Skip to main content

irtisanomisen vastaanottoilmoitus

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Omat Sivut -palvelussa lomakkeen täyttämisen alussa on infolaatikko, vasemmalla sininen §-pallukka ja teksti näin:

"Kun teet irtisanomispyynnön lomakkeella, vahvistamme asian soittamalla sinulle. Liittymän irtisanomisaika on kaksi (2) viikkoa

Oikeastaan yritin irtisanoa soneramyymälässä, mutta siellä toiminta oli aivan avutonta
- lomakkeen kentistä paljon yli puolet täyttämättä
- ei päivämäärää eikä virkailijan allekirjoitusta
- lupasivat faksata asiakaspalveluun "joskus"

Tuollaisen varaan ei suuria rahasummia koskevaa asiaa voinut jättää. Irtisanomattoman sopimuksen kk-maksun (12,90) lisäksi nettisivujen mukaan peritään Data Kuukausi (15,02) ja Data Teho Plus max. 3,6 Mbit/s (20,06) eli yhteensä 47,98 €/kk (neljäkymmentäseitsemän 98/100)

Siksi lähetin irtisanomisen täysin tiedoin Omat Sivut -palvelussa ja lähettämisen jälkeen tuli ilmoitus "Kiitos viestistäsi! Hoidamme asiasi tänään tai viimeistään seuraavana arkipäivänä - otamme yhteyttä tai kuittaamme, kun asiasi on hoidettu."

??? "...vahvistamme asian soittamalla sinulle"
??? "Hoidamme asiasi tänään tai viimeistään seuraavana arkipäivänä"

Lähettämisestä (keskiviikko 13.7.) on tätä kirjoittaessa (torstai 21.7.) kulunut kahdeksan (8) vuorokautta. Mitään elonmerkkiä en ole asiakaspalvelulta saanut

Mikäs mättää ?

(Tällainen vastaanotettu irtisnominen voisi näkyä myös Omat Sivut -palvelussa)

5 kommenttia

  • July 22, 2011
Hei as77: Pahoittelut siitä, että sinun yhteydenottopyyntöösi ole tullut vielä vastausta. Asiakasnumerosi kautta löysin liittymäsi tiedot ja huomasin, että määräaikaisuus liittymässäsi päättyy tämän kuun lopussa. Asia on laitettu eteenpäin ja hoidetaan loppuun heti, kun sopimuskausi päättyy, koska kesken määräaikaisuuden liittymää ei voida lopettaa. Saat myös vielä vahvistuskirjeen irtisanomisesta, jotta voit varmistua siitä, että asia on hoidettu kuntoon.

Hauskaa kesänjatkoa!

  • July 29, 2011
Piritta kirjoitti:
Hei as77: Pahoittelut siitä, että sinun yhteydenottopyyntöösi ole tullut vielä vastausta. Asiakasnumerosi kautta löysin liittymäsi tiedot ja huomasin, että määräaikaisuus liittymässäsi päättyy tämän kuun lopussa. Asia on laitettu eteenpäin ja hoidetaan loppuun heti, kun sopimuskausi päättyy, koska kesken määräaikaisuuden liittymää ei voida lopettaa. Saat myös vielä vahvistuskirjeen irtisanomisesta, jotta voit varmistua siitä, että asia on hoidettu kuntoon.

Hauskaa kesänjatkoa!


? Vahvistuskirje vasta liittymän lopettamisen jälkeen ? "Ajastettua" toimintatapaa ei ole ?

Puhelimeni lokin mukaan tänään 29.7. klo 10:40 tuli tasan viikko soitostasi, päivän posti on jo saapunut, irtisanomisvahvistusta ei

(Kyseessä siis ke 13.7. illalla Omat Sivut -palvelussa käynnistetty irtisanominen)

  • July 29, 2011
Hei as77: Kyseinen liittymä on irtisanottu tänään ja siitä lähetetään sinulle irtisanomisvahvistus postitse, joka voi kestää muutaman arkipäivän. Lähetämme aina vahvistuskirjeen postitse vasta kun liittymä on irtisanottu eikä mahdollisuutta aikaisempaan ("ajastettu") toimitukseen ole.

  • August 4, 2011
Luca kirjoitti:
Hei as77: Kyseinen liittymä on irtisanottu tänään ja ...


(Siis puhun selostetusta tapauksestani jossa yritin myymälässä 11.7. korkeintaan puolittaisin tuloksin irtisanoa liittymän, netissä 13.7. toistin irtisanomisen _täysin_ tiedoin)


Käytät samaa omituista terminologiaa kuin tänään to 4.8. saatu kirje "... irtisanottu 29.7.2011."

Siis liittymän piti poistua käytöstä viimeistään tuona päivänä. IRTISANOMINEN on se tiettyä määräaikaa etukäteen tehtävä kuluttajan toimenpide joka aikanaan johtaa sopimuksen purkautumiseen.

Viime syksynä muutin. IRTISANOIN vuokrasuhteen syyskuun loppupäivinä päättyväksi lokakuun loppuessa. Olisin ollut pettynyt jos vuokranantaja olisi marraskuun alkupäivinä ilmoittanut että "vuokrasuhde on irtisanottu 1.11.2010". (Vuokrasuhteen tapauksessa irtisanominen marraskuussa merkitsisi vuokranmaksuvelvollisuutta joukukuun loppuun asti)

  • August 4, 2011
as77: Tässä on kyse eri käytännöistä ja terminologiasta. Irtisanomispäivämäärä on siis se päivä, jolloin liittymä katkaistaan. Irtisanomiskirje lähetetään vasta tämän jälkeen. Esimerkiksi vuokrasuhteissa käytäntö voi olla erilainen, aivan kuten mainitsitkin.

Sinun tapauksessa liittymä on katkaistu heti kun se oli mahdollista eli määräaikaisen sopimuksen loppumisen yhteydessä 29.7. Uutta laskua ei enää tule, joten siltä osin asia on kunnossa.