Skip to main content
Koska Cisco EPC3000 purkille saadaan ohjelmisto/asetus päivitystä jotta kyseinen purkki saadaan kättelemään/toimimaan ulospäin lähtevän kaistan osalta yli 3M nopeuksilla? Ongelma ainakin Valkeakoskella jossa Linksys:n laitteet kyllä toimivat maksimaalisella nopeudella.

ps.mistä ihmeestä Soneralle saa nykyisin lähetettyä s-postitse kyselyä tms.?

pps.ei toimi tämäkään forumi järin järkevästi:

Informaatio

Pahoittelut, mutta et voi käyttää hakutoimintoa tällä hetkellä. Yritä uudelleen muutaman minuutin kuluttua.

edit:no joo, löytyhän joku lomakesivu mutta sielläkin samaa tuttua:

Hyvä asiakkaamme!
Teemme huoltotoimenpiteitä lomakkeeseen, joten palvelu on väliakaisesti pois käytöstä. Pahoittelemme aiheutuvaa vaivaa.

Herranjestas, silloin harvoin kun koittaa Soneran sivuilta jotakin apuja saada niin aina sama virsi. Hakemaanne sivua ei löydy, teemme huoltotöitä, ladataan ja ladataan jne. tms.
Itsellä sama purkki ja sama vika, en tosin ole Linksysin vastaavalla päässyt kokeilemaan yhteyttä omassa kämpässäni, mutta kaverilla on Linksysin purkki samalla liittymällä ja homma vaan toimii. On se kumma että Sonera edes kaupittelee tuota EPC3000 jos se Linksys näyttää olevan se parempi vaihtoehto

Itsellä on tuon vajavaisen uppikaistan lisäksi ongelmia netin pätkimisen kanssa (routteri menettää WAN yhteyden). Olen jo kahdella Buffalon routterilla kokeillut (Tomato firmis molemmissa) ja sama vika, netti pätkii satunnaisesti kerran tai pari päivässä. Olisi kiva saada jo sitä uutta firmistä laitteeseen, jos se korjaisi näitä ongelmia tai saada vaihdettua tämä Ciscon purkki Linksysin vekottimeen, kun se sattuu jopa toimimaan halutulla tavalla.
Ciscon kaapelimodeemiin on verkon kautta tulossa päivitys jossain vaiheessa, mutta tarkempaa aikataulua emme tässä vaiheessa osaa antaa. Tällä välin yhteysongelmista voi ilmoitella esimerkiksi Omien sivujen vikatilannelomakkeen kautta, joka kyllä toimii. Voit myös soittaa vianrajausautomaattiin.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Ciscon kaapelimodeemiin on verkon kautta tulossa päivitys jossain vaiheessa, mutta tarkempaa aikataulua emme tässä vaiheessa osaa antaa. Tällä välin yhteysongelmista voi ilmoitella esimerkiksi Omien sivujen vikatilannelomakkeen kautta, joka kyllä toimii. Voit myös soittaa vianrajausautomaattiin.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu


Voi herranjestas sentään... Odotin jotakin yksinkertaista palaute lomaketta enkä mitään järjetöntä monivalinta tehtävää jolla vain oikealla rivillä pääsee perille eli itse vikailmoituksen tekoon. Taitaa olla taas kyseessä Soneran palvelujen selkeyttäminen. Kyllä tuossakin varmasti X% vikailmoitusten tekijöistä saadaan perumaan aikeensa tai soittavat/ottavat yhteyttä maksullisen helpsonin kautta. Eikö tuota vikalomaketta voisi eriyttää tuosta palikkatehtävästä?
Xinot kirjoitti:
Voi herranjestas sentään... Odotin jotakin yksinkertaista palaute lomaketta enkä mitään järjetöntä monivalinta tehtävää jolla vain oikealla rivillä pääsee perille eli itse vikailmoituksen tekoon. Taitaa olla taas kyseessä Soneran palvelujen selkeyttäminen. Kyllä tuossakin varmasti X% vikailmoitusten tekijöistä saadaan perumaan aikeensa tai soittavat/ottavat yhteyttä maksullisen helpsonin kautta. Eikö tuota vikalomaketta voisi eriyttää tuosta palikkatehtävästä?


