Skip to main content

Kaapelikortin lasku yhdestä päivästä

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Minulla oli määräaikainen sopimus Canal + -kanavapaketista. Kausi päättyi sunnuntaina
30.9.2012. Palautin kaapelikortin Soneran myymälään Turussa maanantaina 1.10. klo 16 eli heti töiden jälkeen. Liikkeessä minulle sanottiin, että asia on kunnossa.

Ihmetykseni sain tänään Soneralta laskun, jonka loppusumma on 0,08 euroa!
Joudunko siis todellakin maksamaan kortista yhdeltä päivältä?
Mielestäni tämä on kohtuutonta ja varmasti laskun lähettäminen aiheuttaa enemmän kuluja
Soneralle kuin 0,08 euroa.

Haluan vielä asiakaspalvelusta varmistuksen, että joudunko oikeasti maksamaan kortista
yhdeltä päivältä? Entä jos olisin palauttanut kortin postitse 1.10. Olisinko joutunut maksamaan
kaikista niistä päivistä, jolloin kortti oli postissa?

3 kommenttia

  • October 12, 2012
Hei ihmetteleva2012,
meillä on päiväkohtainen laskutus käytössämme ja kanavilla sekä kortilla on kahden viikon irtisanomisaika. Olitko tehnyt Asiakaspalveluumme irtisanomisilmoituksen kaapelikortista kanavapaketin irtisanomisilmoituksen yhteydessä vai tapahtuiko irtisanomisilmoitus kortista vasta 1.10. liikkeessä?
Tuo 0,08e summan maksaminen saattaa olla hankalaa maksaa verkkopankissa (joissain verkkopankeissa ei onnistu maksaa näin pientä summaa) ja koska palvelu on nyt kokonaan lakkautettu, emmekä siten voi siirtää summaa toiselle laskulle sinun tapauksessasi, niin tähän perustuen poistan tuon 0,08 euron laskun sinulta kokonaan.

  • October 12, 2012
Irtisanomisilmoitus oli tehty aikaisemmin Soneran Skanssin liikkeessä noin 1-2 vkoa aikaisemmin.
Siellä sanottiin, että kortin voi palauttaa viikonlopun kieppeillä.
Kummassakaan liikkeessä ei kerrottu, että kortista voi tulla vielä lasku.
Kaiken piti olla kunnossa, mutta ikävä kyllä niin ei ollutkaan ja valitettavasti tämä ei ole ensimmäinen
kuin minulle on käynyt näin Soneran kanssa.

Koska olin tv-palvelusta maksanut 30.9.2012 asti, niin halusin sitä myös käyttää.
Siksi en palauttanut korttia jo perjantaina tai viikonlopun aikana.

Lasku on nyt jo maksettu. Ehkä Sonera nyt palauttaa rahat tililleni
tai hyvittää kyseisellä summalla esim. laajakaistalaskuani?

  • October 12, 2012
Hei ihmetteleva2012,
Voit vähentää kyseisen summan esimerkiksi 15.10. erääntyvältä laajakaista laskulta. Käytäthän maksaessasi laajakaista laskun alkuperäistä viitenumeroa.