Iphone 4s "Ei verkkoa"

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ongelma on nyt siis semmoinen, että tilasin soneralta "Sonera Sopiva Fiksu":n. Puhelimeksi valitsin Iphone 4s.
Tässä lyhyt pätkä sähköpostista jonka sain kun tilasin tuotteen:

iPhone 4S 16GB 48,00 e
- Väri: musta

Sonera Sopiva Fiksu - Tarjous 9,95 e
Ensimmäiset 12 kk (norm. 19,90 e/kk)
Siirry Soneralle -tarjous
- Sopimuskausi: 12 kk
- 600 min puhetta
- 250 kpl viestejä
- 7 Mbit/s netti

Noh... sain keskiviikkona hakea tilauksen postista. Tulin kotiin ja tein kaiken ohjeiden mukaisesti.... mutta uusi liittymä ei toimi. Olen vaikka mitä yrittänyt tehdä mutta mikään ei auta.
Puhelimeen ei voi soittaa tai lähettää viestejä...ei mitään. Ylhäällä lukee vain: "Ei verkkoa"
Mistä mahtaa olla kyse? Tämä ongelma on varmaankin ensisijaisesti siinä että sim-kortti ei ole aktivoitunut...? Kamalaa jos puhelimessa on vikaa. Mutta entä jos sim-kortti sitten onkin jotenkin viallinen? Tilanne on ongelmallinen. Täytyykö odottaa jotain laskua postiin ennen kuin liittymä alkaa toimia? Eli täytyykö siis maksaa jotain ensin ennen kuin liittymä alkaa edes toimia?
Saatan kysellä nyt paljon tyhmiä asioita koska tämä on ensimmäinen kerta kun tilaan uuden liittymän jne. Olen vähän hukassa nyt ja vieläpä erittäin stressaantunut! :'D

En ole vielä lähettänyt "Aktivoi" viestiä minnekään. Pitäisi varmaan se tehdä ensin...ja sitten vasta kysyä apua...? Anteeksi nämä kysymykset, mutta auttaisitteko neitiä hädässä? :(

Kiitos jo etukäteen! 🙂

5 kommenttia

Moi Hansunaattori! Tuskinpa hätä on tämän näköinen 🙂 Kuulostaa siltä, että liittymä ei ole vielä aktiivinen. Lisäätkö puhelinnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin asiakasnumeron tilalle (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin tarkistan asian. Numero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
Numero laitettu~
Hei, valitettavasti meillä on tällä hetkellä järjestelmävika minkä vuoksi en pääse
katsomaan liittymäsi tilannetta ilman lisätietoja. Voisitko ottaa meihin yhteyttä
esimerkiksi chatin kautta https://kauppa.sonera.fi/yksityisille/r ... aista.aspx niin
saadaan hoidettua asia kuntoon 🙂 Kiitos vaivannäöstäsi! //Emilia
Ongelma korjattu! 🙂 Soitin asiakaspalveluun.
Hieno homma! 🙂

Vastaa