Skip to main content

iphone 4s sammumisongelma

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Minulla on 1.5 vuotta vanha iPhone 4S puhelin, jossa on ilmennyt ehkä rautavika; puhelin sammuu usein (erityisesti ulkotiloissa) eikä lähde ilman virtapiuhaa päälle. Tämä ilmenee vaikka akkua olisi jäljellä 20-40 prosenttia.

Puhelimen varsinainen takuu lienee jo mennyt (kuten kytkynikin), mutta kaiketi alle 2v laitteelle pitäisi vielä saada kunnostus, jos vika ei minun aiheuttama. Voinko viedä puhelimen sonera kauppaan huollettavaksi vai pitääkö viedä suoraan jonnekin muualle kun kytky mennyt umpeen?

3 kommenttia

  • April 8, 2013
Hei aarneo!

iPhonella on 12 kuukauden takuu ostohetkestä alkaen, mikäli sen jälkeen puhelimessa ilmenee vikaa, ei korjaus ikävä kyllä mene enää takuuseen. Jos korjauksessa vedotaan virhevastuuseen, on takuun päätyttyä asiakkaalla aina näyttövelvollisuus siitä, että laite on ollut viallinen jo luovutushetkellä.

Voit toimittaa laitteen huoltoon lähimmän Sonera kaupan kautta, ja saat huollosta kustannusarvion mitä laitteen huolto tulee mahdollisesti maksamaan.

  • April 8, 2013
Maksaako pelkkä arvion saanti huoltoliikkeestä?

Onko mahdollista viedä itse suoraan huoltoliikkeeseen puhelin (jos helpommin saatavilla kuin soneran kauppa) ?

  • April 9, 2013
aarneo: Huoltoliike voi veloittaa arvioinnista muutamia kymppejä. Toki voit viedä puhelimen myös muualle huoltoliikkeeseen jos Sonera Kauppa on kaukana. Huoltoliikkeellä ei tässä tapauksessa ole merkitystä kunhan se vain huoltaa iPhone puhelimia.