Hei!
Taloyhtiömme päätti syyskuun 2010 alusta muuttaa kaapeli-tv operaattorinsa Soneralle.
Näiden reilun 3 viikona aikana on kaapeli-tv -lähetykset pätkineet, pikselöityneet ja välillä vain osa kanavista
on näkyy. Tällä hetkellä (23.9. klo 18.15) ei näy mm. Urhon ja Urho totalin kanavat, YLE 1, Nelonen HD jne.
Sen sijaan YLE 2, MTV3 jne. näkyy. Mistä tämä johtuu?
- Miksi kaapeli-tv vikapalvelu yhdistyy asiakaspalveluun, johon on juuri äsken yli 30 minuutin jono? Asiakaspalvelun ja vikapalvelun roolit eivät ymmärtääkseni ole lainkaan samanlaisia.
- TTV:n (Elisa) ja yli 7 vuoden katselun aikana häiriöitä oli noin kerran vuodessa, miksi kolmessa viikossa Soneran verkossa on häiriöitä jatkuvasti? Korjaus palvelulle tulossa?
- Viimeksi "vikapalvelun" eli siis asiakaspalvelun kiinni saatuani (noin viikko sitten) he kertoivat että viasta on alueelta tullut useampi ilmoitus ja sitä ollaan "tulossa korjaamaan". Miksi tätä vikaa ei ole päivitetty "häiriötiedotteisiin"?
Toivottavasti saan vastauksen kysymyksiini, en jotain copy-pas*** jossa ei aiheesta puoliakaan.
Sivu 1 / 1
Itsellä sama ongelma, enkä ole todellakaan ole tyytyväinen tähän toimintaan. Kerran viikossa saa jonottella ja soitella, mutta ei auta ollenkaa. Kukaan ei asiakaspalvelussa pysty mtn muuta tekemään kun pahoittelemaan asiaa. Eikö sitä asiakaspalvelua voi sitte ottaa pois ku kukaan ei pysty mitään siellä tekemään! Puhelinlaskut ne vaa kasvaa, eikä todellakaan tietoa mitään hyvityksiä Soneran kanavapaketista. Kyllä ärsyttää maksaa laskuja kanavista jotka ei edes näy!
rf2021 kirjoitti: Tällä hetkellä (23.9. klo 18.15) ei näy mm. Urhon ja Urho totalin kanavat, YLE 1, Nelonen HD jne. Sen sijaan YLE 2, MTV3 jne. näkyy. Mistä tämä johtuu?
Kuitukaapelikatkoksesta johtunut vika havaittiin 23.9.2010 klo 18:00 ja saatiin korjattua noin klo 22:05.
rf2021 kirjoitti: Miksi kaapeli-tv vikapalvelu yhdistyy asiakaspalveluun, johon on juuri äsken yli 30 minuutin jono? Asiakaspalvelun ja vikapalvelun roolit eivät ymmärtääkseni ole lainkaan samanlaisia.
Numero 0206 90101 ja valinta "Sonera TV" vie kaapelitelevision Vikapalveluun.
rf2021 kirjoitti: TTV:n (Elisa) ja yli 7 vuoden katselun aikana häiriöitä oli noin kerran vuodessa, miksi kolmessa viikossa Soneran verkossa on häiriöitä jatkuvasti? Korjaus palvelulle tulossa?
Verkon viat eivät ole tarkoituksellisia ja tiedossa olevat viat korjataan. Liittymän käyttäjien vikailmoitukset auttavat asiassa.
rf2021 kirjoitti: Viimeksi "vikapalvelun" eli siis asiakaspalvelun kiinni saatuani (noin viikko sitten) he kertoivat että viasta on alueelta tullut useampi ilmoitus ja sitä ollaan "tulossa korjaamaan". Miksi tätä vikaa ei ole päivitetty "häiriötiedotteisiin"?
Pienen aluen verkkovikoja ei yleensä sonera.fi:n häiriötiedotteisiin laiteta. Kaapelitelevisioverkossa tyypillisin vikatilanne koskee yhtä tai muutamaa taloa. Tampereen kaapelitelevisioverkon viasta on tiedote ainakin päivältä 6.9.2010.
Häiriötiedottamisessa on kehittämistä
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Numero 0206 90101 ja valinta "Sonera TV" vie kaapelitelevision Vikapalveluun
Onko jonotusaika mielestänne kohtuullinen, jos reilussa kolmessa viikossa joutuu jonottamaan noin tunnin. Voiko näitä puhelukustannuksia saada palautuksena Soneralta? Olisin myös kaivannut vastausta siihen, miksi vikapalvelupuhelut yhdistyvät kaapeli-tv:n asiakaspalveluun eikä todelliseen vikapalveluun.
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Verkon viat eivät ole tarkoituksellisia ja tiedossa olevat viat korjataan. Liittymän käyttäjien vikailmoitukset auttavat asiassa.
