Kaapeli Extra 100/5 + Cisco EPC3000



Näytä ensimmäinen kirjoitus

260 kommenttia

Tää on välistä todella naurettavaa. Tällä hetkellä netti kaatuu tunnin sisällä monta kertaa.
Naurettavinta on se, että päivityksestä ei informoitu etukäteen. Moni asiakas varmasti tuskailee paraikaa samojen ongelmien parissa tietämättä piilossa suoritetusta päivityksestä. Harva tuolla motukan hallintasivulla käy ja näinköhän kaikki siitä edes tietääkään.
Olikohan päivitys tehty vähän turhan hätäisesti ns. päivittämisen ilosta? Täällä ei ainakaan ollut mitään ongelmia ennen eilistä, joten kiitoksia toki tästäkin päivityksestä.

Olisiko mitenkään mahdollista, että ensi kerralla kysytään, että tarviiko päivityksiä ja jos tarvii, niin sitten laitetaan ne päivitykset?
Wekkuli kirjoitti:
[quote="Pinqvin":b452cpzu]Mites muuten, onko kenelläkään tämä triidin postaajista ollut sellaista ongelmaa, että routterille pitää aina itse uusia IP, kun se ei sitä syystä tai toisesta saa itse haettua ja katkaisee yhteyden 4-6 tunnin välein?


Itselle tuttu juttu. Huomaa siitä kun pätkäsee kesken esim. selailun tai muun nettikäytön ja ei korjaudu kuin kirjautumalla tuohon routeriin ja vapauttamalla&uudistamalla IP:n. Mutta mielenkiintoista on että tämäkään ei toistu säännönmukaisesti; joinain päivinä tuntuu vaivaavan jatkuvasti, toisinaan toimii päiviäkin puuttumatta.[/quote:b452cpzu]

Täälläkin on samanlaisia ongelmia tuon IP:n uusimisen kanssa. Eikä ole ratkaisua löytynyt vaikka useamman päivänä olen aikaani tämän ongelman ratkaisemiseen tuhlannut.
Ilkka kirjoitti:
Olikohan päivitys tehty vähän turhan hätäisesti ns. päivittämisen ilosta? Täällä ei ainakaan ollut mitään ongelmia ennen eilistä, joten kiitoksia toki tästäkin päivityksestä.

Olisiko mitenkään mahdollista, että ensi kerralla kysytään, että tarviiko päivityksiä ja jos tarvii, niin sitten laitetaan ne päivitykset?


Huvin vuoksihan sitä on laitevalmistajat perinteisesti päivityksiä tehneet. Luulenpa myös että harva olisi kieltäytynyt jos kerran edellinen softa oli jo reilun vuoden ikäinen.

Niin tai näin, aina väärin päin, ja jälkiviisaus se vasta helppoa on.

PeteT kirjoitti:
...
Harva tuolla motukan hallintasivulla käy ja näinköhän kaikki siitä edes tietääkään.


Jos sinne nyt tahtoessaan edes pääsee.. 🙂
Katkeilee epäsäännölisin aikavälein, kun pitää jotakin vaikka nettiradiota käynnissä kokoajan, niin pysyy parhaiten tolpillaan, muuten jos jää jokin henkireikä väliin, niin on yhteys entinen, eli ei toimi dhcp palvelu, ip on mutta auttaa vain modeemin resetti, eli virrat pois kokonaan. En ole tarkistanut firmwaren versiota, mutta viittaa päivitykseen koska vaiva alkoi eilen 25 päivä. Ilmeisesti jokin bugi softassa. Toivottavasti korjautuu ettei heti tarvi ruveta kaivamaan adsl motukkaa kaapista.
Soittivat juuri vikapalvelusta ja korjaava päivitys on tulossa vielä tämän päivän aikana. Ripeetä toimintaa jos näin tulee käymään.
PeteT kirjoitti:
Soittivat juuri vikapalvelusta ja korjaava päivitys on tulossa vielä tämän päivän aikana. Ripeetä toimintaa jos näin tulee käymään.


Näyttää päivitys jo tulleen ja vanha hallintasivujen ulkoasukin on palannut.

