Minulla on 4.12.2012 Soneralta ostettu iPhone 5 24kk sopimuksella. Puhelimessa on kesästä alkaen ja koko ajan pahenevana ollut ongelma, jossa puhelimen näyttö tai käyttöjärjestelmä "jäätyy" eikä näyttö ota mitään kosketusta / komentoa vastaan. Edes puhelimen virtojen katkaiseminen tai soft reset ei auta vikaan. Vika esiintyy pari kertaa viikossa eikä mitään sille ole tehtävissä. Aika hoitaa sitten vian "piiloon" ja puhelin toimii taas sitten päivän pari hyvällä tuurilla.
Lähetin puhelimen nyt SCF-huoltoon ja sieltä ilmoitettiin, että puhelimen takuu ei ole voimassa ja että minun pitäisi laitevaihdosta maksaa 366€. Itse olen sitä mieltä, että n 550€ arvoisen puhelimen tulee kestää normaalia käyttöä yli 1v9kk. Puhelin on huoltoliikkeen mukaankin hyvässä kunnossa ja vika ei johdu käyttäjästä vaan kyseessä on laitevika.
Pitääkö tämäkin asia pyöräyttää taas kuluttajaneuvonnan ja tarvittaessa kuluttajariitalautakunnan kautta, jotta näin yksinkertainen huoltokorjausasia saadaan toimitettua niin, kuten odottaa voi..?
iPhone 5 takuu (virhevastuu)
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.