Skip to main content

Kaapeli / Miten kauan teillä kesti yhteyden avaus?

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Tervehdys kaikille,

Kuinka kauan teillä meni kaapeliliittymän avaamisessa (siihen, että liikenne alkoi toimia)?

Liittymäni saamisessa oli hieman ongelmaa (sopimus meinattiin purkaa Soneran taholta 2 päivää sen allekirjoittamisen jälkeen, mutta syynä oli heidän järjestelmä virhe, mikäli olen oikein ymmärtänyt), eikä tapaukseni liene noudattanut "prosessia". Tapausta selviteltiin ja kaikenlaista tapahtui...

Olen laitteeni (EPC3825) toki jo saanut ja kytkenyt, mutta linkki ei aukea (Status: scanning, kanavat ovat nollaa eikä laite lounnollisesti sitten saa IP:täkään).

En tiedä mitä odottaa. Sain hämmentävän sähköpostin jossa toivotettiin samaan aikaan tervetulleeksi kaapelimodeemin käyttäjänä mutta lisätiedoissa puhutaan 2Mbps ADSL:stä (joka minulla on vielä) ja sen hinnoista ja sopimuksen JATKAMISESTA. Sain postista laitteen, jonka paketissa ei ollut käyttöönottoon liittyen mitään (laite, johdot, valmistajan manuaalit CD:llä jotka jo luettu).

En tiedä hätäilenkö asian kanssa, vai pitäisikö minun vielä odotella rauhassa esimerkiksi ensi viikko. Onko mahdollista, että voisin vielä saada jonkinlaisen muun yhteydenoton, jossa käyttöönotto selvitetään? Siksi haluaisin tietää vähän muiden kokemuksia liittymän käyttöönotosta. ADSL:ää ei vielä ole isketty poikki, joten paniikkiin ei ole syytä.

2 kommenttia

  • September 14, 2012
Yllätyksekseni ohi kulkiessani Sonera piste oli lähes tulkoon tyhjä, joten menin heti sisään ja pääsin asiakaspalvelijalle vartissa. Hyvä niin, sillä hänen avustuksellaan kävi ilmi, ettei kaikki vielä ollut mennyt kuten piti.

Nyt kirjoitan tätä viestiä uudella liittymällä. Ilmeisesti liittymän olisi pitänyt olla käyttökunnossa heti.

  • September 14, 2012
Hei uninen!

Hienoa, että asiat järjestyivät, vaikka olikin mutkia matkassa! Onko kaikki nyt siis liittymän osalta kunnossa?