Current Software Revision epc3000-v303r2390-090710c
Firmware Name epc3000-v303r2390-090710c.p7b
Firmware Build Time 20090813221638

Vanhempi kuin edellinen päivitys, mutta toivottavasti pelittää ok.
Nopeaa oli toiminta ei voi muuta sanoa.
Pätkii jatkuvasti, firmware näkyy olevan se uudempi, odotan että päivittävät takaisin aikaisempaan. Toi on raivostuttavaa, kun pitää jonkun koneen kanssa höpistä, kumma kun ei saa ihmistä langan päähän. Taitaa lentää cisco lepikkoon ja palataan takaisin entisen operaattorin asiakkaasi, ainakin toimi ja tarvittaessa sai ihan oikean ihmisen selvittämään asioita. Sitte on vikatilannelomake johon tulisi kirjautua, mutta kun ei ne tunnuksetkaan kelpaa jotka lähettivät tekstarilla aikanaan.
Kaapeli Laajakaista -verkossamme on tehty Cisco EPC3000 modeemien päivityksiä useassa erässä. Ensimmäiset päivitykset ovat tapahtuneet noin kaksi viikkoa sitten eikä aiempien päivityksien yhteydessä ole tullut tietoon ongelmatilanteita.

25.11.2009 verkkoon on ajettu kyseisen modeemin päivityksiä isommassa erässä. Tietoomme on tullut, että tämän päivityksen jälkeen joillain asiakkaillamme on ilmennyt modeemissa ongelmia, mutta ongelma ei ole koskettanut kaikkia tämän modeemin omaavia asiakkaita.

Jos kyseisellä modeemilla ilmenee tällä hetkellä häiriöitä ja käytössä on uusi päivitetty ohjelmisto, suosittelemme tekemään asiasta vikailmoituksen vikapalvelumme 0206 90101 (pvm/mpm) numeron tai vikailmoituslomakkeemme kautta. Jos ongelmassa on kyse modeemin ohjelmistopäivityksen ongelmasta, asiakkaan modeemiin voidaan tällöin palauttaa vikapalvelumme kautta aiempi ohjelmisto.

Kannattaa myös ongelmatilanteissa testata Cisco EPC 3000 laitteen resetoimista painamalla laitteen reset-painiketta pohjassa 15 sekunnin ajan. Toimenpiteen jälkeen, yhteyden muodostamisessa voi kuitenkin mennä hetki, kun modeemi muodostaa yhteyden verkkoomme uudelleen.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Xinot kirjoitti:
[quote="PeteT":2enh8ahq]Soittivat juuri vikapalvelusta ja korjaava päivitys on tulossa vielä tämän päivän aikana. Ripeetä toimintaa jos näin tulee käymään.


Näyttää päivitys jo tulleen ja vanha hallintasivujen ulkoasukin on palannut.

Current Software Revision epc3000-v303r2390-090710c
Firmware Name epc3000-v303r2390-090710c.p7b
Firmware Build Time 20090813221638

Vanhempi kuin edellinen päivitys, mutta toivottavasti pelittää ok.
Nopeaa oli toiminta ei voi muuta sanoa.[/quote:2enh8ahq]

Eipä ole täällä päivittynyt firmis, mulla edelleen uudempi. Millähän perusteella nuo päivitykset
jaetaan vanhempaan versioon? Asutaan kaiketi Xinotin kanssa samassa kaupungissa.
Pitääkö tässä taas soitella ja pyytää erikseen päivitystä vanhaan versioon?
Niin ja vikatiketti tehty eilen.

-shadows-

ps. toimiiko paremmin tuolla pykälää vanhemmalla firmiksellä?
Tänään oli päivittynyt firmisversioksi epc3000-v303r2390-090710c. Mitä nyt päässyt testaamaan, niin ensimmäisen tunnin pystyssäolon jälkeen seuraavat reilu kaksi tuntia yhteys olikin poikki. Nyt jännitetään, oliko ongelma soneran verkossa vai tuossa motukassa.
Itsellä ilmeisesti viimeviikolla tuli uusi firmis ja kerran pääsin motukan sisään kattelee, siel oli login/salana että ois päässy loggaamaan, mut tunnuksia tohon tuskin sonera antaa

tosin nyt on se ongelma että kun siinä onse uus firmware, ni motukan sisälle ei pääse enää webbi selaimel vaikka on sammuttanu motukan tai resettanu mistäs tämä johtuu? ei pääse kattelee sit yhtikäs mittään..

