Skip to main content

iPhone 3GS ja ei verkkoa

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Elikkä itsellä tommonen noin puoli vuotta vanha 3GS ja ongelma on seuraavanlainen. Asun 500 metrin päässä tampereen ydinkeskustasta, mutta kotona olessani ei meinaa verkkoa löytyy millään ei 3G:tä jota ilman nyt jotenkin vielä pystyn elään mutta ei edes puhelinverkkoa jotta pystyisi soittamaan tai lähettämään tekstiviestejä. Olen erityisesti huomannut, että silloin kun puhelin on kädessäni verkkoa ei löydy ja silloin kun lasken puhelimen esimerkiksi pöydälle verkko taas löytyy. Muttei kumminkaan aina. Luulen että ongelma voisi olla asetuksissa ja siellä operaattorissa, sillä minulla se on automaattinen, mutta rastia ei tule fi soneraan niin kuin kaverillani. Tämä ongelma tuli myös ulkomailla kun operaattori ei yhdistänyt mihinkään eikä ollut koko aikana ulkomailla verkkoa. Toisin kun kaverini 3GS:ssä joka yhdistyi suoraan Telia S nimiseen verkkoon. Apua olisi kiva saada sillä kuukauden päästä lähden ulkomaille ja siellä tarvitsen puhelintani.

1 kommentti

  • May 7, 2011
LKilpinen: Oletko kokeillut käyttää sim-korttia toisessa puhelimessa? Kun laitat sim-kortin takaisin iPhoneen, verkko saattaa löytyä paremmin. Kokeile myös laittaa Asetuksista Lentokonetila päälle ja uudelleen pois.

Lisää apua verkko-ongelmiin löydät Applen Tuki-sivustolta. Mikäli ongelma ei korjaannu, sinun kannattaa toimittaa laite huoltoon. Takuu- ja huolto-ohjeet löydät täältä.

Koska ulkomailla ollessasi verkkoa ei löytynyt ollenkaan, kannattaa myös tarkistaa, ettei liittymälläsi ole ulkomaan käytön rajoituksia. Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa asian. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.


Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera