Hei. Olen nyt vuoden alusta käyttänyt soneran 10/2 valokaapeli verkkoa, mutta viimeisen kuukauden aikana kyseinen verkko on lähestynyt käyttökelvotonta. Noin kuukausi sitten verkko alkoi pätkiä, ja en tarkoita että se pätkäisi kerran päivässä, vaan useita kertoja tunnissa, pahimmillaan vain muutaman minuutin välein. Aluksi nämä katkokset olivat lyhyitä ja melko harmittomia ja netti toimi siedettävästi niitä lukuunottamatta, mutta nyt katkokset alkavat olla jo niin pahoja että normaali selaaminen on tuskaa koska mikään sivu jossa on mitään tekstiä monimutkaisempaa ei välttämättä edes lataa koska katkos tuli kesken latauksen ja jäi vain jumittamaan.
Alunperin katkokset olivat yleisempiä ilta viiden ja kymmenen välissä, ja verkko toimi siedettävästi yöllä, mikä ei haitannut minua koska olen ensisijaisesti käyttämässä konetta myöhempinä ajankohtina. Ajattelin että kyse olisi ollut priorisoinnista koska verkko toimi kunnolla kun oli yö ja tuskin niin monta käyttämässä verkkoa. Kumminkin nyt katkoksia on alkanut tapahtua yötä päivää, mikä tekee koko yhteydestä vähemmän käyttökelpoisen.
Katkokset eivät alunperin näyttäneet mitään reaktiota modeemin valoissa, mutta nyt sekä DSL että Internet valot menevät molemmat poikki. Veikkaan siis että alunperin katkokset olivat niin lyhyitä ettei modeemi ehtinyt reagoida niihin.
Modeemini on kytketty suoraan koneeseen eikä käytössä ole mitään jatkojohtoja, johdot ovat kaikki oletus johdot jotka tulivat modeemin mukana kun avasin liittymän. Uudelleenkäynnistyksistä ei ole mitään apua. Johtojen irrottelu ja tarkistelu ei niin ikään auta mitään. Asunnossani ei myöskään ole kuin tämä yksi puhelinpistorasia.
Pidän soneran internet avustajaa päällä jotta voin senkin avulla tarkkailla tätä ongelmaa, ja kyseinen ohjelma havaitsee vähän väliä jotakin, yleensä väittää minulle että yhteyttä ei ole muodostettu ja koettaa sitten muodostaa sen, mutta tänä aikana modeemin valot ovat yleensä syttyneet taas palamaan ja netti toimii hetken aikaa.
En ole vielä kokeillut resetoida modeemia enkä ole voinut kokeilla toisella modeemilla koska minulla ei sellaista tällä hetkellä ole, saan kyllä tällä viikolla lainaan toisen modeemin mutta en tähän hätään jaksaisi uskoa ongelman olevan siinä koska nykyinen modeemi on kumminkin alle vuoden vanha. Jos asialla on jotain merkitystä niin käytössä oleva modeemi on TW-EA510.
En ole jättänyt vikailmoitusta vielä, koska en osaa olla varma kummassa päässä vika tällä hetkellä on, vaikka kaikki merkit viittaavatkin etteivät tässä päässä ole, sillä se 100€ maksu asentajasta ei kauheasti rohkaise, etenkin kun en ole edes varma onko kyseinen asentajamaksu sitä luokkaa että asentaja koittaa kartoittaa ongelmaa ja kertoa sitten minulle miten tästä edes pääsisi eteenpäin ja asiat saisi kuntoon.
Tällä hetkellä tilanne vain on niin että en saa sitä palvelua josta olen maksanut, joten alan olla hiukan katkera. Toivoisin että voisin saada täältä jotakin apua ennen kuin on pakko alkaa riskeeraamaan rahanmenoa tai alkamaan etsiä vaihtoehtoja.
Perhain terveisin.
Jatkuvaa katkeilua
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.