Käytössä on Outlook 2007 SP 2 ja laajakaista extra. Kun haen sähköpostiviestejä saan seuraavan virheilmoituksen: "Tehtävä mail.inet.fi - Vastaanotto raportoi virheen (0x8004210E): Postilaatikkosi ei ole väliaikaisesti käytettävissä, koska siihen toimitetaan parhaillaan postiviestiä tai jokin toinen postisovellus käyttää postilaatikkoasi. Palvelin vastasi -ERR iIN USE] user mailbox locked"
En ole muuttanut sähköpostin asetuksia palvelimella enkä myöskään omalla koneella. Ainoa muutos on, että olen aktivoinut sähköpostien haun Nokian E75 kännyyn. Voiko tuo aiheuttaa tuollaisen lukkiutumisen vai mikä voisi olla syynä?
t. Timo
Sivu 1 / 1
Omasta kokemuksestani voin kertoa että kännykkä yhteys helposti jumittaaa s-postin.... Esim tuossa yks päivä tarkistin postit kännykällä, näytti ettei ole mitään uutta, suljen ohjelman.... 1h sen jälkeen kännykkä ilmoittaa että on postia (vaikkei ohjelma edes ollut päällä, mutta se vissiin huomas jo sillon alussa että siellä on joku isompi tiedosto, ja päätti että ei ilmota siitä ennen ku sen saa ladattua kokonaan... ja jatko lataamistakin, vaikka suljin ohjelman). Eli vastaukseni: Erittäin mahdollista
Mikäli matkapuhelimesi sähköpostiohjelma on yhteydessä sähköpostilaatikkoosi ei tietokoneesi sähköpostiohjelma saa samanaikaisesti viestejä haettua.
Mikäli ilmoitusta jatkossa esiintyy, varmista matkapuhelimestasi ettei sillä ole samanaikaisesti yhteyttä sähköpostipalvelimelle (tai internetyhteyttä laisinkaan).
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Mikäli ilmoitusta jatkossa esiintyy, varmista matkapuhelimestasi ettei sillä ole samanaikaisesti yhteyttä sähköpostipalvelimelle (tai internetyhteyttä laisinkaan).
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Onko tähän löytynyt selitystä? Itse liitin postilaatikkoni E75:een ja sain saman virheen. Varmuuden vuoksi suljin puhelimeni enkä siitä huolimatta pääse Outlook 2007:lla lukemaan postiani. Lähetys onnistuu ihan normaalisti. Onneksi sentään Webmail toimii.
Vielä lisähuomio: Ei toimi myöskään Kmail -clientilla. Vika täytyy olla postipalvelussa.
Vielä lisähuomio: Ei toimi myöskään Kmail -clientilla. Vika täytyy olla postipalvelussa.
pejuuti: Jos olet määrittänyt Nokia Messaging - palvelun tarkistamaan sähköpostisi POP3-sähköpostiprotokollalla, se estää POP3-kirjautumisen sähköpostiin muilta sovelluksilta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että POP3-kirjautuminen palvelimelle sähköpostiohjelmaa käyttäen viestien noutamiseksi ei onnistu. Tähän auttaa se, että muuttaa Nokia Messaging - palvelun käyttämään IMAP-protokollaa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Otin kännykässäni (Nokia E55) sähköpostin käyttöön, kun webmailin käyttö ei sen avulla enää onnistunut. Tietokoneeni pääsevät nyt sähköpostipalvelimeen käsiksi vain satunnaisesti. Toisessa koneessani on Vista ja Windows Mail, toisessa Windows7 ja Live Mail. Kummassakin on käytössä IMAP. Myös kännykässä on käytössä IMAP, ainakin kohdassa Postilaatikon asetukset/Postilaatikon tyyppi. Mikä avuksi? Mitä teen kännykälleni, jotta se ei jumittaisi postilaatikoita? Normaali yhteyden katkaiseminen ei tunnu auttavan, täytyykö tehdä jotain järeämpää?
Webmail toimii tietokoneissa normaalisti.
Webmail toimii tietokoneissa normaalisti.
simo: Jos käytössäsi on Nokia Messaging - palvelu, varmista että myös se käyttää IMAP-protokollaa. Palvelun hallintasivu on osoitteessa http://email.nokia.com/account/home.action
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kirjauduin Nokia Messaging hallintasivulle. Siellä todetaan, että sähköpostityyppi on IMAP.
Tilanne ennallaan. Kännykän kautta käytettynä sähköpostini toimii täydellisesti. Windows Mailin tai Live Mailin avulla sähköpostia ei pääsääntöisesti pääse käyttämään, kun palvelimeen ei pääse käsiksi. Joskus satunnaisesti (heti ohjelman avaamisen jälkeen) yhteydet toimivat, mutta vain hetken ajan. Webmail toimii kuten pitääkin.
Olen soittanut useamman kerran Helpsonille, mutta he eivät keksineet selityksiä.
