Terve.
Tähän hommaan täytyisi hiljalleen saada joku tolkku. Hyvinkäällä on jatkuvia katkoksia netin toiminnassa. Viimeisen kahden kuukauden aikana on ollut 3 yli vuorokauden kestänyttä häiriötä, erittäin paljon enemmän muutaman tunnin katkoja, ja lisäksi todella usein ajanjaksoja kun netti on huomattavan hidas tai katkeilee jatkuvasti lyhyiksi ajoiksi.
Vikailmoitus tehty 3 kertaa, aina on ilmoitettu että "vika korjattu". Eräällä kerralla tuli tekstiviesti-ilmoitus alueellisesta viasta, jota oltiin korjaamassa, mutta jota ei kuitenkaan löytynyt häiriötiedotteista.
Vika EI ole laitteistossa. Lähialueella usealla tutulla on tismalleen samoja ongelmia. Naurettavin puoli tässä on se, että kun otan yhteyden tästä Soneran liittymästäni USA:ssa sijaitsevaan VPN-palvelimeen, yhteys on yli tuplasti nopeampi. Selkeästi tämä kertoo jonkinlaisesta laajemmasta ongelmasta soneran päässä.
Toivoisin että asia otettaisiin nyt ja laitettaisiin kuntoon. Tuntuu typerältä maksaa jatkuvasti netinkäytöstä, kun toimintavarmuus on korkeintaan välttävä. Erityisesti tämä vaikeuttaa, tai välillä tekee mahdottomaksi, etätyön tekemisen - enkä varmasti ole ainoa jota tämä ongelma haittaa merkittävästi.
Tähänkin varmaan taas vastataan, että "tee vikailmoitus". Mutta kun tästä on tehty vikailmoitus jo moneen kertaan, ja se vika vaan ei korjaannu, eikä edes tiedoteta että olisi joku jatkuva vika menossa, saati kerrota korjausaikataulusta. Meneekö sinne huoltoporukalle edes kunnolla infoa asiasta, jos sen vikailmoituksen tekee puhelimitse? Epäilen. Eikä kiinnosta enää vastailla "Onko modeemin sähköjohto seinässä" kysymyksiin.
Vika on Soneran päässä, vika on selkeästi alueellinen, ja vika on joko tahallaan jätetty asiakkaille tiedottamatta, tai sitä ei ole edes yritetty korjata. Mitään hyvityksiä liittymän laskuun ei ole edes vihjattu.
Sivu 2 / 2
Paavolassa siitä asti kun otin liittymän, elikä aluksi 1/1 ilmainen ja heti perään nostatin 10/2, mutta ongelmia ollut kaiken aikaa, olen jopa formatoinut kiintolevyn ja asentanut käyttiksen uudelleen, vaihtanut avast virustutkasta antivir tutkaan, poistanut zone alarmin ja käytän windowsin omaa, mikään ei auta, olen myös ajanut uusimmat versiot flash playerista ja tietysti muistakin playreista, tökkii ylen arkiston ja youtuben videoilla, myös kaikilla muillakin. Sain takuuvaihtona uuden modeemin, mutta ei auttanut pätkääkään, olen myös mittaillut yleismittarilla noin 3-4m:n kaapelin seinästä modeemille, asentanut liitimet uudelleen. Olen vaihdellut kolmea eri ethernet kaapelia modeemin ja pc:n välillä, poistanut palomuurin ja wirelessin pois päältä modeemin valikosta, tarkistanut radioamatööriukkona myös rasian johdot mitkä tulevat seinän sisältä liitinrasiaan, mihin antenniasennus firma asensi kaikille uudenlaiset liitinrasiat missä samanlainen kierretävä liitin, kuin modeemin päässäkin, mikään ei auta. Uhattu Soneran puolelta veloittaa 99.00€ vaikkei meillä ole käynyt yksikään asentaja, olisi tullut mutta kun tiesin että voi joutua maksamaan helposti tuon 99.00€ niin kieltäydyin juuri sen takia. Nyt mitattu vain ulkolinjat ja minut laitettu maksumieheksi, muutan nopeuden ilmaiseen 1/1megaan ja mikäli veloittavat tuon summan, vedän Soneran oikeuteen, sillä tästä liittymästä on ollut harmia tuhottoman paljon, satojen minuuttien maksullisia soittoja Soneralle, koneen käyttiksen formatointi jne jne, muuten ei tuo oikeasti ole ilmainen siis 1/1 meganen, vaan kaikki asukkaat joutuvat maksamaan noin 10 euroa vuokran yhteydessä, olipa pc:tä tai ei! Eki jussilankadulta Hyvinkäältä!
Vessu kirjoitti: Milläs alueilla noita ongelmia on sitten ollut?
Minulla oli pari vuotta sitten jatkuvaa ongelmaa Veikkarissa ja apua ei saatu ennenkuin vaihdettiin
ADSL-tekniikka tilalle.
Sen aikainen maksiminopeus oli 8Mb (kaapelisssa) joka toimi vuoden päivät kohtuullisesti ennenkuin alkoi pätkimään.
Nyt on nykyisen sopimuksen määräaikaisuus päättymässä mutta ei hirveästi kiinnostaisi ottaa pätkivää
100/5 tilalle vaikka kohtuullisella korvauksella saisi.
Paavolassa siitä asti kun otin liittymän, elikä aluksi 1/1 ilmainen ja heti perään nostatin 10/2, mutta ongelmia ollut kaiken aikaa, olen jopa formatoinut kiintolevyn ja asentanut käyttiksen uudelleen, vaihtanut avast virustutkasta antivir tutkaan, poistanut zone alarmin ja käytän windowsin omaa, mikään ei auta, olen myös ajanut uusimmat versiot flash playerista ja tietysti muistakin playreista, tökkii ylen arkiston ja youtuben videoilla, myös kaikilla muillakin. Sain takuuvaihtona uuden modeemin, mutta ei auttanut pätkääkään, olen myös mittaillut yleismittarilla noin 3-4m:n kaapelin seinästä modeemille, asentanut liitimet uudelleen. Olen vaihdellut kolmea eri ethernet kaapelia modeemin ja pc:n välillä, poistanut palomuurin ja wirelessin pois päältä modeemin valikosta, tarkistanut radioamatööriukkona myös rasian johdot mitkä tulevat seinän sisältä liitinrasiaan, mihin antenniasennus firma asensi kaikille uudenlaiset liitinrasiat missä samanlainen kierretävä liitin, kuin modeemin päässäkin, mikään ei auta. Uhattu Soneran puolelta veloittaa 99.00€ vaikkei meillä ole käynyt yksikään asentaja, olisi tullut mutta kun tiesin että voi joutua maksamaan helposti tuon 99.00€ niin kieltäydyin juuri sen takia. Nyt mitattu vain ulkolinjat ja minut laitettu maksumieheksi, muutan nopeuden ilmaiseen 1/1megaan ja mikäli veloittavat tuon summan, vedän Soneran oikeuteen, sillä tästä liittymästä on ollut harmia tuhottoman paljon, satojen minuuttien maksullisia soittoja Soneralle, koneen käyttiksen formatointi jne jne, muuten ei tuo oikeasti ole ilmainen siis 1/1 meganen, vaan kaikki asukkaat joutuvat maksamaan noin 10 euroa vuokran yhteydessä, olipa pc:tä tai ei! Eki jussilankadulta Hyvinkäältä![/quote:32geufbi]Tässä saman pihan taloissa eräällä kaverilla on 100/5 yhteys, hän asukaskokouksessa toi myös esille sen että se pätkii kovasti, en tiedä sitten onko vika 33 vuotta vanhojen talojen sisäverkossa, uudet rasiat tänne kuitenkin laitettiin kun taloyhtiöt ottivat laajakaistan, elikä semmoiset missä on kaapelilaajakaistalle erikseen ruuvattava liitin.
Eki kirjoitti: [quote="Vessu":32geufbi]Milläs alueilla noita ongelmia on sitten ollut?
Minulla oli pari vuotta sitten jatkuvaa ongelmaa Veikkarissa ja apua ei saatu ennenkuin vaihdettiin
ADSL-tekniikka tilalle.
Sen aikainen maksiminopeus oli 8Mb (kaapelisssa) joka toimi vuoden päivät kohtuullisesti ennenkuin alkoi pätkimään.
Nyt on nykyisen sopimuksen määräaikaisuus päättymässä mutta ei hirveästi kiinnostaisi ottaa pätkivää
100/5 tilalle vaikka kohtuullisella korvauksella saisi.
No niin, pätkiköön rauhassa sillä en maksa pätkivästä liittymästä, nyt on sitten ns. ilmainen 1/1 meganen, ei ole nopea muttei ole kiirekkään mihinkään, leffat katselen kunnon taulutöllöstä ja normaali surffaukset hoituu tälläkin nopeudella/hitaudella! Eki
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.