Noin puolisen tuntia sitten kaapelikortti lakkasi toimimasta ja kaikki maksulliset kanavat eivät toimi!
Olen kääntänyt digiboksin pois päältä ja ottanut kortin pois, odottanut muutaman minuutin ja pistänyt kortin takaisin ja digiboksin takaisin päälle, tulos sama!! "Ei korttia" meillä, No card inserted lukee telkkarissa.
Kokeilin myös telkkarin kortti paikkaa, sama tulos (meillä on Sony Bravia 32" LCD-TV, Soneralta tietysti)!
Siis näyttää siltä, että vika on nyt itse kortissa tai sitten teidän lähetyksessä?? Laskut on aina maksettu ajallaan, että se ei voi olla syynä.
Pikaista apua toivotaan tähän ongelmaan, tai ainakin jonkinlaista selitystä Soneralta.
(Asumme Jämsässä ja tiemme toisessa päässä on suuret tietyöt menossa, kaivinkoneita paljon. Ajatus vain, etteivät ne ole vaurioittaneet kaapeleita.Tosin ilmaiset kanavat näkyvät ok.)
Help!!
Sivu 1 / 2
Jos salaamattomat kanavat kuitenkin näkyvät, niin silloin ongelma vaikuttaisi johtuvan tosiaan kaapelikortista. Tällöin sinun kannattaa ottaa yhteyttä ktv-asiakaspalveluumme numerossa 0200 17000 (valikosta 3 ja 1).
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Niin oli täälläkin päivän aikana maksukanavat hävinneet. Onkohan tämä kovin yleinen ongelma vai onko minun kortti vain hajonnut?
Löytyiskö täältä Sonyn omistajia, joilla olisi Conax-moduuli käytössä?
Ihmetyttää, kun itsellä tilausten tilassa alkamispäivä on 0!.mar 2009 01.lok 2009 ja päättymispäivä 30.mar 2009 31.lok 2009!!! Nuo kaksi alkamis- ja päättymispäivää johtuvat ilmeisesti uudelleen aktivoinnista ja oisko tuohon tuorempaan alkamispäivään tullut näppisvirhe?
Ihmetyttää, kun itsellä tilausten tilassa alkamispäivä on 0!.mar 2009 01.lok 2009 ja päättymispäivä 30.mar 2009 31.lok 2009!!! Nuo kaksi alkamis- ja päättymispäivää johtuvat ilmeisesti uudelleen aktivoinnista ja oisko tuohon tuorempaan alkamispäivään tullut näppisvirhe?
Vikapalveluun on tullut vastaavia tapauksia tänään eli maksulliset kanavat eivät näy enää cable open - ajan loppumisen jälkeen. Ongelma vaikuttaa koskevan vain tiettyjä TV-malleja. Ratkaisua ei ole vielä löytynyt, mutta seuraamme tilannetta ja ilmoitamme tänne kun on uutta tietoa asiasta.
Lisäys klo 15:15: Yhteistä Vikapalveluun tulleissa yhteydenotoissa on ollut, että kaikissa tapauksissa käytössä on ollut CA-moduuli kaapelikortille. Ratkaisua itse ongelman ei ole vielä löytynyt.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Lisäys klo 15:15: Yhteistä Vikapalveluun tulleissa yhteydenotoissa on ollut, että kaikissa tapauksissa käytössä on ollut CA-moduuli kaapelikortille. Ratkaisua itse ongelman ei ole vielä löytynyt.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kanavat käyttäytyivät erikoisesti viime viikon päivityksistä/ cable open avaamisesta asti. Tänään yritin hakea kanavat uudelleen saadakseni jotain tolkkua niihin (ti iltaan asti siis näkyi cable open). Kanavat kyllä näkyivät, mutta erikoisilla kanavanumeroilla. Automaattinen kanavahaku ei toiminut lainkaan, joten palautin tehdasasetukset Handan DVB-C 9800 boksiini ja yritin uudelleen hakua. Haku jumittuu ensimmäiseen löydettyyn signaaliin 154/128/9600 (automaattihaussa 114-858MHz, Symboliarvot 6875 ja 6900 (kokeiltu pelkästään 6900) sekä 64-256QAM). Sen jälkeen päivitin jopa uusimman ohjelmiston boksiin (v1.2). Sama juttu. Eli edelliset kanavat hukattu ja uusia ei löydy, ei edes manuaalisesti, vaan jumittaa heti, kun saa jonkun signaalin.
