Skip to main content
Hei!

Osaisiko joku kertoa vinkkiä, mistä seuraava vika voisi johtua:

iPhone 5S on lakannut kysymästä PIN-koodia uuden IOS-päivityksen jälkeen. Kun puhelimen sammuttaa ja aukaisee sitten uudelleen, puhelin kysyy syöttämään normaalisti käytössä olevan touch-id:n numerot. Tämän jälkeen puhelin toimiikin jo normaalisti, hakeutuu verkkoon ja mobiilidatat toimii ja voi soittaa/txt normaalisti. Aiemmin puhelin on ilmoittanut "sim-kortti lukittu" ja se on täytynyt avata.

PIN-koodi kysely on asetuksista päällä.

Ideoita? 🙂
Hei jennamariat!

Kiitos viestistäsi ja hyvästä kysymyksestäsi.

Saattaa olla, että päivitys on aiheuttanut kuvaamasi tilanteen. Tässä voisi kokeilla seuraavia konsteja:

1. Mikäli mahdollista, voit testata SIM-korttia toisessa puhelimessa. Kysyykö toinen puhelin SIM-korttisi PIN-koodia?

2. Voit tehdä iPhonessasi ns. kahden napin resetin eli painat laitteen koti- ja virtanäppäintä samanaikaisesti kunnes Applen logo tulee laitteen näytölle. Tämä resetointi ei poista iPhonestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.

3. Voit tehdä myös iPhonen verkkoasetusten nollauksen, joka ei myöskään poista mitään tietoja laitteestasi: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset. iPhone käynnistyy tämän jälkeen automaattisesti uudelleen.

4. Voit myös kokeilla ottaa PIN-koodikyselyn pois päältä => sammutat puhelimen vähäksi aikaa => asetat PIN-koodikyselyn uudelleen päälle => sammutat puhelimen vähäksi aikaa.

Vastaa