Koska tänne kirjoittelen, toimii liittymä siis normaalisti tällä vanhalla pöytäkoneella.
Ongelmana on tänään saapunut Soneralta tilattu Amilo (Vista) kannettava ja silläkin nettiin pääseminen. Modeemissa (TW-EA716) on ennenkin ollut kaksi konetta kiinni, joten sen pitäisi toimia, eikä läppärikään löydä ongelmaa networkissä.
Eli puuttumatta kaikkeen mitä on jo yritetty, mitä pitäisi tehdä? (Vista on minulle aivan uusi tuttavavuus.)
Kiitos etukäteen kaikesta mahdollisesta avusta.
P.S. Onko käyttäjätunnuksen kanssa käytettävä salasana sama kuin Soneran Omilla sivuilla/sähköpostissa vaiko se miksi se laitettiin aikoinaan, kun yhteys ensimmäisen kerran avattiin?
Sivu 1 / 1
Tietokoneelta kannattaa tarkistaa verkkoasetukset, selaimen asetukset sekä varmistaa ettei tietokoneen oma palomuuri estä internetyhteyden käyttöä.
Uudessa tietokoneessa verkkoasetukset ovat todennäköisesti oikein, mutta ne voi tarkistaa alla olevan ohjeen mukaisesti. Alla myös ohje IP-osoitteen tarkistamiseksi:
Verkkoasetukset/Windows Vista
IP-osoite/Windows Vista
Mikäli tietokone saa oikean IP-osoitteen, mutta selain ei avaa internetsivuja, ohje selaimen asetuksien tarkistamiseen löytyy myös Soneran sivuilta:
Selaimen asetukset, Internet Explorer 7
Tietokoneella olevan palomuurin/tietoturvaohjelman asetukset voit tarvittaessa tarkistaa avaamalla tietoturvaohjelman.
Liittymän pääkäyttäjätunnus ja salasana ovat samat sekä pääkäyttäjän sähköpostiin että Soneran Omille sivuille. Näitä tunnuksia ei tarvita ADSL-yhteyden muodostamiseen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Uudessa tietokoneessa verkkoasetukset ovat todennäköisesti oikein, mutta ne voi tarkistaa alla olevan ohjeen mukaisesti. Alla myös ohje IP-osoitteen tarkistamiseksi:
Verkkoasetukset/Windows Vista
IP-osoite/Windows Vista
Mikäli tietokone saa oikean IP-osoitteen, mutta selain ei avaa internetsivuja, ohje selaimen asetuksien tarkistamiseen löytyy myös Soneran sivuilta:
Selaimen asetukset, Internet Explorer 7
Tietokoneella olevan palomuurin/tietoturvaohjelman asetukset voit tarvittaessa tarkistaa avaamalla tietoturvaohjelman.
Liittymän pääkäyttäjätunnus ja salasana ovat samat sekä pääkäyttäjän sähköpostiin että Soneran Omille sivuille. Näitä tunnuksia ei tarvita ADSL-yhteyden muodostamiseen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.