Kaapeli Extra 100

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Päivitin liittymäni 24Mb:stä tuohon 100 Mb:hen kun se tuli tänne Varkauden alueelle saataville.
Samalla vaihtui modeemi Siscon laitteeseen.

Maksiminopeus mitä olen liittymällä saanut on 67Mb (Tiedän että ei se voi toimia kokoajan 100mb nopeudella ja sopparissakin sanotaan että se on vähintään 1/3 liittymän maximi nopeudesta)

Nyt kuitenkin liittymässä on alkanut esiintyä päivittäistä pätkimistä.
Modeemi näyttää että kaikki olis kunnossa, oikeat valot palaa ja tekninentukikin sanoo että linja on kunnossa kun modeemi näkyy.
Kuso ei kuitenkaan kulje, Routteri (Belking Ndraft) ilmoittee että ei yhteyttä nettiin.
Sama tulos vaikka laitan piuhan modeemin perään kiinni.

Kaikki alkaa sillä että nopeus alkaa hidastumaan ja loppuu kohta kokonaan, modeemin boottaus auttaa asiaan yleensä (Alkaa ärsyttää kun joutuu boottaa modeemia 4-5 kertaa päivässä)

Onko vika modeemissa?? saatavana uutta firmistä?? polenko suohon??

Lisäys 03.04.2009

Eilen latailin Mikkisoftilta Vistan asennus DVD:tä.
Yhteys toimi aluksi ok latausnopeus 1400 KB/s - 2200 KB/s
Sit alko tippuu, 3,4Gb latauksen aikana nopeuden hidastumisen takia jouduin boottaamaan modeemin 5 kertaa (Siirtonopeus tippui 1-3 KB/s) bootin jälkeen nopeus palasi paremmaksi mutta alkoi hidastua n. 5 minutin jälkeen.

1 kommentti

Kieltämättä tuo kuulostaa modeemiongelmalta, jos yhteys palautuu aina sen buutilla. Jos olet saanut modeemin Soneralta, kannattaa sinun ottaa yhteyttä vikapalvelulomakkeen kautta tai soittaa vikapalvelunumeroomme 0206 90101 (ma-pe 8-20, la 9-16.30) (mpm/pvm).

Muussa tapauksessa ota yhteyttä modeemin myyjään tai laitevalmistajaan/maahantuojaan.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa