Kaapeli Extra 100/5 + Cisco EPC3000



Näytä ensimmäinen kirjoitus

260 kommenttia

shadows kirjoitti:
[quote="0594juha":3aynjgz9]Netti tökkii jälleen kerran Valkeakoskella.Onkohan jälleen kerran jotain päivityksiä tehty vai mistä tällä kertaa johtuu.Netti on tökkinyt koko viikonlopun ja nyt kokonaan poikki ollut useamman tunnin.


Tiedä häntä... täällä ainakin toimii/ toiminut suorastaa loistavasti. Sijainti siis Valkeakoski.


-shadows-[/quote:3aynjgz9]

Eipä ole joutunut modeemia buuttimaan ei. Sijainti Valkeakoski.
Pätkimistä/katkomista en viikonlopun aikana juuri seuraillut, mutta sen mitä nettiä käyttelin oli yhteys aina ok.
Olisikohan mahtanut kisakireät ilmat tehdä kepposiaan?
Oli Soneran mukaan täällä Lappeenrannassa joku alueellinen vika mikä aiheutti katkokset ja yhteyden tippumisen. Toivottavasti tämä nyt toimisi yhtä hyvin kun tuo pari kuukautta tuossa meni.
Tänään tuli toi cisco-modeemi kotiin ja asentelin, muttei yhdistä nettiin. Modeemi vilkuttaa kauan tota toista valoa (DS) ja välillä kaikki valot palaa paitsi online vilkkuu. Oli entisenki modeemin kaa välillä samallaista ongelmaa, muttei lähiaikoina. Johtoja on varmisteltu ja irroteltu ja konetta sekä modeemia on boottailtu. Vaihdettiin liittymä tohon 100 megaseen lauantaina, pitäisikö se siis jo toimia.
natti kirjoitti:
Tänään tuli toi cisco-modeemi kotiin ja asentelin, muttei yhdistä nettiin. Modeemi vilkuttaa kauan tota toista valoa (DS) ja välillä kaikki valot palaa paitsi online vilkkuu. Oli entisenki modeemin kaa välillä samallaista ongelmaa, muttei lähiaikoina. Johtoja on varmisteltu ja irroteltu ja konetta sekä modeemia on boottailtu. Vaihdettiin liittymä tohon 100 megaseen lauantaina, pitäisikö se siis jo toimia.


Ootko varmasti ilmoittanut modeemin oikean MAC-osoitteen asiakaspalveluun? Kannattaa soittaa sinne ja tarkistaa asia. Vika kuulostaa siltä että Soneralla ei ole sun modeemin oikeaa MAC-osoitetta.
sollila kirjoitti:
[quote="natti":c63di5r5]Tänään tuli toi cisco-modeemi kotiin ja asentelin, muttei yhdistä nettiin. Modeemi vilkuttaa kauan tota toista valoa (DS) ja välillä kaikki valot palaa paitsi online vilkkuu. Oli entisenki modeemin kaa välillä samallaista ongelmaa, muttei lähiaikoina. Johtoja on varmisteltu ja irroteltu ja konetta sekä modeemia on boottailtu. Vaihdettiin liittymä tohon 100 megaseen lauantaina, pitäisikö se siis jo toimia.


Ootko varmasti ilmoittanut modeemin oikean MAC-osoitteen asiakaspalveluun? Kannattaa soittaa sinne ja tarkistaa asia. Vika kuulostaa siltä että Soneralla ei ole sun modeemin oikeaa MAC-osoitetta.[/quote:c63di5r5]

Asiasta kannattaa olla tarvittaessa yhteydessä vikapalveluumme, esimerkiksi vikailmoituslomakkeemme tai 0206 90101 (pvm/mpm) numeromme kautta. Vikapalvelumme voi varmistaa, että uuden modeemin mac-numero on oikein asiakastiedoissamme ja samalla selvittää asiaa, jos ongelma johtuu muusta ongelmatilanteesta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Huoh, ihme temppuilua taas yhteydessä, funetista tulee "hurjimmillaan" jopa 6mt/s, johon olisin tyytyväinen, mutta n. 10s latauksen jälkeen alkaa nopeus laskea 400kt/s tasolle, missäköhän vikaa? Käyttiksenä win7 ultimate.
juppe kirjoitti:
Huoh, ihme temppuilua taas yhteydessä, funetista tulee "hurjimmillaan" jopa 6mt/s, johon olisin tyytyväinen, mutta n. 10s latauksen jälkeen alkaa nopeus laskea 400kt/s tasolle, missäköhän vikaa? Käyttiksenä win7 ultimate.


