Skip to main content
puhelin: iphone 4s
operaattori: sonera
ongelma: wifi ei toimi lainkaan. asetusten wifi sivu on harmaana, eikä wifiä voi kytkeä päälle. ei siis näy ainuttakaan verkkoa.
googletuksen perusteella melko yleinen vika.
onko korjausehdotuksia?
kiitos.
Hei sipulicola, pahoittelen vastauksen viivästymistä sekä wifi-ongelmaa. On vaikea varmuudella sanoa, mistä ongelma johtuu. Mikäli et vielä ole kokeillut iPhonen verkkoasetusten nollausta, voit tehdä sen puhelimen asetuksista: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen iPhone käynnistyy uudelleen. Verkkoasetusten nollaus ei poista puhelimestasi mitään yhteystietoja tai sovelluksia.

Toivottavasti wifin kytkeminen päälle onnistuu.

yst.terv

Tapani V
Verkkoasetukset nollattu kuten koko puhelinkin.
Palautus tehdasasetuksiin ei auttanut.
Huolto avasi puhelimen ja laitteen rauta on kuulemma kunnossa.
Soneran puhelintuki ei osannut kuin neuvoa huoltoon, jossa ei siis fyysistä vikaa löydetty.
Lisäneuvoja otetaan vastaan, kiitos.
Hei sipulicola: Seuraavaksi sinun tulisi varmistaa iTunesista, että puhelimessasi on uusin ohjelmisto. Viimeinen keino Wifin korjaamiseksi on sitten se, että suoritat ohjelmiston palautuksen. Ohje löytyy Applen Tuki-sivustolta.
olen jo nollannut kaikki asetukset ja tyhjentänyt sekä palauttanut tehdasasetuksiin.
myös kirjautunut "uutena laitteena".
käyttöjärjestelmä on uusin 6.1.3.

Onko teillä enempää ehdotuksia?
Voisiko vika löytyä wlan-piiristä/airport-piiristä?

Ja jos nyt tilanne on, että huoltoasiantuntijatkaan eivät löydä laitteesta vikaa, ja softan palautus tms ei asiaa korjaa, niin kuinka voin edetä niin että saan toimivan puhelimen?
pitääkö ostaa uusi laite ja saanko liittymän/sim kortin suoraan siirrettyä siihen?
Sama vika minun puhelimessa. Puhelin toiminut hienosti aikaisemmin. Puhelimessa ei ole fyysisesti mitään vikaa. Soneran mukaan takuu 1 vuosi mennyt umpeen ja puhelimen korjaus (=vaihto uuteen) maksaisi 289€. Kuluttaja- ja kilpailuviraston mukaan kuitenkin tällaisissa tapauksissa tulee myyjäliikeen esittää perustelut miksi eivät ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.

Tässä suora lainaus kuluttaja- ja kilpailuviraston sivuilta:
Takuuaika ei päätä virhevastuuta
Takuuaika ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheestä. Kuluttajansuojalaissa ei ole määritelty tuotevirheiden tarkkoja vastuuaikoja.
Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.

Odotan innolla Soneran vastinetta tähän.
Miten nämä tapaukset ratkesivat? Samanlaista ongelmaa.
Hei,

kaikki tähän kirjoittaneet ovat painineet samaisen tilanteen kanssa.

Me vastaamme verkon toiminnasta, että kaikki toimii ja nämä kyseiset tilanteet ovat laitepuolen ongelmia. Applen sivustolta löytyi tämä linkki aiheesta:

Bu:74k1xf3f]http://bit.ly/1o8Qh38[/u:74k1xf3f]
Pia_ kirjoitti:
Hei,

kaikki tähän kirjoittaneet ovat painineet samaisen tilanteen kanssa.

Me vastaamme verkon toiminnasta, että kaikki toimii ja nämä kyseiset tilanteet ovat laitepuolen ongelmia. Applen sivustolta löytyi tämä linkki aiheesta:

Bu:1otc7wru]http://bit.ly/1o8Qh38[/u:1otc7wru]


Laitteiden myyjänä vastannette myös laitteiden virheistä. Olettaen että teiltä ostettu laite.
Ette toki tätä vastuuta suoraan tuossa edellä kieltäneetkään 🙂
Hei juhuri!

Kiitos viestistäsi. Asiakasnumerosi perusteella tarkistettuna oletkin jo hoitanut asian.

Tele Finlandin tai Soneran kautta hankituissa iPhoneissa on laitevalmistajan myöntämä 1 vuoden rajoitettu takuu. Laitteen vikaantuessa asiakas voi toimittaa laitteen huoltoon esimerkiksi Sonera Kaupan kautta tai lähettämällä laitteen postitse suoraan laitevalmistajan valtuuttamaan huoltoliikkeeseen. Kyseinen huoltoliike päättää laitteen tutkittuaan, korjataanko laite vai vaihdetaanko laite uuteen.

Laitevalmistaja Applen takuuehtoihin voi tutustua esimerkiksi seuraavan linkin kautta:

http://bit.ly/1sAeCTf
Uusin käyttishän on iOS 7.1.2. Päivittäkää siihen.
aazie kirjoitti:
Uusin käyttishän on iOS 7.1.2. Päivittäkää siihen.


Testattu, ei auttanut.

Mitä muuta kokeiltu:
- verkkoasetusten nollaus
- airplane mode päälle pois samalla kun buuttaa modeemin
http://support.apple.com/kb/ts1559
- tehdasasetusten palautus

Muita vinkkejä, joita ei testattu (puhelin tällä hetkellä SCF-huollossa):
- puhelimen kuumennus tukankuivaimella + pakastimessa viilennys
https://www.youtube.com/watch?v=brliKIdTECg
- Wifi sirun vaihto
https://www.youtube.com/watch?v=H33GpWr7pGg
Hei juhuri!

Kiitos viestistäsi. Toivottavasti huoltoliikkeessä löydetään ratkaisu wifi-ongelmaan.
Ihan mukavasti ongelma ratkesi.

Vika ilmeni vajaa kuukausi sitten ja nyt on huollon vaihtama Iphone jo käytössä.

Ei mitään valittamista prosessista, täytyy antaa kiitosta :)

Imei koodin unohdin mainita reklamaatiossa, mutta se pyydettiin sähköpostitse.
Samoin laitetta Sonera-kauppaan viedessä en tiennyt että alkuperäinen takuukuitti olisi pitänyt olla mukana. Sekin löytyi Sonera liikkeessä atk:lla.
Hei juhuri,

mukava kuulla että homma hoitui!

Vastaa