Hei,
Minulla on iPhone5 Saunalahden liittymällä. Lisäksi minulla on Soneran tarjoama @pp.inet.fi -loppuinen sähköposti. Olen useamman päivän yrittänyt saada sähköpostitiliä avattua laitteeseen, mutta en ole siinä onnistunut. En mielestäni ole aivan avuton näiden kanssa, mutta nyt tarvitsen apua.
Olen luonut tilin iPhonessa seuraavin asetuksin:
Saapuvan postin palvelin: mail.inet.fi
Tunnus: (Soneran sähköpostin tunnus)
Salasana: (Soneran sähköpostin salasana)
SSL: käytössä
Todentaminen: salasana
Palvelimen portti: 993
Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi
Tunnus: valinnainen
Salasana: valinnainen
SSL: käytössä
Todentaminen: salasana
Palvelimen portti: 465
Näillä asetuksilla puhelimen ruutuun tulee ilmoitus: "Postia ei voida hakea. Tunnus tai salasana on väärin."
Tunnus ja salasana ovat taatusti oikein. Olen testannut ne Soneran Webmailissa. Toimivat.
Voiko vika olla siinä, että AppleID on täysin sama kuin sähköpostiosoitteeni? AppleID:tä en pysty vaihtamaan; sen on oltava pääsähköpostiosoitteeni. iCloud-tilissä on myös sähköpostiosoitteeni. Sen poistin, siitä ei ollut apua. Mielestäni tällaisten päällekkäisyyksien ei pitäisi vaikuttaa.
Olen myös poistanut sähköpostitilin useasti ja luonut sen yhä uudestaan ja uudestaan. Aina sama virheilmoitus. Tiliä olen yrittänyt luoda käyttämällä dataa, en WiFin kautta.
Kotitietokoneella (PC) käytän kyseistä sähköpostia Outlookilla. Toimii hyvin.
Mitä teen väärin? Mitään Gmailia en halua...
T. Turhautunut
iPhone5 ja Soneran sähköposti; en saa toimimaan
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.