Hei,
Vein muutama viikko sitten puhelintani (iPhone 4) huoltoon Sonera Kaupan Kampin toimipisteeseen. Puhelimessa on yksinkertaisesti kaiutin hajalla josta johtuen se särisee. Puhelin oli ostettu tuolloin 1v ja 1vko aiemmin. Puhelin lähetettiin huoltoon josta se tuli bumerangina takaisin selityksenä, että takuu ummessa.
Virhevastuuseen vedoten, tilanne on selkeä ja huolto tulee tapahtua minulle veloituksetta.
Noutaessani puhelinta Soneralta, kysyin myyjältä, miten asiassa edetään, että oikeus tapahtuu. Myyjä ohjeisti reklamoimaan suoraan käyttämäänne huoltoyhtiöön, SFC huoltoon. Tänne ottaessani yhteyttä, sain vastauksena kylmän "Tuotteella 12kk takuu, toimimme valmistajan ohjeistuksen mukaisesti" - ja täältä jälleen pyydettiin olemaan Soneraan yhteydessä.
Kysymys kuuluukin, miten tässä tilanteessa nyt toimitaan, kun on selvää, että virhevastuu on kauppiaalla/valmistajalla? Pitääkö taas olla kuluttajasuojaan yhteydessä, ettei tarvitse koko ajan rampata edes takaisin Sonera Kaupan ja SFC Huollon välilllä omaan piikkiin?
Terveisin,
Ville
iPhone huolto ja virhevastuu
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.