Hei,
tilasin vastikään tuon liittymän soneralta ja takkuinen on ollut alku. Suurin mekaaninen vika on uusilla liittimillä saatu kuntoon soneran toimesta ja netti pelaa nyt surffauskäytössä hyvin, mutta siihen se sitten jää. Aika usein netti katkeilee, mutta eniten häiritsee jatkuva lagi pelatessa, pingit käy 999 muutaman minuutin välein kestäen 1-3 sekuntia, tätä ei luonnollisesti ilmennyt adsl-liittymässä. Mutta mutta, pitää tässä yrittää selvittää mistä se johtuu ennenkuin joutuisi ottamaan adsl takaisin kun tämä olisi kuitenkin halvempi ja nopeampi mikäli toimisi niinkuin pitää. Kysymyksiä,
Miten pääsen modeemin asetuksiin? Cisco EPC3000 on modeemi, siltä mukana tulleelta levyltä kun painaa tietoja niin aukaisee selaimeen sivun http://\192.168.100.1/ mutta sivua ei löydy, pitääkö laittaa asetuksiin manuaalisesti jokin ip että pääsee? adsl liittymässä piti. Ajattelin josko sitä kautta saisi modeemin päivitettyä, ciscon sivuilta en löydä mitään.
Voiko kokeilla jotain muuta kaapelimodeemia, esim vaikka docsis2 kun docsis3 modeemit on aika tiukassa, toimiiko ollenkaan vai rajoittaako se vain nopeutta?
Siinä ensialkuun jotain, ideoita voi heittää ilmoille jos tulee mieleen jotain muuta, kiitoksia etukäteen.
Sivu 1 / 1
Näkyykö lagi myös muussa tietoliikenteessä vai vain tietyssä verkkopelissä? Voit esimerkiksi testata seuraavan ohjeen mukaisesti liittymän vasteaikoja. Näkyikö vasteaikojen kasvu myös tässä testissä? Kannattaa myös käydä läpi Ohjeet ja vinkit -sivullamme neuvotut toimenpiteet ongelmatilanteessa.
Jos modeemin mukana oli tullut ohjekirja, kannattaa vielä tarkistaa onko modeemi ohjekirjassa ohjeistettu tarkemmin miten modeemiin saa muodostettua yhteyden.
Jotta 100/5 Mbps -nopeusluokastasi saa kaiken tehon irti ja liittymä toimii mahdollisimman hyvin, liittymätyypissäsi on suositetava käyttää vain eurodocsis 3.0 -modeemia. Yhteys voi toimia myös eurodocsis 2.0 modeemilla, mutta tällöin maksimilatausnopeus voi rajoittua n. 24 Mbps -nopeuden tasolle.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos modeemin mukana oli tullut ohjekirja, kannattaa vielä tarkistaa onko modeemi ohjekirjassa ohjeistettu tarkemmin miten modeemiin saa muodostettua yhteyden.
Jotta 100/5 Mbps -nopeusluokastasi saa kaiken tehon irti ja liittymä toimii mahdollisimman hyvin, liittymätyypissäsi on suositetava käyttää vain eurodocsis 3.0 -modeemia. Yhteys voi toimia myös eurodocsis 2.0 modeemilla, mutta tällöin maksimilatausnopeus voi rajoittua n. 24 Mbps -nopeuden tasolle.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Nettisivujen lataaminen on aika ajoin hidasta, pingaamalla on tuota ongelmaa hankala saada esille kun sitä tapahtuu muutaman minuutin välein kestäen sen jonkun sekunnin, pitäisi pingata tuonne 500 kertaa peräjälkeen ja silloinki täytyy olla tuuria että sattuu näkymään oikealla hetkellä.
Ongelma on kaikissa verkkopeleissä, niissä on käytössä sellainen lagometer joka kyllä näyttää pätkimiset ja ping näkyy kokoajan, netti lagaa riippumatta minne on yhdistetty, myös suomalaisilla servereillä jossa ei tule ulkomaan linjoilta yhteyshäiriöitä.
Modeemi on tilattu soneralta liittymän yhteydessä, eikä mukana ollut ohjekirjaa vaan se cd joka vaan avaa selaimeen sen sivun josta modeemin asetuksiin pitäisi päästä, huono tuntuu tuki olevan laitteille joita liittymän kylkeen myydään, soitin vikapalveluun, josta ei myöskään apua kummemmin saanut, vihjeen googlettamiseen sain...
Yritän saada jostain toisen modeemin kokeiltavaksi kun kerta docsis2 myös toimii.
Pitäisi olla pitempi tuo pingaamisaika cmd:n kautta niin saisi koko totuuden.
edit***
vasta hoksasin että voi laittaa tuota toistoa reilummin, pitää kokeilla
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 500, Vastaanotettu = 500, Kadonnut = 0
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 18 ms, Suurin = 1404 ms, Keskiarvo = 40 ms
Ongelma on kaikissa verkkopeleissä, niissä on käytössä sellainen lagometer joka kyllä näyttää pätkimiset ja ping näkyy kokoajan, netti lagaa riippumatta minne on yhdistetty, myös suomalaisilla servereillä jossa ei tule ulkomaan linjoilta yhteyshäiriöitä.