Testasin pikaseen ja yli 10MB/s funetilta loppuun saakka. Joskus aiemmin oli samanlaisia hidasteluja ja kävikin mielessä josko funetin päästä rajoittelisivat silloin tällöin...
juppe kirjoitti:
Huoh, ihme temppuilua taas yhteydessä, funetista tulee "hurjimmillaan" jopa 6mt/s, johon olisin tyytyväinen, mutta n. 10s latauksen jälkeen alkaa nopeus laskea 400kt/s tasolle, missäköhän vikaa? Käyttiksenä win7 ultimate.


Asiassa on hyvä käydä ensin läpi esimerkiksi tässä ohjeessa neuvottuja toimenpiteitä, jos latausnopeudet ovat eri lähteistä parhaimillaan vain n. 400 kt/s - 6 Mt/s -luokkaa. Varmista myös, että modeemi on kytketty antennipistorasiaa ilman jatkojohtoja ja testaa yhteyttä ilman haaroitinta, jos antennipistorasiassa on haaroitin, joka jakaa yhteyden modeemillesi ja televisiolle.

Nuo kertomasi nopeudet jäävät paljon 100/5 Mbps -nopeusluokan hyväksyttävästä nopeudesta. Jos asia ei selviä, ongelmasta kannattaakin olla yhteydessä vikapalveluumme vikailmoituksen tekemiseksi. Ilmoituksen ongelmatilanteesta voi jättää, esimerkiksi vikailmoituslomakkeen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kuinka ruuhkautunut soneran vikapalvelu on, tein netin kautta vikailmoituksen yli viikko sitten, enkä ole vieläkään saanut edes vahvistusviestiä, että vikailmoitukseni olisi vastaanotettu. Onko soneralla jotain numeroa mihin voisi soitella ja kysellä tämän vikailmoituksen tilaa?

Pitääkö muuten paikkansa, että soneralta saisi nyt myös Thomson TCM470 modeemia?
juppe: Jos liität asiakasnumerosi tämän palstan Omat asetukset -> profiili -valikon tietoihin, voimme tarkistaa, onko liittymästäsi olemassa avoimia vikailmoituksia ja tarkistaa vikailmoituksien tilan. Asiakasnumero löytyy mm. laajakaista -liittymäsi laskun tiedoista.

Toinen vaihtoehto on lähettää ongelmatilanteesta vielä uudelleen ilmoitus vikapalveluumme vikailmoituslomakkeen välityksellä.

Tiedossani ei ole, että myynnissämme olisi tällä hetkellä Thomson TCM470 -merkkistä modeemia

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
juppe: Jos liität asiakasnumerosi tämän palstan Omat asetukset -> profiili -valikon tietoihin, voimme tarkistaa, onko liittymästäsi olemassa avoimia vikailmoituksia ja tarkistaa vikailmoituksien tilan. Asiakasnumero löytyy mm. laajakaista -liittymäsi laskun tiedoista.

Toinen vaihtoehto on lähettää ongelmatilanteesta vielä uudelleen ilmoitus vikapalveluumme vikailmoituslomakkeen välityksellä.

Tiedossani ei ole, että myynnissämme olisi tällä hetkellä Thomson TCM470 -merkkistä modeemia

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Asiakasnumero laitettu. Laitoin myös varalta mukaan soneran omien sivujen tunnuksen, ovat joskus kyselleet myös sitä, kun on selvitelty näitä vikailmoituksia.

Harmi, että sonera (ei ainakaan vielä...) tarjoa tuota Thomsonin modeemia Ciscon EPC3000 vaihtoehtona. Mielestäni on selvää, että tämän yhteyden toimimattomuus johtuu täysin tästä Ciscosta, sen on todennut mm. Etelä-Suomessa laajalti toimiva kaapelinettiä tarjoava yritys.
juppe kirjoitti:
[quote="Sonera-asiantuntija":1kdz3g2j]juppe: Jos liität asiakasnumerosi tämän palstan Omat asetukset -> profiili -valikon tietoihin, voimme tarkistaa, onko liittymästäsi olemassa avoimia vikailmoituksia ja tarkistaa vikailmoituksien tilan. Asiakasnumero löytyy mm. laajakaista -liittymäsi laskun tiedoista.