Edit, ajattelin et sinne pääsis kun resetoi modeemin ni motukka jäi vilkuttaa kolmatta valoo parituntia en jaksanu tapella ni jätin sen yöks vilkuttaa ja aamulla siin oli kaikki valot päälä ja netti ei toiminu. Uskalsin sit kerran viel käynistää sen uusiks ni valot tuli nopeemmin pääle ja netti lähti sulaa 🙂
shadows kirjoitti:
[quote="Xinot":10v26jew][quote="PeteT":10v26jew]Soittivat juuri vikapalvelusta ja korjaava päivitys on tulossa vielä tämän päivän aikana. Ripeetä toimintaa jos näin tulee käymään.


Näyttää päivitys jo tulleen ja vanha hallintasivujen ulkoasukin on palannut.

Current Software Revision epc3000-v303r2390-090710c
Firmware Name epc3000-v303r2390-090710c.p7b
Firmware Build Time 20090813221638

Vanhempi kuin edellinen päivitys, mutta toivottavasti pelittää ok.
Nopeaa oli toiminta ei voi muuta sanoa.[/quote:10v26jew]

Eipä ole täällä päivittynyt firmis, mulla edelleen uudempi. Millähän perusteella nuo päivitykset
jaetaan vanhempaan versioon? Asutaan kaiketi Xinotin kanssa samassa kaupungissa.
Pitääkö tässä taas soitella ja pyytää erikseen päivitystä vanhaan versioon?
Niin ja vikatiketti tehty eilen.

-shadows-

ps. toimiiko paremmin tuolla pykälää vanhemmalla firmiksellä?[/quote:10v26jew]

Asiantuntijoilta ei tänne näytä vastausta heruvan 😞 Päivitellään sitten tilannetta, firmis päivitystä ei ole tapahtunut. Laatikko jumiutuu tämän tästä.

Kokeilin kaverin Linksys Wcm300 ja kas kummaa toimii hienosti.
Latausnopeudet päälle 90Mbit/s ja uppi 4,7 Mbit/s. Mitattu Ficoran nettimittarilla sekä Soneran sivuilla olevalla mittarilla.

Miksi samasta pistokkeesta samassa osoitteessa Ciscon EPC3000 modeemilla uppi on vain n. 2,5-2,7 Mbit/s, mutta Linksysillä lähes se 5Mbit/s ?

-shadows-
shadows kirjoitti:

Kokeilin kaverin Linksys Wcm300 ja kas kummaa toimii hienosti.
Latausnopeudet päälle 90Mbit/s ja uppi 4,7 Mbit/s. Mitattu Ficoran nettimittarilla sekä Soneran sivuilla olevalla mittarilla.

Miksi samasta pistokkeesta samassa osoitteessa Ciscon EPC3000 modeemilla uppi on vain n. 2,5-2,7 Mbit/s, mutta Linksysillä lähes se 5Mbit/s ?

-shadows-


Tämä on juuri se ongelma jonka vuoksi firmispäivityksen perään täälläkin olen huudellut, ja kiinnostaisi onko tähän tulossa muutosta?
Mahtaisiko olla tuosta Cisco:n conffi filusta kiinni nopeus ero?

Sonera-asiantuntija kirjoitti:

...
Jos kyseisellä modeemilla ilmenee tällä hetkellä häiriöitä ja käytössä on uusi päivitetty ohjelmisto, suosittelemme tekemään asiasta vikailmoituksen vikapalvelumme 0206 90101 (pvm/mpm) numeron tai vikailmoituslomakkeemme kautta. Jos ongelmassa on kyse modeemin ohjelmistopäivityksen ongelmasta, asiakkaan modeemiin voidaan tällöin palauttaa vikapalvelumme kautta aiempi ohjelmisto.
...
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu


Tänne siis palautettiin "aiempi" ohjelmisto, mutta alkuperäinen tuo ei todellakaan ole.

