Skip to main content

iPhone5 ja Soneran sähköposti; en saa toimimaan

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei,

Minulla on iPhone5 Saunalahden liittymällä. Lisäksi minulla on Soneran tarjoama @pp.inet.fi -loppuinen sähköposti. Olen useamman päivän yrittänyt saada sähköpostitiliä avattua laitteeseen, mutta en ole siinä onnistunut. En mielestäni ole aivan avuton näiden kanssa, mutta nyt tarvitsen apua.

Olen luonut tilin iPhonessa seuraavin asetuksin:

Saapuvan postin palvelin: mail.inet.fi
Tunnus: (Soneran sähköpostin tunnus)
Salasana: (Soneran sähköpostin salasana)
SSL: käytössä
Todentaminen: salasana
Palvelimen portti: 993

Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi
Tunnus: valinnainen
Salasana: valinnainen
SSL: käytössä
Todentaminen: salasana
Palvelimen portti: 465

Näillä asetuksilla puhelimen ruutuun tulee ilmoitus: "Postia ei voida hakea. Tunnus tai salasana on väärin."

Tunnus ja salasana ovat taatusti oikein. Olen testannut ne Soneran Webmailissa. Toimivat.
Voiko vika olla siinä, että AppleID on täysin sama kuin sähköpostiosoitteeni? AppleID:tä en pysty vaihtamaan; sen on oltava pääsähköpostiosoitteeni. iCloud-tilissä on myös sähköpostiosoitteeni. Sen poistin, siitä ei ollut apua. Mielestäni tällaisten päällekkäisyyksien ei pitäisi vaikuttaa.

Olen myös poistanut sähköpostitilin useasti ja luonut sen yhä uudestaan ja uudestaan. Aina sama virheilmoitus. Tiliä olen yrittänyt luoda käyttämällä dataa, en WiFin kautta.

Kotitietokoneella (PC) käytän kyseistä sähköpostia Outlookilla. Toimii hyvin.

Mitä teen väärin? Mitään Gmailia en halua...

T. Turhautunut

3 kommenttia

  • March 9, 2013
Tämä ei nyt välttämättä ratkaise ongelmaa mutta mielestäni tuossa on yksi ongelma ainakin..

Muistelisin että sun pitää käyttää sen operaattorin lähtevän postin palvelinta minkä verkkoa käytät.

Eli jos sauniksen liittymä käytössä niin laita sauniksen lähtevän postin palvelimet tuohon.
posti.saunalahti.fi, SMTP, Portti: 25, Salaus : Ei.


Tarkista myös että jos salasanassa on isoja kirjaimia niin nekin on myös varmasti kirjoitettu eikä kaikkea pienellä.

Koita tuleeko postit ilman salausta kun tuo 993 portti saapuvassa on SSL. 143 normaali imap.

En omista iPhonea mutta eipä noissa pitäisi kait olla mitään mullistavia eriävyyksiä asetuksissa.

  • March 9, 2013
Kiitos Stail vastauksesta.

Ongelma ratkesi osittain. Vaihdoin SL:n asetukset lähtevään postiin ja sain testimailin lähtemään. Se puoli näyttäisi olevan ok. Onko muuten väliä onko tuo SSL päällä vai ei?

Nyt ongelma on edelleen saapuvassa postissa. Herjaa edelleen, että "tunnus tai salasana väärin". Olen taatusti syöttänyt ne tiedot oikein. Olen vainoharhaisena tarkistanut tiedot monta kertaa ja syöttänyt ne yhä uudestaan ja uudestaan, mutta ei...

Kävin äsken samoilla tunnuksilla Soneran Omilla Sivuilla. Toimivat ok. Voiko ongelma olla se, että oma sähköpostini on ns. pääpostilaatikko ja vaimolle olen luonut ilmaisen lisäpostilaatikon siihen rinnalle? Vaimolla on tietenkin oma sp-osoite, tunnus ja salasana.

Edelleen turhautunut...

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • March 10, 2013
SSL-salattu lähtevä posti toimii kaikista verkoista, joten sen puoleen ei olisi ollut hätää. Tosin käyttäjätunnus ja salasana pitää syöttää (autentikointi). Oletko kokeillut käyttää sähköpostiosoitettasi käyttäjätunnuksena?