Skip to main content

Kaapeli laajakaisten yhteys häviaa noin tunnin välein

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Minulla on ollut noin vähän yli kuukauden soneran kaapeli laajakaista ja se on alusta asti ollut ihan suoraan sanottuna p:stä. Netti yhteys häviää aina noin tunnin tai puolen välein ja tulee taas takaisin parin minuutin päästä. Soitan vika palveluun ja siellä sanotaan että:
1. Tarkista johdot ja liitännät sekä kokeile yhteyttä ilman jatkojohtoa ja haarotinta.
-Liitännät tarkistettu, ei ole jatkojohtoa ja haaroitin tuli modeemin mukana, jonka sonera itse lähetti minulle kuukausi sitten eikä liitäntää voi käyttää ilman sitä.
2. Käynnistä tietokone ja muut verkkolaitteet uudelleen.
-Ongelma ei ole mun koneessa sillä netti häviää kaikista laitteista esim kännykästä aivan samaan aikaan. Ja tulisiko mun joku puolen tunnin välein olla sammuttamassa modeemia? Onko se sitä ongelmatonta soneran nettiä?
3.Jos mahdollista, kokeile yhteyttä toisella modeemilla tai testaa modeemin toimivuus toisessa osoitteessa.
-Pitäisikö minun siis ostaa uusi modeemi tai yrittää lainata sellaista joltakin muulta koska teidän kuukausi sitten lähettämänne modeemi ehkä ei toimi? Eikö se kuuluu soneran työhön selvittää ettei se lähetä asiakkailleen rikkinäisiä laitteita? Kuka korvaa minulle ajan jonka joudun käyttämään koko hommaan?
4. jätä vika ilmoitus
Eikö kukaan todella voisi vastata siellä soneralla puhelimeen ennen kuin haluan jättää vika ilmoituksen? Jos vika ei ole soneran yhteydessä joudun maksamaan 99e siitä, että joku tulee nettiäni katsomaan. Kuka korvaa sen jos vika on vaikka siinä teidän lähettämässä rikkinäisessä modeemissa???

En voi kai muuta sanoa kuin että olen lopen uupunut tappelemaan teidän puhelinvastaajan kanssa. Pettymykseni aste ei voisi olla korkeampi, sillä ennen uskoin soneran olevan luotettava sopimuskumppani.

4 kommenttia

  • January 28, 2013
Hei Suvit+,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ollut ongelmaa ja että olet kokenut asioinnin vikapalveluun hankalaksi.

Ehkä voisin auttaa sinua tätä kautta. Kertoisitko mikä modeemi sinulla on käytössä?
Onko Kaapeli-TV toiminut kuitenkin normaalisti?

Lisäisitkö samalla asiakasnumerosi tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumeo.

  • January 29, 2013
Marko- kirjoitti:
Hei Suvit+,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ollut ongelmaa ja että olet kokenut asioinnin vikapalveluun hankalaksi.

Ehkä voisin auttaa sinua tätä kautta. Kertoisitko mikä modeemi sinulla on käytössä?
Onko Kaapeli-TV toiminut kuitenkin normaalisti?

Lisäisitkö samalla asiakasnumerosi tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumeo.


Modeemini on cisco EPC3825. Kaapeli tv:ssäni ei ole mitään ongelmaa, mistä syystä en usko ongelman olevan taloyhtiön johdoissa...
Ja lisäisin asiakasnumeron, mutta en ole vielä saanut ensimmäistä laskua.

  • Faxaaja
  • January 29, 2013
Pyydä Soneralta uusin firmisversio (11.8.2011 epc3825-v302r125533-110811c) ellei jo ole. Ciscon mukana tulleella vanhalla versiolla teki täälläkin täsmälleen tuota toistuvaa oma-alotteista resetointia. Mutta toisaalta ei tuo malli kauheasti ole mainetta niittänyt olipa versio mikä hyvänsä, "kehuja" löytyy kyllä useammastakin ketjusta.

  • January 30, 2013
Hei Suvit+,

Onko sinulla liittymän tilausnumero jossakin ylhäällä. Pitäisi näkyä papereissa jotka sinulle on toimitettu liittymän tilauksen jälkeen. Sen voi myös lisätä asiakasnumeron tilalle.

Jos et tilausnumeroakaan satu löytämään niin suosittelen ottamaan siinä tapauksessa suoraan yhteyttä vikapalveluumme niin saadaan asia selvitykseen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.