Skip to main content

iPhone 4S, akku

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Minulla on aika tarkkaan 1,5 vuotta sitten ostettu iPhone 4S. Puhelin toimii muuten hyvin, mutta viimeisen puolen vuoden aikana olen huomannut kännykän sammuvan vaikka akkua on vielä jäljellä. Se alkoi muutamasta prosentista ja on noussut vähitellen. Nykyään puhelin sammuu lähes poikkeuksetta 20% kohdalla, käynnistäminen onnistuu parin minuutin jälkeen, mutta puhelin sammuu uudestaan lähes samantien. "Paras" mitä olen huomannut, oli kun puhelin sammui jo näytön näyttäessä 59% akkua.

Soneran takuu on siis jo ilmeisesti rauennut 6kk sitten. Onko mitään maahantuojatakuuta tms? Mikä avuksi? Ei ole hirveän mielekästä käyttää puhelinta kun pitää 50% kohalla pelätä puhelimen sammumista.

-Sami

2 kommenttia

  • August 14, 2013
Hei smeij!

Tuolla iPhonella on tosiaan vuoden takuu ostohetkestä lukien. Mikäli laitteessa takuuaikana tulee ongelmia suosittelemme aina asiakasta olemaan yhteydessä lähimpään Sonera kaupaan josta laite voidaan toimittaa huoltoon. Tässä tapauksessa laitteen takuu on mennyt umpeen, mutta voit toki halutessasi pyyttää laitteelle mahdollisen kustannusarvion SCF -huollosta.

Oman lähimmän Sonera Kaupan mihin laitteen voit toimittaa voit laitteen huoltoon voit tarkistaa oheisesta linkistä: http://www.sonera.fi/kauppiashaku

Mikäli laitteen toimittaminen huoltoon Sonera kaupan kautta ei ole mahdollista, voit lähettää puhelimen suoraan SCF-huoltoon. Voit lukea tarkemmat ohjeet SCF-huollon sivuilta: http://www.scfhuolto.fi/ukk.html

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • August 14, 2013
Kannattaa myös lukaista Applen tuotteet ja EU:n laajuinen kuluttajalainsäädäntö ennen kuin maksat huollosta....