Eli boksia on palauteltu tehdasasetuksille, pidetty töpseliä irti seinästä vartin ajan, sw päivitetty, kokeiltu ilman kaapelikorttia ja sen kera. Ei vaan toimi.
Eli boksia on palauteltu tehdasasetuksille, pidetty töpseliä irti seinästä vartin ajan, sw päivitetty, kokeiltu ilman kaapelikorttia ja sen kera. Ei vaan toimi.
Samaten sonyssa edelleenki kanavat pimeenä, samat arvot taitaa olla tilauksessa... eilen aamulla viimeksi sonyssa toimineet....
Lainasin handan digiboxsin ja siinä toimii moitteetta maksukanavat...
Lainasin handan digiboxsin ja siinä toimii moitteetta maksukanavat...
Geemix kirjoitti: Löytyiskö täältä Sonyn omistajia, joilla olisi Conax-moduuli käytössä?
Ihmetyttää, kun itsellä tilausten tilassa alkamispäivä on 0!.mar 2009 01.lok 2009 ja päättymispäivä 30.mar 2009 31.lok 2009!!! Nuo kaksi alkamis- ja päättymispäivää johtuvat ilmeisesti uudelleen aktivoinnista ja oisko tuohon tuorempaan alkamispäivään tullut näppisvirhe?
Sonyn W3000:n asteuksiin en koskenut, enkä koske, kun näkyy peruskanavat ok. Mutta ei tallennusmahdollisuutta tietenkään.
Jokin menee kättelyssä vikaan, kun Handan jumahtaa kanavahaussa.
Jokin menee kättelyssä vikaan, kun Handan jumahtaa kanavahaussa.
Ei tästä Soneran kaapeliverkkotoiminnasta kovin luotettavaa kuvaa saa. Edelliset ongelmat olivat korttipäivitysten yhteydessä. Silloin ilmeisesti suurimmat ongelmat tulivat vanhoista digiboxesista ja niiden ohjelmista. Nyt tilanne on päinvastainen. Ainakin itsellä kortti toimii viisi vuotta vanhassa Finsatin digiboxissa, muttei vajaan vuoden vanhassa Sony KDL-46W4000ssa. Soneran tekniikasta annettiin ohje, että pitäisi antaa painetta laitevalmistajan suuntaan ohjelmapäivityksiin. No annettu on, mutta vastausta ei ainakaan vielä ole tullut.
Kyllä tässä tilanteessa joutuu antamaan painetta myös Soneran suuntaan. En ole huomannut, että muilla kaapelijakelijoilla olisi ollut samoja ongelmia.
Kyllä tässä tilanteessa joutuu antamaan painetta myös Soneran suuntaan. En ole huomannut, että muilla kaapelijakelijoilla olisi ollut samoja ongelmia.
Vikahan on täysin ja ainoastaan soneran aiheuttama.....
Geemix kirjoitti: Ei tästä Soneran kaapeliverkkotoiminnasta kovin luotettavaa kuvaa saa. Edelliset ongelmat olivat korttipäivitysten yhteydessä. Silloin ilmeisesti suurimmat ongelmat tulivat vanhoista digiboxesista ja niiden ohjelmista. Nyt tilanne on päinvastainen. Ainakin itsellä kortti toimii viisi vuotta vanhassa Finsatin digiboxissa, muttei vajaan vuoden vanhassa Sony KDL-46W4000ssa. Soneran tekniikasta annettiin ohje, että pitäisi antaa painetta laitevalmistajan suuntaan ohjelmapäivityksiin. No annettu on, mutta vastausta ei ainakaan vielä ole tullut.
Kyllä tässä tilanteessa joutuu antamaan painetta myös Soneran suuntaan. En ole huomannut, että muilla kaapelijakelijoilla olisi ollut samoja ongelmia.
Ongelma on tutkinnassa ja tutkinnan ajaksi kaikki salaukset on poistettu, joten maksulliset kanavat näkyvät toistaiseksi kaikille.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt toimii myös kanavien haku. Ja kuten sanottu, kaikki salatut kanavatkin näkyvät.
Saamiemme tietojen mukaan Handan DVB-C 9800 -digiboksin kanssa on havaittu ongelmia kanavahakujen kanssa. Laitteeseen suositellaan päivitystä, jotta se toimisi luotettavasti kaapeli-tv-verkoissa. Suositeltu ohjelmistoversio on 1.21.