Tilanne ennallaan. Kännykän kautta käytettynä sähköpostini toimii täydellisesti. Windows Mailin tai Live Mailin avulla sähköpostia ei pääsääntöisesti pääse käyttämään, kun palvelimeen ei pääse käsiksi. Joskus satunnaisesti (heti ohjelman avaamisen jälkeen) yhteydet toimivat, mutta vain hetken ajan. Webmail toimii kuten pitääkin.
Olen soittanut useamman kerran Helpsonille, mutta he eivät keksineet selityksiä.
Sähköpostin pitäisi toimia Nokia Messaging - palvelun kanssa kunhan kaikki kyseista sähköpostiosoitetta käyttävät ohjelmat ottavat palvelvelimeen yhteyttä IMAP-protokollaa käyttäen.
Itse lähtisin rajaamaan ongelman aiheuttajaa ottamalla Nokia Massaging - palvelu pois käytöstä väliaikaisesti ja sen jälkeen testaamalla tietokoneiden sähköpostiohjelmilla. Jos ohjelmat saavat yhteyden mail.inet.fi - palvelimeen normaalisti, jää syy jotenkin Nokia Messaging - palveluun.
Tällä kannattaa aloittaa ja miettiä sen jälkeen lisää.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Itse lähtisin rajaamaan ongelman aiheuttajaa ottamalla Nokia Massaging - palvelu pois käytöstä väliaikaisesti ja sen jälkeen testaamalla tietokoneiden sähköpostiohjelmilla. Jos ohjelmat saavat yhteyden mail.inet.fi - palvelimeen normaalisti, jää syy jotenkin Nokia Messaging - palveluun.
Tällä kannattaa aloittaa ja miettiä sen jälkeen lisää.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Poistin hallintasivun kautta Nokia Messaging -palvelusta sähköpostiosoitteen ja sen jälkeen "peruutin tilin". Poistin myös puhelimesta sähköpostin. Ainakin puhelin on nyt sitä mieltä, että "sähköpostilaatikkoa ei ole määritetty".
Tilanne on Windows Mailissa ennallaan. Ohjelma saa satunnaisesti yhteyden postipalvelimeen ja kansiot päivittyvät ajantasalle. Mutta noin minuutin käytön jälkeen yhteys palvelimeen ei enää toimi.
Kun poistin Mailista tilini ja perustin sen uudestaan POP3:na, niin ohjelma kysyy tunnusta ja salasanaa, mutta ei kelpuuta niitä tietoja, joiden uskoisin olevan oikeita (tunnukset joilla pääsen webmailiin).
Webmail toimii ongelmitta.
Tilanne on Windows Mailissa ennallaan. Ohjelma saa satunnaisesti yhteyden postipalvelimeen ja kansiot päivittyvät ajantasalle. Mutta noin minuutin käytön jälkeen yhteys palvelimeen ei enää toimi.
Kun poistin Mailista tilini ja perustin sen uudestaan POP3:na, niin ohjelma kysyy tunnusta ja salasanaa, mutta ei kelpuuta niitä tietoja, joiden uskoisin olevan oikeita (tunnukset joilla pääsen webmailiin).
Webmail toimii ongelmitta.
Toimiiko sähköpostisi vielä Windows 7 -tietokoneesi Live Mail -ohjelmassa normaalisti eli ilmeneekö ongelma nyt vain Windows Vista tietokoneen Windows Mail -ohjelmassa?
Windows Mailin POP3 -asetuksien osalta kannattaa vielä varmuuden vuoksi tarkistaa, että asetukset ovat tämän ohjeemme mukaiset. Jos sähköpostisi toimii tällä hetkellä suoraan https://webmail.inet.fi -sivumme kautta normaalisti, ongelman ei pitäisi olla sähköpostiosoitteen tunnuksiin liittyvää.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Windows Mailin POP3 -asetuksien osalta kannattaa vielä varmuuden vuoksi tarkistaa, että asetukset ovat tämän ohjeemme mukaiset. Jos sähköpostisi toimii tällä hetkellä suoraan https://webmail.inet.fi -sivumme kautta normaalisti, ongelman ei pitäisi olla sähköpostiosoitteen tunnuksiin liittyvää.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Windows7-koneeni Live Mail -ohjelma toimii yhtä huonosti. Ohjelma saa yhteyden palvelimeen vain satunnaisesti. Ja tässä ohjelmassahan on IMAP-asetukset. Otin tässä koneessa sähköpostiohjelman käyttöön vasta sen jälkeen kun ongelmat olivat alkaneet.
Olen palauttanut Vista-koneeni Mailiin IMAP-asetukset, koska POP3-asetuksilla en pääse posteihin kiinni ollenkaan, IMAP-asetuksilla sentään satunnaisesti.
Olen tarkastanut Mail-ohjelman asetukset sekä Soneran ohjeistuksista että "Soneran avustajan" avulla. "Sonera avustajan" mukaan asetukset ovat kunnossa, mutta "tunnistautuminen ei onnistu".