Hei,

Suurimmalle osalle asiakkaita tietotekniikka ei ole itsestäänselvyys ja tämän takia on päädytty ohjaavaan ratkaisuun. Lomakkeen on tarkoitus ohjata asiakasta vikailmoituksen teossa ja tarjota ratkaisuja ongelmiin. Nämä täytetyt tiedot myös välittyvät vikapalvelulle. Kaksi erillistä lomaketta ei ole käytännössä toimiva ratkaisu.

Vikailmoituksessa ei ole koskaan liikaa tietoa, mitä enemmän tietoa on sitä nopeammin asia pystytään käsittelemään. Kaikkia tapauksia ei pystytä varmasti koskaan huomioimaan etukäteen, mutta lomakkeita kehitetään eteenpäin asiakkailta saadun palautteen perusteella.

On asiakkaan että meidän etu, jotta saadaan yhdellä kerralla tarpeelliset tiedot asian selvittämiseksi.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Pistetäänpä tänne infoa, eli tänään päivittyi Cisco EPC3000 kaapelimodeemin firmis ja koko modeemin hallinta sivusto meni samalla uusiksi. Siisti ja simppeli tuo uusi, mutta entistä vähemmän infoa boxista... Mahtaako tuo olla aivan tarkoituksella niin, että jos resetoin boxin, on boxin hallinnassa lisä"sivuja" käynnistymisen ajan (kanavan valinnat jne.), mutta nämä katoavat kun laite on käynnistynyt/kätellyt linjan ok?
Uppikaistaan ei päivityksellä ollut vaikutusta ainakaan täällä.

Firmware Build Time: 20091107121906

Kiitokset kuitenkin Soneralle päivityksestä.
Xinot kirjoitti:
Pistetäänpä tänne infoa, eli tänään päivittyi Cisco EPC3000 kaapelimodeemin firmis ja koko modeemin hallinta sivusto meni samalla uusiksi. Siisti ja simppeli tuo uusi, mutta entistä vähemmän infoa boxista... Mahtaako tuo olla aivan tarkoituksella niin, että jos resetoin boxin, on boxin hallinnassa lisä"sivuja" käynnistymisen ajan (kanavan valinnat jne.), mutta nämä katoavat kun laite on käynnistynyt/kätellyt linjan ok?
Uppikaistaan ei päivityksellä ollut vaikutusta ainakaan täällä.

Firmware Build Time: 20091107121906

Kiitokset kuitenkin Soneralle päivityksestä.


Moro!

Eipä tarvitse tästä kiitellä:( Aiemmalla firmiksellä toiminut erinomaisesti. Nyt netti katkeaa 2x tunnissa. Modeemi menee tilttiin. IP säilyy, mutta bitti ei liiku mihinkään. Purkista sähköt pois ja taas toimii hetken. On se kumma kun pitää toimivat laitteet päivittää kuralle....

-shadows-
Enpä näköjään ole ainoa kenelle tämä uusi firmware aiheutti tuon, että netti katkeilee, hävittelee ip:tä tai ei muuten vain toimi. Ja tosiaan ainut hetkellinen korjaus on ottaa modeemista virrat pois ja takaisin päälle.

Onkohan asiaan tulossa korjausta piakkoin? Kenties uutta firmwarea tai vanha firmware takaisin?
Samaa olen huomannut itsekin. Netti tuntuu olevan vähän herkkämielinen ja tuntuu katkeilevan silloin tällöin vähän väliä. Välillä tuntuu että hidastuu, windows 7 ilmoittaa netti on katki, sitten 2 sekunnin päästä taas päällä, sitten 10 sekunttia pois päältä ja milloin mitenkin.

Jotenkuten toimii, mutta oudosti tosiaan netti käyttäytyy.

Paikka on Taipalsaari.
Huomenta!