Päivitys on saatavilla esimerkiksi valmistajan www-sivuilta.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Päivitys on saatavilla esimerkiksi valmistajan www-sivuilta.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran päivityksen aikana viikola 47 kortin maksulliset kanavat lakkasivat näkymästä. Minulla on sonyn taulutelevisio jossa on sisäinen digiboksi ja kortille adapteri. Ongelma poistui vasta kun osti uuden adapterin (49euroa) enkä kuulema ollut ensimmäinen joka sen joutui ostamaan.Miten sonera aikoo korvata tämän ja tuleeko tämä olemaan aina ongelmana.
Hyvitystä voit kysyä kaapeli-TV:n asiakaspalvelusta numerossa 0200 17000 ja valinta 3.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera Kaapeli-TV salausjärjestelmä otettiin uudelleen käyttöön tiistaina 1.12.2009. Jos maksulliset kanavat eivät näy, seuraavat toimenpiteet ovat tarpeen:
- Irrota digi-vastaanottimen virtajohto puolen minuutin ajaksi ja käynnistä laite sen jälkeen uudelleen.
- Ellei laiteen buuttaus auta, palauta digiboxi tai TV:n digi-vastaanotin tehdasasetuksille ja tee kanavien haku uudelleen.
- Ellei maksulliset kanavat edelleenkään näy, vika saattaa jäädä CA-moduuliin. Tämä pätee varsinkin vanhempiin EFF-sarjan CA-moduuleihin. Tässä tapauksessa uuden CA-moduulin hankkiminen on tarpeen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
- Irrota digi-vastaanottimen virtajohto puolen minuutin ajaksi ja käynnistä laite sen jälkeen uudelleen.
- Ellei laiteen buuttaus auta, palauta digiboxi tai TV:n digi-vastaanotin tehdasasetuksille ja tee kanavien haku uudelleen.
- Ellei maksulliset kanavat edelleenkään näy, vika saattaa jäädä CA-moduuliin. Tämä pätee varsinkin vanhempiin EFF-sarjan CA-moduuleihin. Tässä tapauksessa uuden CA-moduulin hankkiminen on tarpeen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Voi, voi... säälittävän epätoivoisia nämä Sonera asiantuntija kommentit.
Alkuperäiskeskustelun ongelma on meilläkin, syyskuun lopulla toimivana lopetettu MTV3 paketti piti ottaa käyttöön 4.12., puolituntia ja homma on jees, kertoi Sonerakauppias. Ei toimi vieläkään 7.12. Kolmelta vikapalvelun aspalta on ohjeita tullut, mutta mikään ei ole auttanut. Yksikin neuvoi päivittämään digiboxin softaa, "puuceella nollamodepiuhalla" yms. Jos ei sekään auta tulee "piuhapekka" mittaamaan verkkoa, vaikka salaamattomat kanavat pelaa normaalisti!! Ko. Sonera-kortti ei toimi 8 kk vanhassa kakaroitten taulutelkassakaan jossa se vielä sysyllä pelitti, aspa vinkkasi vielä että jos kipaisisit kokeilemassa naapurissa. Ajatella jos olis toiminut, sinne sitten naapuriin töllöä kyttäämään. Kävin Sonera kauppiaallakin kokeilemassa korttia, ei toiminut sielläkään. Kaveria todella hymyilytti kertomani aspan selostukset.
Otan pientä timeouttia koko hommassa, ehkä lasku pyörii siitä huolimatta. En aio maksaa, laittakaa poikki koko systeemi. Käytännössähän se ei muuta mitään!!!
Alkuperäiskeskustelun ongelma on meilläkin, syyskuun lopulla toimivana lopetettu MTV3 paketti piti ottaa käyttöön 4.12., puolituntia ja homma on jees, kertoi Sonerakauppias. Ei toimi vieläkään 7.12. Kolmelta vikapalvelun aspalta on ohjeita tullut, mutta mikään ei ole auttanut. Yksikin neuvoi päivittämään digiboxin softaa, "puuceella nollamodepiuhalla" yms. Jos ei sekään auta tulee "piuhapekka" mittaamaan verkkoa, vaikka salaamattomat kanavat pelaa normaalisti!! Ko. Sonera-kortti ei toimi 8 kk vanhassa kakaroitten taulutelkassakaan jossa se vielä sysyllä pelitti, aspa vinkkasi vielä että jos kipaisisit kokeilemassa naapurissa. Ajatella jos olis toiminut, sinne sitten naapuriin töllöä kyttäämään. Kävin Sonera kauppiaallakin kokeilemassa korttia, ei toiminut sielläkään. Kaveria todella hymyilytti kertomani aspan selostukset.