Lisätietona vielä, että postilaatikkoni palvelimella olevat kansiot ovat kutakuinkin tyhjiä. Olen käyttänyt samaa sähköpostilaatikkoa POP-asetuksilla vuodesta 1997 alkaen.
Webmail toimii normaalisti (osoitteessa https://webmail.inet.fi)
Hyviä ehdotuksia? Onko osoitteeni voinut jäädä johonkin Nokia Messaging -palvelun syövereihin hyvistä poistoyrityksistä huolimatta?
Olen palauttanut Vista-koneeni Mailiin IMAP-asetukset, koska POP3-asetuksilla en pääse posteihin kiinni ollenkaan, IMAP-asetuksilla sentään satunnaisesti.
Olen tarkastanut Mail-ohjelman asetukset sekä Soneran ohjeistuksista että "Soneran avustajan" avulla. "Sonera avustajan" mukaan asetukset ovat kunnossa, mutta "tunnistautuminen ei onnistu".
Lisätietona vielä, että postilaatikkoni palvelimella olevat kansiot ovat kutakuinkin tyhjiä. Olen käyttänyt samaa sähköpostilaatikkoa POP-asetuksilla vuodesta 1997 alkaen.
Webmail toimii normaalisti (osoitteessa https://webmail.inet.fi)
Hyviä ehdotuksia? Onko osoitteeni voinut jäädä johonkin Nokia Messaging -palvelun syövereihin hyvistä poistoyrityksistä huolimatta?
Tässä tilanteessa asiaa on hyvä tutkia tarkemmin vikapalvelumme puolelta, jolloin asiaan voidaan saada lisäselvyyttä.
Voit ilmoittaa ongelmasta vikapalveluumme, esimerkiksi Omien Sivujemme vikailmoituslomakkeen välityksellä. Viestissä kanattaa kertoa lisätietona mitä toimenpiteitä ongelmaan oli jo koitettu. Voit myös liittää vikailmoitukseen linkin tähän keskusteluun.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Voit ilmoittaa ongelmasta vikapalveluumme, esimerkiksi Omien Sivujemme vikailmoituslomakkeen välityksellä. Viestissä kanattaa kertoa lisätietona mitä toimenpiteitä ongelmaan oli jo koitettu. Voit myös liittää vikailmoitukseen linkin tähän keskusteluun.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Mistä löytyi ratkaisu jumituksen poistoon, kun asiakaspäässä käytössä POP3-protokolla edelleen ilman muutoksia?
Jo muutaman päivä pelannut ongelmitta postin luku joko Outlookilla tai vaihtoehtoisesti puhelimella. Näissä siis saapuvassa postin asetuksena POP3.
Jo muutaman päivä pelannut ongelmitta postin luku joko Outlookilla tai vaihtoehtoisesti puhelimella. Näissä siis saapuvassa postin asetuksena POP3.
pelikaa10: Jos sähköpostiosoitteelle käytössä on Nokia Messaging - palvelu, kannattaa lukaista tämän ketjun aiemmat viestit läpi.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ketju luettu ja apuja ei löytynyt, messaging asetuksista poistettu kyseisen postin tili...
Puhelin sammutettunakaan ei toimi tietokoneella...
Omassa laatikossa siis vastaava ongelma..
Puhelin sammutettunakaan ei toimi tietokoneella...
Omassa laatikossa siis vastaava ongelma..
Kannattaa ottaa käyttöön IMAP kaikissa laitteissa, niin säästyy monelta ongelmalta. Itse vierastin IMAPia, kun siinä ei ollut esikatselua. Mutta onhan se Outlookissakin, täytyy vain erikseen valita Näytä-valikosta.
Sähköpostissa toimii push ilman Nokia Messagingiakin. Pitää vain olla yhteys auki. Näin ainakin N97 minillä.
Sähköpostissa toimii push ilman Nokia Messagingiakin. Pitää vain olla yhteys auki. Näin ainakin N97 minillä.
JyrkiK kirjoitti: Ketju luettu ja apuja ei löytynyt, messaging asetuksista poistettu kyseisen postin tili...
Puhelin sammutettunakaan ei toimi tietokoneella...
Omassa laatikossa siis vastaava ongelma..
Nokia messaging on toiminassa vaikka puhelin olisi suljettu. POP3-protokollaa käyttävä Nokia Messaging estää käytännössä samaan sähköpostiin pääsyn muilta POP3-asiakasohjelmilta (POP3-client). Tunnistat kyseisen tilanteen myös siitä, että webmailiin kirjautuminen onnistuu, mutta kansiot eivät näy kirjautumisen jälkeen.
Jos tilanne on yllä kuvatun kaltainen, pitäisi Nokia Messaging - palvelusta muuttaa sähköpostiosoitteelle IMAP-protokolla käyttöön.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.