Skip to main content

iPhone lukituksen poisto

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 19 katselukertaa

Vuoden kytky meni poikki elokuussa ja avasin lukituksen ohjeiden mukaan. Jonnekin taisi vielä tulla jokin "lukitus on nyt poistettu" tyylinen teksti.

Laitoin numeron siirron Saunalahdelle, muutin ulkomaille, vaihdoin siellä kortin kun Soneran sopimuskausi päättyi ja ihmettelin kun puhelut ja tekstiviestit ei toimi. Vaihdoin paikallisen Vodafonen kortin, ei edelleenkään. Ahaa! iTuneshan herjaa, että SIM-kortti ei sovi. Puhelin vaati edelleen Soneran kortin.

Asiakaspalveluun en pysty soittamaan, vanha Nokiani (johon tungin sitten Saunalahden korttini) kun simahti juuri (hyvä ajoitus). Eikä kyllä nuo ulkomaanpuhelumaksut houkuta muutenkaan.

Mitäs teen ja mksei teillä ole asiakaspalvelusähköpostia?

7 kommenttia

  • September 22, 2011
Hei Yume: Sim-lukituksen poisto on automatisoitu Iphone puhelimissa määräaikaisuuden päätyttyä. Iphoneen tulee laittaa toisen operaattorin sim-kortti ja kytkeä tämän jälkeen Itunes ohjelmaan.

Jos lukitus ei purkaudu automaattisesti, niin käy lisäämässä puhelinnumero, jossa Iphone on ollut, käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero). Puhelinnumeron perusteella voin tarkistaa, mikä on lukituksen tilanne. Puhelinnumero tulee olla muodossa 0401234567 (ilman väliviivaa) ja se ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Asiakaspalveluun voi lähettää viestin nykyään myös sähköpostilla. Se onnistuu täältä.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

  • September 22, 2011
Nyt puhelin päätti ruveta väittämään, ettei siellä ole SIM-korttia.

Laitoin puhelinnumeron.

  • September 22, 2011
Hei Yume: Lukitus on nyt poistettu manuaalisesti järjestelmässämme, joten nyt viimeistään laitteen tulisi olla "purettu". Muistathan, että iPhone pitää aina sim-kortin vaihdon jälkeen aktivoida iTunes-ohjelmalla.

Nyt puhelin päätti ruveta väittämään, ettei siellä ole SIM-korttia.

- Tarkista, että sim-kortti on asetettu oikein laitteeseen.
- Laitteen uudelleen käynnistys normaalisti / "hard reset": Home+Power -näppäimet yhtaikaa pohjassa yli 10 sekunnin ajan, ja sen jälkeen normaali käynnistys.
- Toimiiko sim-kortti muissa laitteissa (mahdollinen kortti vika?)

Toivottavasti nämä auttoivat.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

  • September 22, 2011
Kortti toimi hyvin Nokiassani ennenkuin puhelin simahti.

Ja nyt puhelin kyllä tunnistaa SIM-kortin... se ei vain anna soittaa jne. Operaattori on edelleen puhelimen tiedoissa 'Sonera'.

  • September 23, 2011
Moi Yume. Jäi vielä hieman epäselväksi, oletko aktivoinut iPhonen jo uudestaan sim-kortin vaihdon jälkeen? Vai herjaako iTunes jotain, kun kytket puhelimen tietokoneeseen? Kuvalliset ohjeet iPhonen aktivointiin löytyy täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/IPhonen_ak ... ohjelmalla. Kokeiletko vielä kerran tuota ja ilmoittelet miten kävi.

  • September 23, 2011
Olen aktivoinut.

Puhelin toimii nyt, jouduin vaan liittämään sen uudestaan kiinni koneeseen viitisen kertaa. En tiedä miksi se nyt toimii, kun en tosiaan mitään muuta tehnyt kuin liittänyt sen uudestaan kiinni koneeseen, ottanut pois, liittänyt takaisin jne.

  • September 23, 2011
Vaikea sanoa mistä ongelma johtui, mutta hienoa että sait sen kuitenkin toimimaan. Hyvät syksyn odotukset!