Toinen vaihtoehto on lähettää ongelmatilanteesta vielä uudelleen ilmoitus vikapalveluumme vikailmoituslomakkeen välityksellä.

Tiedossani ei ole, että myynnissämme olisi tällä hetkellä Thomson TCM470 -merkkistä modeemia

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Asiakasnumero laitettu. Laitoin myös varalta mukaan soneran omien sivujen tunnuksen, ovat joskus kyselleet myös sitä, kun on selvitelty näitä vikailmoituksia.

Harmi, että sonera (ei ainakaan vielä...) tarjoa tuota Thomsonin modeemia Ciscon EPC3000 vaihtoehtona. Mielestäni on selvää, että tämän yhteyden toimimattomuus johtuu täysin tästä Ciscosta, sen on todennut mm. Etelä-Suomessa laajalti toimiva kaapelinettiä tarjoava yritys.[/quote:1kdz3g2j]

Tarkistin, että vikailmoitus on edelleen verkonhallinnassamme käsittelyssä. Välitin vikailmoituksen käsittelijälle asian tiimoilta kiirehtimispyynnön.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Mikä on Cisco EPC3000:n ohjelmistoversionne?
Itselläni epc3000-v303r2390-090710c, mutta tiedän uudempaakin olevan käytössä eli versiota epc3000-v303r2391-091106c

Lähinnä näiden keskinäistä eroa siihen pätkimisilmiöön, jota esiintyy ainakin osin Rovaniemellä. Versiohan selviää selaimen osoiteriville kirjoittamalla http://192.168.100.1 ja heti ensimmäisestä System-välilehdestä.

Sonera asiantuntija voisi selvittää vielä näitäkin uudemman version saatavuuden tai olemassaolon.
pelikaa10: Cisco EPC3000 -laitteen viimeisin päivitysversio on epc3000-v303r2391-091106c. Tiedossamme ei ole tällä hetkellä mahdollisia uusia tulevia päivityksiä laitteelle.

Jos liittymässäsi on vielä ilmennyt jonkinlaista häiriötä, asiasta kannattaa olla yhteydessä vielä vikapalveluumme, jota kautta asiaa pystytään parhaiten selvittämään.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksesta Sonera-asiantuntijalle eli voitteko mahdollisesti välittää pyyntöni eteenpäin eli saamaan kaapelimodeemiliittymääni epc3000-v303r2391-091106c -ohjelmistoversion. Liittymän muut tiedot löytyvät asiakasnumeron perusteella.

Pääsääntöisesti modeemi toimii ongelmitta. Haluan kuitenkin kokeilla toisella ohjelmistoversiolla eli pyytämälläni liittymän stabiilisuutta. Pienet katkot pitäisi saada pois. Olennaista näissä se, että kaapelimodeeni ei kerro merkkivaloilla mitään meneillään olevasta katkosta.

Puhelimitse tapahtuva yhteydendenotto tämänkaltaisissa asiaoissa tuntuu omakohtaisen kokemukseni mukaan raskaalta. Aina lähdettävä nollatilanteesta.

terveisin, Leo
Liittymästä täytyy tehdä pyytämässäsi tapauksessa vikailmoitus, joka sinun täytyy tehdä itse vikapalveluun esimerkiksi Samin mainitseman vikalomakkeen kautta. Alusta asti ongelmaa ei tarvitse lomakkeella selittää.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tiedustelisin, missä tilassa tekemäni vikailmoitus on? Voisitteko välittää jonkinlaisen kiirehtimispyynnön, asentaja lupasi soitella jo viimeviikolla, mutta soittoa ei kuulunut.
Jaahas, hetkeen ei ole tullutkaan kirjoiteltua tänne. Kevään aikana linja pääosin ok, välillä wlan reititintä täytyy käskeä dhcp renew ja kaikki taas toimii. Muutama rebootti tarvinnut tehdä ciscolle.
Tänään taasen cisco on halunnut käynnistää itsensä useammankin kerran uudelleen noin 30min/1h välein. Huomattu siitä, että verkko seis ja modeemissa vilkkuu DS valo. Hetken odottelun jälkeen kaikki taas toimii - tosin kaikki siirrot/vpn:t kuolleet.
Mahtaakohan lähiseuduilla olla vastaavaa? Paikkana siis Mäntsälä.
juppe: Liittymästäsi ei tällä hetkellä ole käsittelyssä avoimia vikailmoituksia vaan viimeinen liittymäsi vikailmoitus on valmistunut noin kaksi viikkoa sitten. Jos liittymässäsi on yhä ilmennyt jonkinlaista häiriötä, kannattaa olla uudelleen yhteydessä vikapalveluumme.

