Ongelmana on käytettynä ostettu uudehko Iphone 4 ja sen takuukorjaus. Jos ko puhelimen ostaa muualta kuin operaattorilta, vaikka ulkomailta, on takuukorjaukseen vieminen helppoa. Luuri huoltoon, huolto katsoo puhelimen iän Applen sivuilta ja luuri korjaukseen. Saman tiedon voi käydä itse katsomassa Applen sivuilta https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do. Ongelmana on nämä operaattorisidonnaiset puhelimet, niitä "normi" Mac - huolto ei korjaa, vaan ne menevät operaattorien kautta.
Itsellä luuri, jonka kaiutin/kuuloke alkoi ratista vastattaessa puheluun ja vein luurin Soneralle. Ei onnistunut korjaus, koska ei ollut takuukuittia...
Ymmärrän sen, että takuuta varten pitää olla kuitti, jos laitteen ostopäivää ja ikää ei pysty luotettavasti muuten todentamaan. Kun sanoin että, laitteen ostopäivän voi tarkistaa Applen sivulta, vastaus oli ettei heillä ole huollon työkaluja...
No, ei niitä tarvitsekaan, koska näpyttelemällä sarjanumeron tuonne linkkin saa laitten iän ja takuun voimassaolon selville. Omassa luurissa takuuta yli 6 kk jäljellä - mutta "viratonta" koska ei ole kuittia olemassa! En kuittia luuria ostaessa kysynytkään, koska muut Applen laitteet on saanut korjauttua takuuseen muutenkin.
Takuukuitin olisi saanut tulostettua, jos olisi tiennyt puhelimen alkuperäisen numeron, eli sen mihin kytky oli 5kk sitten tehty. Varmaan puhelimen iän näkee myös Soneran systeemistä, mutta kovin suurta halukkuutta ei ollut auttaa asian tiimoilta.
Kytkypuhelimien osalta toivoisi kuitenkin parempaa asiakaspalvelua. Käytetyn puhelimen uusi omistaja kuitenkin maksaa Soneralle maksut liittymästään ja kytkystäkin on saatu rahat pois. Tuloksena lisää kuluttajia Soneralle. Liittymäasiakkaista oli jokin aika sitten kova kisa mitä ihmellisimpien tarjousten kautta, mutta enään ei ilmeisesti ole tarvetta uusille asiakkaille?
Apple antaa kuitenkin takuun tuotteille riippumatta siitä onko asiakas laitteen alkuperäinen omistaja vai ei.
Iphonen takuuaika ja kuitti
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.