Skip to main content
Yrittäessäni käyttää Internetiä Soneran LTE:n avulla iPhone 5s:llä alkaa tuo virheilmoitus olemaan enemmän sääntö kun poikkeus. Tilapalkissa lukee "LTE", kuuluvuustolppia on 5/5, mutta kun avaan selaimen ja yritän siirtyä jollekin sivulle, näyttöön tulee vain tuo virheilmoitus.

Virheilmoitus ilmestyy useimmin liikkuvassa ajoneuvossa, mutta joskus virheilmoitus tulee myös paikallaan ollessa, ja toisinaan LTE toimii myös autossa.

Virheilmoitus tulee niin usein, että se tekee käytön miltei mahdottomaksi. Käytännössä on vain helpompaa laittaa LTE pois, jotta netti toimisi.

Miksi Sonera kuvittelee, että asiakkaat haluaisivat maksaa LTE-liittymistä enemmän, jos niiden mukana tulee vain huonompi toimivuus?

Virheilmoitus on "Could not activate celluar data network", jos kielen vaihtaa englanniksi.
Hei Jjzo!

Kiitos viestistäsi.

Pahoittelen kuvaamiasi ongelmia. Viestisi perusteella ongelmat esiintyvät muuallakin kuin kotiosoitteessasi eli ongelma ei oletettavasti johdu yhden tietyn Soneran 4G-verkon tukiaseman toimivuudesta. Tällä hetkellä ei ole tiedossa laajempaa ongelmaa 4G-verkossa.

Mikäli et vielä ole tehnyt iPhonessasi verkkoasetusten nollausta, joka ei poista iPhonesta mitään sovelluksia ja yhteystietoja, suosittelen nollauksen tekemään.

Ohje: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen iPhone käynnistyy automaattisesti uudelleen.

Googlettamalla "iphone 5s could not activate cellular data network" löytyy useita englanninkielisiä sivuja, joista löytyy ohjeita kyseiseen ongelmaan. Esimerkiksi Applen teknisen tuen sivuun kannattaa tutustua.

Mikäli kuvaamasi ongelma ei poistu ohjeiden avulla, pyytäisin sinua tekemään liittymästäsi vikailmoituksen soittamalla Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee arkisin klo 8-20 ja la 9-16.30. Vaihtoehtoisesti voit tehdä vikailmoituksen kirjautumalla Sonera Omille Sivuille osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut , josta löytyy kohta Tee vikailmoitus.


Ystävällisin terveisin

Tapani V

Vastaa