Modeemi on tilattu soneralta liittymän yhteydessä, eikä mukana ollut ohjekirjaa vaan se cd joka vaan avaa selaimeen sen sivun josta modeemin asetuksiin pitäisi päästä, huono tuntuu tuki olevan laitteille joita liittymän kylkeen myydään, soitin vikapalveluun, josta ei myöskään apua kummemmin saanut, vihjeen googlettamiseen sain...
Yritän saada jostain toisen modeemin kokeiltavaksi kun kerta docsis2 myös toimii.
Pitäisi olla pitempi tuo pingaamisaika cmd:n kautta niin saisi koko totuuden.
edit***
vasta hoksasin että voi laittaa tuota toistoa reilummin, pitää kokeilla
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 500, Vastaanotettu = 500, Kadonnut = 0
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 18 ms, Suurin = 1404 ms, Keskiarvo = 40 ms
Olethan yhdistänyt tietokoneen modeemiin verkkokaapelilla, niin että tietokoneen ja modeemin välissä ei ole mitään muita verkkolaitteita? Testaa yhteyttä myös siten, että antennipistorasioihin ei ole kytketty kaapelimodeemin kanssa yhtäaikaisesti esim. tv:ta ja modeemin antennikaapeli on kytketty antennipistorasiaan ilman haaroitinta.
Jos jollain kaverillasi on olemassa oleva Sonera Laajaista Extra Kaapeli -liittymä asuinkaupungissasi, voi ongelmaa tutkia ja rajoittaa siten, että testaisit hänen modeemiaan ja antennikaapeliaan väliaikaisesti luonasi. Uuden modeemin hankkimista en kuitenkaan suosittele, koska häiriön syy on vielä epäselvä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos jollain kaverillasi on olemassa oleva Sonera Laajaista Extra Kaapeli -liittymä asuinkaupungissasi, voi ongelmaa tutkia ja rajoittaa siten, että testaisit hänen modeemiaan ja antennikaapeliaan väliaikaisesti luonasi. Uuden modeemin hankkimista en kuitenkaan suosittele, koska häiriön syy on vielä epäselvä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Eipä auttanut vaikka kytki suoraan pääkaapeliin modeemin ilman mitään haaroittimia. Saisinkohan laskettua tuota nopeutta kun kuuleman mukaan se pelaa paremmin, sehän ei varmaan ole iso homma muuttaa ja noita docsis2 modeemeja saa jo halvalla niin voisi kokeilla ennenkuin vaihtaa takaisin adsl liittymään.
Jos epäilet, että häiriö jää modeemiin, voit testata ilmeneekö sama häiriö modeemilla jossain muussa asuinkaupunkisi osoitteessa, jossa on meidän kaapeli-tv liittymä. Jos samaa häiriötä näkyy myös toisessa osoitteessa, herää epäilys että ongelma voi olla modeemiin liittyvää.
Suosittelen että olet asiasta yhteydessä vikapalveluumme, jos häiriö on jatkunut tehdyistä toimenpiteistä huolimatta ja esimerkiksi yllä neuvotussa ping-testissä näkyy säännöllisesti suuria piikkejä (esimerkiksi usean sadan ms:n vasteaikoikoja). Näin asiaa voidaan selvittää verkkomme puolelta ja ongelmasta voidaan tehdä tarvittaessa vikailmoitus. Samalla selviää tuleeko kyseeseen esimerkiksi modeemin takuuvaihto tai nopeuden laskeminen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Suosittelen että olet asiasta yhteydessä vikapalveluumme, jos häiriö on jatkunut tehdyistä toimenpiteistä huolimatta ja esimerkiksi yllä neuvotussa ping-testissä näkyy säännöllisesti suuria piikkejä (esimerkiksi usean sadan ms:n vasteaikoikoja). Näin asiaa voidaan selvittää verkkomme puolelta ja ongelmasta voidaan tehdä tarvittaessa vikailmoitus. Samalla selviää tuleeko kyseeseen esimerkiksi modeemin takuuvaihto tai nopeuden laskeminen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
laitoin viestiä vikapalveluun ja tänään soitti, nopeus laskettiin 10/2 ja tällä hetkellä näyttää tosi hyvältä, tässä pingaus
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 600, Vastaanotettu = 600, Kadonnut = 0 (0% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 16 ms, Suurin = 40 ms, Keskiarvo = 19 ms
pitää vielä kokeilla verkkopelissä, mutta hyvältä vaikuttaa jo nyt, jos pysynkin tässä niin pitääkö soittaa asiakaspalveluun reklamaation poisvetämiseksi?
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 600, Vastaanotettu = 600, Kadonnut = 0 (0% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 16 ms, Suurin = 40 ms, Keskiarvo = 19 ms
pitää vielä kokeilla verkkopelissä, mutta hyvältä vaikuttaa jo nyt, jos pysynkin tässä niin pitääkö soittaa asiakaspalveluun reklamaation poisvetämiseksi?
Hyvä kuulla, että asia on saatu kuntoon ja yhteys toimii nyt paremmin. Jos olet tehnyt reklamaation ja haluat perua sen, niin riittää, että ilmoitat asiasta esimerkiksi Omilta Sivuilta löytyvän palvelupyyntölomakkeen kautta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.