Netti pimeenä, katkennut yöllä. lootasta sähköt pois ja taas toimii.
Pitää soitella vikapalveluun ja reklamoida. Tänne kirjoittelemalla asiaa ei taatusti korjata.
Päivittäkööt vanhan firmiksen takaisin taikka vaihtoehtoisesti saavat lähettää uuden modeemin;) No lähes vuodenpäivät tuo katkoilematta toimikin, mutta katotaans nyt..

-shadows-
Huomenta vaan todella.

Itsellä alkoi räkiminen eilen Lappeenrannassa kyseisellä 100 megasella netillä. IP-osoitteen saa kivasti mutta mitään ei silti tapahdu. Muutaman kerran auttoi kun veti kaapelimodeemista virrat pois ja sitten uutta yritystä peliin. Soitto asiakaspalveluun ja heidän päässään kuulemma kaikki ok.

Eikä tuo pätkiminen sinänsä ole uusi ilmiö; yleisesti ottaen IP-osoite aina tuolle modeemin perässä olevalle reitittimelle on annettu mutta silti mitään ei tapahdu, toiminta katkeaa yleensä lennosta. Eiliseen asti IP-osoitteen uudistamisella pärjäsi mutta nyt ei. Mieltä ylentävää kun kaikki on soneran päässä "ok" ja itse saa olla repimässä IP-osoitetta jatkuvalla syötöllä. Pikkaisen vois panostaa tuohon palvelun luotettavuuteen, sillä joku jolla ei homma ole välttämättä hanskassa joutuisi soittelemaan Helpsoniin/Asiakaspalveluun jatkuvalla syötöllä.
Huomenta Varkaudesta,

Itseltänikin löytyy kyseinen EPC3000 ja uusi firmware. Eilen illalla erehdyin painamaan resettiä ja lopputuloksena se että modeemi pysyi koko yön DS_TOPOLOGY_RESOLUTION_IN_PROGRESS tilassa :)

Ennen resettiä laiteesta piti repiä sähköjä muutaman kerran tunnissa että pystyi edes vikailmoituksen kirjoittamaan.
shadows kirjoitti:
Huomenta!

Netti pimeenä, katkennut yöllä. lootasta sähköt pois ja taas toimii.
Pitää soitella vikapalveluun ja reklamoida. Tänne kirjoittelemalla asiaa ei taatusti korjata.
Päivittäkööt vanhan firmiksen takaisin taikka vaihtoehtoisesti saavat lähettää uuden modeemin;) No lähes vuodenpäivät tuo katkoilematta toimikin, mutta katotaans nyt..

-shadows-


Kyllä, vastaavia ongelmia oli vuosi sitten. Osalla katkesi yhteys kokonaan (boxista valot pimeänä eikä noussut linjoille ilman virtapiuhan tuuletusta) ja toisilla, kuten minulla, näytti kaikki olevan päälisin puolin ok (boxissa valot ok ja linja pystyssä) mutta bitti ei liikkunut minnekkään... Eipä tuon korjaukseen kulunut kuin useampi kuukausi, joten mitenkähän tällä kertaa.

edit:En pääse tuonne modeemin hallintaan enää lainkaan jonkin aikaa boxin käynnistymisen ja linjoille nousun jälkeen... Boxin bootin jälkeen taas pääsee ok. Onko muilla sama ongelma?

*Palvelin osoitteessa 192.168.100.1 vastaa pyyntöihin liian hitaasti.*
Päivitys on tullut vasta osaan Cisco EPC3000 -modeemeista, kaikkia laitteita ei siis ole vielä päivitetty. Lähdenkin tässä nyt kyselemään, kenellä yhteys on alkanut pätkiä edellä mainitusti esimerkiksi eilen, että onko modeemiin tullut jo firmware-päivitys vai onko siinä vielä vanha ohjelmisto?

