Ei ...tana tään Soneran netin kanssa. Jo 3. kerta puolen vuoden sisällä kun netti alkaa pätkimään.
Edellinen pätkimisjakso saatiin korjattua linjanopeutta laskemalla. Tällä kerta ADSL-linja menee poikki vähänkin raskaamman (pelikäytön) käytön seurauksena. Pätkimistä kestänyt nyt viikon, on tässä kokeiltu vaihtaa modeemia (Thomson TG789vn), mutta ei tilanne parane. Kaiken tämä pätkimisen alkulähde on talotekniikan "uudistuminen" VDSL2-tekniikkaan viime joulukuussa.
Onko Soneran käyttämän alihankkija firman tumpelot käyneet taas säätämässä laitteita talojakamossa? Ennen tätä VDSL-paskaa netti toimi lähes täydellisesti 3,5 vuotta. Tätä nykyistä joutuu nyt taas pyytää Soneraa korjaamaan vian. Luulisi, että Soneraakin kinnostaisi korjata viat kerralla kuntoon. Nyt joutuvat parin kuukauden välein tekemään säätöjä laitteisiin.
Mitäs näistä voisi päätellä:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,5 / 3,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,1 / 8,1
System Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ----
Chipset Vendor ID (Local/Remote): BDCM / IKNS
Loss of Framing (Local/Remote): 27 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 3 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): -
Error Seconds (Local/Remote): 43 / 45
FEC Errors (Up/Down): 626 / 626
CRC Errors (Up/Down): 6 / 485
HEC Errors (Up/Down): 83 / 0
Ja taas pätkii
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.