tkuu: Mäntsälän Anttilan alueella oli ollut kaapeli-TV- ja kaapeli-Internet -verkossamme katkostilanne tänään päivällä noin klo 12-13 välillä, mutta muuta yleistä häiriötilannetta alueella ei tietojemme mukaan ole havaittu. Jos häiriö jatkuu liittymässäsi, kannattaa tästäkin ottaa tarvittaessa yhteyttä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ok. Nyt taas tuntuu toimivan moitteetta. Tuota ei ainakaan päivällä näkynyt häiriötiedotteissa.
Pääseekö nykyään ciscon asetuksia katsomaan vain hetken buutin jälkeen? Vai pitäisikö kotiverkko siirtää samaan 192.168.100.x verkkoon?
Hyvin toimittu sonera, asentaja lupasi jättää vikailmoituksen avoimeksi ja välittää vielä suositukset 10/2 yhteyden käyttöönotosta. Sovimme myöskin asentajan yhteydenotosta, jota ei koskaan kuulunut. Todettiin, että tänne asti ei tule 100/5 extra niin, että vähimmäisvaatimus toteutuisi. Tein nyt vielä (toivottavasti) viimeisen kerran vikailmoituksen, toivon saavani siihen myös kiirehtimispyynnön (viimekertaisen vikailmoituksen jäätyä puolitiehen asentajan toimesta).
Ei se nyt ihan mennyt kuin elokuvissa, lauantai oltiin pitkälti offline. Vikailmo tehty, kuittausta odotellessa. Eilen tuntui taas toimivan.
Jotenkin tuntuu siltä, että joku purkki hukkaa osoitteen tai ei pysty hakemaan dhcp:ltä uutta. Onko olemassa skriptiä tai softaa, jolla tuota voisi haarukoida? Kiinnostaisi saada selville, onko vika wlan-reitittimessä vai jossain muualla.
juppe: Ellei liittymän nopeutta saada palvelukuvauksen mukaiseksi, on siinä tapauksessa liittymän nopeusluokkaa mahdollista laskea määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta. Ota yhteyttä Asiakaspalveluun vaikka palvelupyyntölomakkeella sen jälkeen kun liittymästä avoimena oleva vikailmoitus on loppuun käsitelty eli kun saat soiton tai tekstiviestin vikailmoituksen lopputulokseen liittyen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
tkuu: WLAN-reitittimen osuuden voit testata ainakin ohittamalla reititin eli tietokoneen verkkokortti suoraan kaapelilla Ciscon ethernet-liittimeen.

Tämän palstan kautta voi monessa tapauksessa auttaa vähän enemmän jos on tiedossa mistä liittymästä on kyse. Voit halutessasi lisätä asiakanumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Done, mutta se ei pitemmän päälle ole käytännössä toimiva ratkaisu. Yhteys toimii kyllä, kun käynnistää purkit uudelleen, oli suoraan kiinni ciscossa tai wlan purkissa. Tuo uudelleenkäynnistys aiheuttaa haittaa, kun se tapahtuu epämääräisin väliajoin. Sama konfiguraatio on toiminut ADSL liittymän kanssa moitteetta useita kuukausia putkeen.
Olisin etsinyt jotain menetelmää, jolla tarkistaa mihin asti verkko on täältä päästä kunnossa. Voisi seurata hetken ja sitten tehdä vikailmoituksen.

Ja profiilin on päivitetty asiakasnumero.

Vastaa