Otan pientä timeouttia koko hommassa, ehkä lasku pyörii siitä huolimatta. En aio maksaa, laittakaa poikki koko systeemi. Käytännössähän se ei muuta mitään!!!
veli51 kirjoitti: Voi, voi... säälittävän epätoivoisia nämä Sonera asiantuntija kommentit.
Alkuperäiskeskustelun ongelma on meilläkin, syyskuun lopulla toimivana lopetettu MTV3 paketti piti ottaa käyttöön 4.12., puolituntia ja homma on jees, kertoi Sonerakauppias. Ei toimi vieläkään 7.12. Kolmelta vikapalvelun aspalta on ohjeita tullut, mutta mikään ei ole auttanut. Yksikin neuvoi päivittämään digiboxin softaa, "puuceella nollamodepiuhalla" yms. Jos ei sekään auta tulee "piuhapekka" mittaamaan verkkoa, vaikka salaamattomat kanavat pelaa normaalisti!! Ko. Sonera-kortti ei toimi 8 kk vanhassa kakaroitten taulutelkassakaan jossa se vielä sysyllä pelitti, aspa vinkkasi vielä että jos kipaisisit kokeilemassa naapurissa. Ajatella jos olis toiminut, sinne sitten naapuriin töllöä kyttäämään. Kävin Sonera kauppiaallakin kokeilemassa korttia, ei toiminut sielläkään. Kaveria todella hymyilytti kertomani aspan selostukset.
Otan pientä timeouttia koko hommassa, ehkä lasku pyörii siitä huolimatta. En aio maksaa, laittakaa poikki koko systeemi. Käytännössähän se ei muuta mitään!!!
Josko olis vaikka kortti rikki? Ei kukaan ole ehdottanut kortinvaihtoa? :(
-shadows-
Jos kaapelikortti ei ole toiminut liikkeessäkään, lienee siinä nyt tosiaan vikaa. Jos olet hakenut kortin alun perin liikkeestä, onnistunee vaihto samaa kautta. Jos kortti on sinulle lähetetty postitse, kannattaa ottaa yhteyttä vikapalvelunumeroome 0206 90101 (valikosta 3).
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Ei osunut vieläkään vianhaku kohdalleen. Kortti vaihdettiin Sonera-kauppiaalla, suuret kiitokset heille!
Mutta ongelma ei vieläkään korjaantunut. Boxin-ohjelmaversiotkin tarkastettiin ja todettiin toimiviksi. Kaikki mitä Soneran vikapalvelu on kehottanut tekemään, paitsi verkon mittaus - mikä tuntuu aika kaukaa haetulta koska vapaat kanavat toimii ja maksullisien kanavien signaalien teho ja laatu on todella hyvä.
Vahvasti vaikuttaa että jäljet johtavat "sylttytehtaalle" eli Soneran omiin verkko-ongelmiin Loimaan alueella. Vikapalvelun viimeinen yhteydenotto, (Soneralta suoraan asiakkaalle!) oli selventävän asiallinen. Se olikin ensimmäinen positiivinen askel tässä asiassa. Toivoisin että noin isolla firmalla olisi tekninen valmius lähettää vaikkapa tekstiviesti ko. palvelua käyttäville asiakkailleen. Kuitenkin oudoksuttaa että häiriöstä ei edes ole tiedotetta Soneran nettisivulla? Eikö edes vikapalvelu ole ollut tästä asiasta tietoinen, ongelma on jatkunut käsittääkseni jo ainakin viikon? Uskoisin että asian rehellisenselkeä tiedottaminen vähentäisi kuikkua Soneraa kohtaan. Meikäläinenkin on juossut aivan turhaan Sonerakauppiaalla, viritellyt kanavia, soitellut aspaan, jne.....
Mutta ongelma ei vieläkään korjaantunut. Boxin-ohjelmaversiotkin tarkastettiin ja todettiin toimiviksi. Kaikki mitä Soneran vikapalvelu on kehottanut tekemään, paitsi verkon mittaus - mikä tuntuu aika kaukaa haetulta koska vapaat kanavat toimii ja maksullisien kanavien signaalien teho ja laatu on todella hyvä.
