Skip to main content

Iphone 4S ja asetukset jotka ei toimi

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ostin pari päivää sitten tuon Sonera Easy Prepaid liittymän kun sain ystävältäni hänen vanhan iphone 4S puhelimen lahjaksi ja se on marraskuuhun asti Soneran kortilla toimiva eli kytky.

Minulla on asetukset kuten pitää mutta ne ei toimi. Olen nollanut asetukset ja sulkenut ja avannut puhelimen uudestaan, ei vaikutusta. Voin kyllä soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä mutta sähköpostia en voi käyttää enkä voi lähettää multimedia viestiä.

Laitan nuo asetukset jotka minulla on tähän....

Mobiilidata

APN internet
Käyttäjätunnus
Salasana

MMS

APN wap.sonera.net
Käyttäjätunnus
Salasana
MMSC http://mms.sonera.fi:8002
MMS-välipalvelin 195.156.25.33:8080
Maks. MMS-viestikoko 307200
MMS UA Prof URL

Internet-jako
APN internet
Käyttäjätunnus
Salasana

Onko noissa joku väärin, tai puuttuko jotain vai onko vain niin ettei tässä liittymässä toimi multimediaviestit ja internet.

Eli apua... osaako joku auttaa?? Latasin juuri tuohon puheaikaa 20 euroa joten sen kanssa pitäisi nyt pärjätä ja haluaisin todella nuo asetukset toimimaan. Pitääkö jotain asetusta muuttaa tai lisätä vai missä on vika? Pitääkö tilata asiakaspalvelusta nuo multimedia palvelut käyttöön vai miten tuo toimii... ainakin käsitin että tällä voi lähettää multimedia viestejä sekä käydä internetissä... joten missä voisi olla vika???

7 kommenttia

  • January 5, 2013
Hei MJ73 !

Asetukset ovat kyllä oikein, eli niiden osalta asia on kunnossa. Tarksitathan vielä, että Viesti-asetuksissa sinulla on MMS-viestit päällä.

Lisääthän tänne omiin asetuksiisi liittymänumerosi, niin voimme katsella asiaa tarkemmin.

  • January 5, 2013
On minulla multimediaviestit päällä eli asetukset on oikein.

  • January 5, 2013
Lisäsin numeron asiakasnumeron tilalle. Olisi todella ihana löytää tuo syy miksi minulla ei netti eikä multimediaviestit toimi.

  • January 5, 2013
Hei MJ73 !

Liittymässäsi ei ole ollut aktiivisena tiedonsiirtopalvelua.

Olemme nyt aktivoineet palvelun lähettämällä sinulle asetukset tekstiviestillä. Palvelu aktivoituu liittymään myös silloin, jos tilaat asetukset itse viestillä ASETUKSET numeroon 15400. Tuota viestitilausta voit siis käyttää tarvittaessa.

Toivottavasti nyt lähtee toimimaan!

  • January 5, 2013
Kiitos oikein paljon avusta. Minäpäs kokeilen jos vaikka tuo auttaisi ja ongelma poistuisi.

  • January 5, 2013
Kokeilin tuota mutta ei mitään vaikutusta, ei auttanut minua.

No pakko vaan pärjätä ilman multimediaviestejä kun ei mikään auta. Olen kokeillut aivan kaikkea jo ja mikään ei auta. Asetukset on oikein, ne olen kaikki tarkistanut, mobiilidata on päällä... ei vaan toimi.

  • January 7, 2013
Hei asiakaspalvelu, soitin aamulla asiakaspalveluun ja sain netin toimimaan ja nyt poikaystäväni tuli ja tarkisti puhelimen ja tajusi nopeasti että asetuksissa oli virhe.

Täällä sanottiin että asetukset on oikein, ei ole silloin kun on kyse prepaid liittymästä.

APN pitää olla Easy Prepaid liittymässä eri kuin tavallisessa Soneran liittymässä

Se pitää olla

Multimediaviesti

APN Easy-mms


Sen jälkeen toimii. Eli nyt toimii kaikki. Suuret kiitokset asiakaspalvelulle ja tekniselle tuelle. Olen todella kiitollinen kaikesta avusta.