Päivitetty uusin firmis: epc3000-v303r2391-091106c
Configuration file: vlk1-m101.cm

Päivitetty vanhempi firmis: epc3000-v303r2390-090710c
Configuration file: vlk1-m101.cm

Alkuperäinen ja toimiva firmis oli: epc3000-v301r2372-080626c
Configuration file: vlk1-m100.cm
Itselleni lätkästii tuo epc3000-v303r2391-091106c Firmis mut uppi on edelleenki 2.7mb

ja laatu boksi melkeen eilen hajos kun paino resetti nappia /sigh

Ja ihan tiedoksi kaikille jotka EIVÄT halua puhua puhuvapään kanssa kun se kysyy sun tietoja ole 3 MINUUTTIA HILJAA elä puhu mitään, lopulta se tekoäly sanoo "anteeksi mutta on vaikeuksia kommunikoida sinun kanssasi yhdistän sinut tuki henkilölle, elikkä ton avulla pääset suoraan puhuu IHMISEN kans.

ja tommonen puhupää mikä kysyy samat paskat on aivan ajan hukkaa.

itse olen monesti tehty että olen hiljaa kun se kyselee että pääsen ihan ihmistyöntekijälle puhumaan.
Hiukan aiheen sivusta mutta pakko kommentoida tuota puhuvaa päätä. Itsellä tosiaan jäi soitto puolitiehen kun kuulin et robotti haluaa mun SOTUn.
Onneksi vika kuitenkin oli lähinnä vain häiritsevä kiusa, eikä mitään kovin vakavaa, pääsenhän ajoittain tännekin kirjoittamaan siitä huolimatta, mutta se on vielä tuon puhuvan pään vuoksi ratkaisematta.
Tuossa sain tänään yhden aiemman firmwaren kuin uusin, kun ilmottelin pahasti pätkimisestä. Tämä on jotain mallia -0907xx , tuon aluksi saadun -091106c sijaan.

En voi nyt tarkkaa tarkistaa koska en pääse tuonne hallintasivulle enään ollenkaan oikein.

Tämä on tehnyt sen, että netti kestää nyt noin 40 min - tunnin päällä ennen katkeamista ja sen jälkeen täytyy uudelleenkäynnistää modeemi että yhteys saadaan uudelleen.

Vika on harvinaisen ärsyttävä, koska tästä samanlaisesta viasta pääsin eroon n. 3 viikkoa sitten, ja sitä ennen taistelin vikailmoitusten, uuden 140e maksavan modeemin, kaapelien uusimisen, asentajan käymisen ja muun kanssa kuukauden päivät ennenkuin uskottiin, että ei ole minun päässä vika, ja sitten se jotenkin korjaantui.

Ymmärrän, että vikoja tulee, mutta omalla kohdalla on parin kuukauden aikana netti ollut melkein käyttökelvoton yli puolet ajasta, ja nyt laitoin taas vikailmoituksen. Hyvityksiä vaadin kyllä kunhan seuraavan kerran viikonlopun jälkeen ihmisiä saan langanpäähän. En voi suostua enään maksamaan netistä joka aiheuttaa enemmä haittaa, stressiä ja päänvaivaa kuin huvia ja hyötyä, ja on vielä yli puolet ajasta hermojeni raastimena.
faryan kirjoitti:
Hiukan aiheen sivusta mutta pakko kommentoida tuota puhuvaa päätä. Itsellä tosiaan jäi soitto puolitiehen kun kuulin et robotti haluaa mun SOTUn.
Onneksi vika kuitenkin oli lähinnä vain häiritsevä kiusa, eikä mitään kovin vakavaa, pääsenhän ajoittain tännekin kirjoittamaan siitä huolimatta, mutta se on vielä tuon puhuvan pään vuoksi ratkaisematta.



Jos luit tuon minun viestini ni siinä on infoo millä ohitat sen puhuvanpään ja pääset suoraan teknisen ihmisenkanssa puhumaan..
Hellrock kirjoitti:

Jos luit tuon minun viestini ni siinä on infoo millä ohitat sen puhuvanpään ja pääset suoraan teknisen ihmisenkanssa puhumaan..