Onko verkon viat nyt saatu korjattua vai onko mahdollista tai jopa todennäköistä että ongelmat jatkuvat?
Kuten edellisessä kohdassa kommentoin, välttämättä kaikilla ei ole halua omalla kustannuksellaan jonottaa asiakaspalveluunne kun tarjoamanne palvelut eivät toimi (viikottain).
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Häiriötiedottamisessa on kehittämistä
Kaapeliverkon toiminnan kehittämisen lisäksi.
Miksi torstain häiriötä koskevassa tiedotteessa edelleen puhutaan vain maksutv-kanavista? Yle 1, Nelonen, Sub, JIM, Liv, Tv Viisi jne. eivät myöskään näkyneet. Luulisi että esimerkiksi näillä kanavilla mainostaneet yrityksetkin ovat kiinnostuneita oikeasta informaatiosta? Ongelmahan koski varmasti kymmeniä tuhansia talouksia ympäri Suomea?
Onko verkkopalveluihinne tulossa parannuksia lähitulevaisuudessa? Monia asioita, kuten kanavien tilauksia, vikailmoituksia, olisi varmaakin mahdollista toteuttaa asiakkaan itsepalveluna. Monella kilpailijallanne tälläisiä mahdollisuuksia on ja se saattaisi helpottaa asiakaspalvelunne ruuhkiakin? Tuollainen puhelimitse tavoitettava asiakaspalvelukeskus on hieman vanhanaikainen varsinkin alalla jolla toimitte.
Verkon viat eivät ole tarkoituksellisia ja tiedossa olevat viat korjataan. Liittymän käyttäjien vikailmoitukset auttavat asiassa.
- Vikailmoitukset auttaa asiaa, miten? Oon kolmena viikkona peräkkäin soitellut viasta ei kanavat näy, puhelinlaskut ne vaan kasvaa ja kasvaa. Ja kukaan ei osaa muuta sanoa kuin että vikaa korjataan. Ärsyttää soitella vikapalveluun kun se ei mitään auta ja maksaa aivan järkyttävästi. Koska näitä vikoja on jatkuvasti niin eikö nuo puhelut voisi alkaa olemaan jo ilmaisia?!
Pienen aluen verkkovikoja ei yleensä sonera.fi:n häiriötiedotteisiin laiteta. Kaapelitelevisioverkossa tyypillisin vikatilanne koskee yhtä tai muutamaa taloa. Tampereen kaapelitelevisioverkon viasta on tiedote ainakin päivältä 6.9.2010.
-Vaikka olisikin vain pienellä alueella nuo ongelmat niin voisi niistä silti ilmoittaa netissä ettei tarvitsisi enää soitella kun kanavat ei toimi.
- Vikailmoitukset auttaa asiaa, miten? Oon kolmena viikkona peräkkäin soitellut viasta ei kanavat näy, puhelinlaskut ne vaan kasvaa ja kasvaa. Ja kukaan ei osaa muuta sanoa kuin että vikaa korjataan. Ärsyttää soitella vikapalveluun kun se ei mitään auta ja maksaa aivan järkyttävästi. Koska näitä vikoja on jatkuvasti niin eikö nuo puhelut voisi alkaa olemaan jo ilmaisia?!
Pienen aluen verkkovikoja ei yleensä sonera.fi:n häiriötiedotteisiin laiteta. Kaapelitelevisioverkossa tyypillisin vikatilanne koskee yhtä tai muutamaa taloa. Tampereen kaapelitelevisioverkon viasta on tiedote ainakin päivältä 6.9.2010.
-Vaikka olisikin vain pienellä alueella nuo ongelmat niin voisi niistä silti ilmoittaa netissä ettei tarvitsisi enää soitella kun kanavat ei toimi.
Puolitoista vuorokautta toimi ja taas pätkii. Vikailmoitusnumeroonne ei pääse yli 15 minuutin jonotuksella...
Sonera vain muistutti olemassa olostaan ja näpäytti hiukan katsojiaan. "Täällä sitä ollaan, valmiina katkaisemaan lähetys juuri kun sitä vähiten odotat" Ipa-ässät peli saa tästä vielä ylimääräisen jännitysmomentin!
rf2021 kirjoitti: Olisin myös kaivannut vastausta siihen, miksi vikapalvelupuhelut yhdistyvät kaapeli-tv:n asiakaspalveluun eikä todelliseen vikapalveluun.
Numeroon 0206 90101 soitetut puhelut yhdistyvät Vikapalveluun, vaikka puheohjauksella toimiva valikko sanookin yhdistävänsä Asiakaspalveluun. Testasin asian juuri ja oikeaan paikkaan meni.
rf2021 kirjoitti: Onko verkon viat nyt saatu korjattua vai onko mahdollista tai jopa todennäköistä että ongelmat jatkuvat?