Jos voisitte laittaa modeemin firmware-version vastauksiinne, niin laitamme niitä kootusti eteenpäin. Firmware-versio löytyy modeemin hallintasivuilta, johon pääsee osoitteesta 192.168.100.1.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Joo, eli eilen alkoi pätkiminen niin kuin tuolla aiemmin jo mainitsin. Nyt tosin parin modeemin boottauksen jälkeen yhteys on toiminut jo reilun tunnin ilman katkoksia.

Modeemi kertoo tälläisiä tietoja firmwaresta:
Current Software Revision: epc3000-v303r2391-091106c
Firmware Name: epc3000-v303r2391-091106c.bin
Firmware Build Time: 20091107121906
Paikka: Lappeenranta

edit: Eipä tuo yhteys nyt sitten kauaa toiminutkaan, katki meni heti kun pääsin sanomasta että hyvin toimii. 🙂
Pätkiminen alkoi 25.11.2009 n. 14:10

Paikkakunta: Varkaus
Firmware Name: epc3000-v303r2391-091106c.bin
Firmware Build Time: 20091107121906
Pätkiminen alkoi eilen 25.11., eli firmiksen päivityksen jälkeen.

Paikka: Lappeenranta
Firmware: epc3000-v303r2391-091106c
Latausnopeus putoaa aina muutaman sekunnin päästä tuolta yli 10Mt/s tuonne 700kt/s.
Sama homma kaikilla latauksilla (funet ftp, linux imageja jne.).
Ongelma tuli uudella firmwarella.

Model: EPC3000
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.2
Bootloader Revision: 1.0.0.4
Current Software Revision: epc3000-v303r2391-091106c
Firmware Name: epc3000-v303r2391-091106c.bin
Firmware Build Time: 20091107121906
Ja taipalsaarella tällaista:

Current Software Revision: epc3000-v303r2391-091106c
Firmware Name: epc3000-v303r2391-091106c.bin
Firmware Build Time: 20091107121906
Samoista ongelmista kärsitään täällä akaassakin.


Current Software Revision: epc3000-v303r2391-091106c
Firmware Name: epc3000-v303r2391-091106c.bin
Firmware Build Time: 20091107121906
Tosiaan Lappeenrannasta

Current Software Revision: epc3000-v303r2391-091106c
Firmware Name: epc3000-v303r2391-091106c.bin
Firmware Build Time: 20091107121906
Ongelmaa selvitetään. Palaamme asiaan heti kun tiedämme enemmän.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Mites muuten, onko kenelläkään tämä triidin postaajista ollut sellaista ongelmaa, että routterille pitää aina itse uusia IP, kun se ei sitä syystä tai toisesta saa itse haettua ja katkaisee yhteyden 4-6 tunnin välein?

Modeemi siis vielä vanhalla firmwarella ja on tehnyt tätä siitä asti kun modeemin sain.
Pinqvin kirjoitti:
Mites muuten, onko kenelläkään tämä triidin postaajista ollut sellaista ongelmaa, että routterille pitää aina itse uusia IP, kun se ei sitä syystä tai toisesta saa itse haettua ja katkaisee yhteyden 4-6 tunnin välein?


Itselle tuttu juttu. Huomaa siitä kun pätkäsee kesken esim. selailun tai muun nettikäytön ja ei korjaudu kuin kirjautumalla tuohon routeriin ja vapauttamalla&uudistamalla IP:n. Mutta mielenkiintoista on että tämäkään ei toistu säännönmukaisesti; joinain päivinä tuntuu vaivaavan jatkuvasti, toisinaan toimii päiviäkin puuttumatta.
Lisäinfoa: Latausnopeudet normaalit kunnes yhteys boxin hallinta sivulle katkeaa (ei lataa sivua), ja tämän jälkeen nopeudet putoavat tuonne 750kt/s..
Hiukan on siis hitaahko 100Mbit liittymä.
Wekkuli kirjoitti:
Tosiaan Lappeenrannasta

Current Software Revision: epc3000-v303r2391-091106c
Firmware Name: epc3000-v303r2391-091106c.bin
Firmware Build Time: 20091107121906


Jep sama softa täälläkin. Vikailmoitus tehty.

-shadows-

Vastaa