Siihen juurikin vastasin.
faryan kirjoitti:
[quote="Hellrock":21bmg1xt]
Jos luit tuon minun viestini ni siinä on infoo millä ohitat sen puhuvanpään ja pääset suoraan teknisen ihmisenkanssa puhumaan..

Siihen juurikin vastasin.[/quote:21bmg1xt]

Niinpäs vastasitki ei tässä flunssas aivot oikee taho toimia ja lukutaito 🙂
Täällä näyttäis firmis olevan:
epc3000-v303r2391-091106c.bin

Pari-kolme viikkoa yhteys katkeaa muutaman tunnin välien ja nopeudet ficoran mittarin mukaan tippuneet 90MB/s --> 14 MB/s. Muistikuva on, että Sonera takaa vähintään 30% teoreettisesta nopeudesta.

Täytynee kahlata se vika-automaatti läpi. Eilen aloitin, mutta monivalinta ei mennyt kerrasta oikein.
Firmware Name: epc3000-v303r2390-090710c
Configuration file: vlk1-m101.cm

Ei toimi ei. Nopeudet mitä sattuu ja yhteys poikki tämän tästä. Boxissa kyllä palaa valot normaalisti mutta IP:tä ei boxin taakse saa kirveelläkään yhteyden katkettua, hallintasivulle ei pääse, ja ainoa apu on virtapiuhan tuuletus.

Nyt mietityttää mitä muutoksia tuo conffi filu on kokenut koska molemmat "uudet" firmikset takkuavat oikein urakalla...
Xinot kirjoitti:
[quote="shadows":2mbabo7l]
Kokeilin kaverin Linksys Wcm300 ja kas kummaa toimii hienosti.
Latausnopeudet päälle 90Mbit/s ja uppi 4,7 Mbit/s. Mitattu Ficoran nettimittarilla sekä Soneran sivuilla olevalla mittarilla.

Miksi samasta pistokkeesta samassa osoitteessa Ciscon EPC3000 modeemilla uppi on vain n. 2,5-2,7 Mbit/s, mutta Linksysillä lähes se 5Mbit/s ?

-shadows-


Tämä on juuri se ongelma jonka vuoksi firmispäivityksen perään täälläkin olen huudellut, ja kiinnostaisi onko tähän tulossa muutosta?
Mahtaisiko olla tuosta Cisco:n conffi filusta kiinni nopeus ero?

Sonera-asiantuntija kirjoitti:

...
Jos kyseisellä modeemilla ilmenee tällä hetkellä häiriöitä ja käytössä on uusi päivitetty ohjelmisto, suosittelemme tekemään asiasta vikailmoituksen vikapalvelumme 0206 90101 (pvm/mpm) numeron tai vikailmoituslomakkeemme kautta. Jos ongelmassa on kyse modeemin ohjelmistopäivityksen ongelmasta, asiakkaan modeemiin voidaan tällöin palauttaa vikapalvelumme kautta aiempi ohjelmisto.
...
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu


Tänne siis palautettiin "aiempi" ohjelmisto, mutta alkuperäinen tuo ei todellakaan ole.

Päivitetty uusin firmis: epc3000-v303r2391-091106c
Configuration file: vlk1-m101.cm

Päivitetty vanhempi firmis: epc3000-v303r2390-090710c
Configuration file: vlk1-m101.cm

Alkuperäinen ja toimiva firmis oli: epc3000-v301r2372-080626c
Configuration file: vlk1-m100.cm[/quote:2mbabo7l]


Kannattaiskohan nyt Soneran päivittää tuohon alkuperäiseen epc3000-v301r2372-080626c, koska sillä firmiksellä linja ainakin pysyi pystyssä.


-shadows-
Joo ei ole itsellä ainakaan toiminut tuo netti sitten millään. Katkeaa milloin 5 min ja milloin tunnin välein. Yhteyden saa pelaamaan vaan sammuttelemalla modeemia, sun muuta typerää johtojen irrottelua. Nopeudet nyt ei ole kun tuo n. 2,5-2,7 Mbit/s uppi ja down vaihtelee 14-19 välillä. Tässä nyt kyseessä valkeakoski. Tollasella tällä hetkellä mennään epc3000-v303r2391-091106c.

Vastaa