Toivottavasti on saatu korjattua. Vika kuitenkin ilmaantuu aina odottamatta, oli sitten kyse verkosta tai tekniikasta yleensä.
rf2021 kirjoitti: Miksi torstain häiriötä koskevassa tiedotteessa edelleen puhutaan vain maksutv-kanavista? Yle 1, Nelonen, Sub, JIM, Liv, Tv Viisi jne. eivät myöskään näkyneet.
Veikkaan inhimillistä virhettä. Häiriötiedotteet tulevat samoilta henkilöiltä jotka hoitavat viankorjausta ja kiiressä prioriteetti on viankorjauksen puolella.
rf2021 kirjoitti: Onko verkkopalveluihinne tulossa parannuksia lähitulevaisuudessa? Monia asioita, kuten kanavien tilauksia, vikailmoituksia, olisi varmaakin mahdollista toteuttaa asiakkaan itsepalveluna.
Asiakkaille joilla on Soneralta vain kaapelitelevisioliittymä ei ole tunnuksia Omille sivuille. Jos on laajakaista- tai matkapuhelinliittymän tunnukset, voi vikailmoituksen jättää TV-palvelujen vikailmoituslomakkeella.
Liittymän hallinta Omien sivujen kautta myös kaapelitelevisioliittymille on hyvä idea. En tiedä miksei sellaista ole.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Satu88 kirjoitti: Vikailmoitukset auttaa asiaa, miten?
Jotta vika tulee Soneran Vikapalvelun tietoon. Esimerkiksi jos yhdessä talossa on TV-kuva poikki eikä kukaan siitä ilmoita, ei asia tule Soneran tietoon. Tästä seuraa se ettei vikaa korjata, koska siitä ei tiedetä.
Alueellisissa verkkovioissa vikailmoitukset auttavat:
1. Rajaamaan vian maantieteellisesti.
2. Rajaamaan vikailmoituksissa kerrottujen oireiden perusteella mistä vika johtuu.
Verkkovikojen korjaus etenee samoin kun minkä tahansa teknisen vian korjaus eli ensin pitää tietää mitkä on ongelman oireet, jotta tietää mistä aloittaa vian syyn etsiminen ja sitä myötä sen korjaus.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Olen ollut Soneralla Elokuusta lähtien (taloyhtiö vaihtoi) ja tänä aikana on ollut enemmän vikoja ja harmia kuin 8 vuoden TTV:ssä oloaikana!!
Katkoja, pätkimistä (kuva ja ääni), 50% kanavista on EPG puutteellinen tai puuttuu kokonaan (Surf).
Ja juuri tätä kirjoittaessa tuli ilmoitus "TV1, TV2, MTV3, jne ei enää ole, haluatko poistaa?", voi kökkö, taas kaikki on sekaisin!! Boxikin on jumahtanut jo kolme kertaa tunnin sisään tämän johdosta.
Uudelleen haun jälkeen EPG puuttu: YLETeema, The Voice, Jim, MTV fin, Sub leffa, Sub juniori, MTVava, Star, Showtime, Disney channel, Disney XD, Silver, Nelonen!!! Eikö tällekkin voisi jo tehdä jotain?? EPG ei ole toiminut kertaakaan TTV:ltä siirtymisen jälkeen. Lisäksi History kanavan EPG tieto on tunnin jäljessä, kiitos talviaikaan siirtymisen.
-Jan
Katkoja, pätkimistä (kuva ja ääni), 50% kanavista on EPG puutteellinen tai puuttuu kokonaan (Surf).
Ja juuri tätä kirjoittaessa tuli ilmoitus "TV1, TV2, MTV3, jne ei enää ole, haluatko poistaa?", voi kökkö, taas kaikki on sekaisin!! Boxikin on jumahtanut jo kolme kertaa tunnin sisään tämän johdosta.
Uudelleen haun jälkeen EPG puuttu: YLETeema, The Voice, Jim, MTV fin, Sub leffa, Sub juniori, MTVava, Star, Showtime, Disney channel, Disney XD, Silver, Nelonen!!! Eikö tällekkin voisi jo tehdä jotain?? EPG ei ole toiminut kertaakaan TTV:ltä siirtymisen jälkeen. Lisäksi History kanavan EPG tieto on tunnin jäljessä, kiitos talviaikaan siirtymisen.
-Jan
Ongelma jatkuu. Tänään kanavat jotka ovat vailla EPG:tä:
Yle TV2, Liv, BBC World, MTV3 Max, Sub Juniori, MTV3 Fakta, SubLeffa, MTV3 AVA, MTV3 SciFi, MTV3 SARJA ja National Geographic.
-Jan
Yle TV2, Liv, BBC World, MTV3 Max, Sub Juniori, MTV3 Fakta, SubLeffa, MTV3 AVA, MTV3 SciFi, MTV3 SARJA ja National Geographic.
-Jan
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.