Vahvasti vaikuttaa että jäljet johtavat "sylttytehtaalle" eli Soneran omiin verkko-ongelmiin Loimaan alueella. Vikapalvelun viimeinen yhteydenotto, (Soneralta suoraan asiakkaalle!) oli selventävän asiallinen. Se olikin ensimmäinen positiivinen askel tässä asiassa. Toivoisin että noin isolla firmalla olisi tekninen valmius lähettää vaikkapa tekstiviesti ko. palvelua käyttäville asiakkailleen. Kuitenkin oudoksuttaa että häiriöstä ei edes ole tiedotetta Soneran nettisivulla? Eikö edes vikapalvelu ole ollut tästä asiasta tietoinen, ongelma on jatkunut käsittääkseni jo ainakin viikon? Uskoisin että asian rehellisenselkeä tiedottaminen vähentäisi kuikkua Soneraa kohtaan. Meikäläinenkin on juossut aivan turhaan Sonerakauppiaalla, viritellyt kanavia, soitellut aspaan, jne.....
Loimaalla osalla asiakkaita ei näy maksulliset TV-kanavat. Ongelma on tiedossa ja sen korjaustoimet on aloitettu.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei!
Ei näy Hyvinkäällä kaapeli tv...mikä mättää??????... voisitte kertoa maksajille.. miksi kaapelissa tv näy??????
Ei näy Hyvinkäällä kaapeli tv...mikä mättää??????... voisitte kertoa maksajille.. miksi kaapelissa tv näy??????
4.12. Sonera kauppias lupasi että myymänsä kanavat alkavat näkyä tunnin kuluessa! Eivät toimineet.
9.12. Soneralta soitettiin (!) että ongelmia Loimaan verkossa!
14.12. Sonera asiantuntija Tapiokin herää ja kertoo ongelman olevan olemassa!
TeeTapsa lohduttaa että "korjaustoimenpiteet on aloitettu"!
Mielenkiintoista seurata asiantuntevan ja ammattitaitoisen työskentelyn aikataulua!
Ongelmista raportoitiin vikapalveluun. Sieltä kerrottiin kaikki mahdolliset asiakkaan laitteistosta johtuvat ongelmat. Lähes viikon jälkeen huomasivat että hupsistahei vika onkin omissa vehkeissä. Ei uskottavalta tunnu että vika kovinkaan nopeasti saadaan korjattua, mutta toivotaan, toivotaan.
Yksi kysymys johon tuskin asiantuntijatkaan vastaa: Miksi ei noissa Soneran häiriöilmoituksissa kerrota kaikkia ongelmia. Jos oikein osasin katsoa, viimeisimmät ongelmat olivat marraskuussa. Ymmärrän että yrityskuvalle se on hienoa, mutta totuutta se ei kerro.
9.12. Soneralta soitettiin (!) että ongelmia Loimaan verkossa!
14.12. Sonera asiantuntija Tapiokin herää ja kertoo ongelman olevan olemassa!
TeeTapsa lohduttaa että "korjaustoimenpiteet on aloitettu"!
Mielenkiintoista seurata asiantuntevan ja ammattitaitoisen työskentelyn aikataulua!
Ongelmista raportoitiin vikapalveluun. Sieltä kerrottiin kaikki mahdolliset asiakkaan laitteistosta johtuvat ongelmat. Lähes viikon jälkeen huomasivat että hupsistahei vika onkin omissa vehkeissä. Ei uskottavalta tunnu että vika kovinkaan nopeasti saadaan korjattua, mutta toivotaan, toivotaan.
Yksi kysymys johon tuskin asiantuntijatkaan vastaa: Miksi ei noissa Soneran häiriöilmoituksissa kerrota kaikkia ongelmia. Jos oikein osasin katsoa, viimeisimmät ongelmat olivat marraskuussa. Ymmärrän että yrityskuvalle se on hienoa, mutta totuutta se ei kerro.
keisari55: Jos kaapeli-tv ei näy ollenkaan, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus vikapalvelunumeroomme 0206 90101.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
On tehty vika ilmoitus.... on kovin ihmeellistä että sonerassa ei tiedetä koska käsittääkseni tää on laajempi juttu kun yksin omaan minun talous jossa tv on pimeänä!!!!!!!!
Mitään yleistä ongelmaa, mikä koskettaisi koko Hyvinkäätä, ei kaapelitv-palvelussa ole. On toki mahdollista että jossain tietyssä taloyhtiössä ei ktv toimi, mutta sen arvuutteleminen foorumilla lienee melko turhaa. Järkevämpää vain on ohjeistaa tekemään vikailmoitus, jolloin mahdollisesti tiedossa oleva ongelma selviää.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.