Skip to main content
Noin puolisen tuntia sitten kaapelikortti lakkasi toimimasta ja kaikki maksulliset kanavat eivät toimi!
Olen kääntänyt digiboksin pois päältä ja ottanut kortin pois, odottanut muutaman minuutin ja pistänyt kortin takaisin ja digiboksin takaisin päälle, tulos sama!! "Ei korttia" meillä, No card inserted lukee telkkarissa.
Kokeilin myös telkkarin kortti paikkaa, sama tulos (meillä on Sony Bravia 32" LCD-TV, Soneralta tietysti)!
Siis näyttää siltä, että vika on nyt itse kortissa tai sitten teidän lähetyksessä?? Laskut on aina maksettu ajallaan, että se ei voi olla syynä.
Pikaista apua toivotaan tähän ongelmaan, tai ainakin jonkinlaista selitystä Soneralta.
(Asumme Jämsässä ja tiemme toisessa päässä on suuret tietyöt menossa, kaivinkoneita paljon. Ajatus vain, etteivät ne ole vaurioittaneet kaapeleita.Tosin ilmaiset kanavat näkyvät ok.)
Help!! 🙂
Joo... näköjään turhaa tänne on mitään kirjoittaa kun kaikki tulee viiveellä ja asiantuntija ei osaa auttaa yhtään mitään...
en usko tuohon mitä asiantuntija kirjoitti....
Lisäksi en ole alkuunkaan tyytyväinen että sonera rahastaa vikailmoitusksen tekijää...
Olen tullut siihen tulokseen mitä enenmmän on hienouksia tarjonnassa sitä huonommin ne toimii....
Tämä tassä ja kivaa juolun odotusta!!!!
Lappeenrannan, Joutsenon ja Imatran seudulla kaapeliverkossa tehtiin päivitys- ja huoltotöitä 16.4. Näkyviin tuli uusia kanavia, mm. HD-kanavia, joista tosin näkyy vain Nelonen HD ilman korttia (muita ei kait voi vielä tilatakaan). No, ostin uuden digiboksin Handan DVB-C 9900 HD:n. Muuten kaikki tuntuu toimivan hyvin, mutta maksulliset Easy-paketin kanavat eivät enää näy, tosin niistä tulee EPG:en ohjelmatiedot ja teksti-tv:t näkyvät. Ko. kanavat eivät myöskään anna ilmoitusta maksullisesta kanavasta, kuten muut maksukanavasta, eli kortti ja kanavapaketit ikään kuin tunnistetaan, mutta kuvaa ja ääntä ei vain näy. Olen tehnyt useamman kerran kaikki täälläkin luetellut temput (irrottaminen verkkovirrasta, tehdasasetusten palautus ym.), mutta mikään ei tunnu auttavan. Mikä nyt neuvoksi?
mafura kirjoitti:
Lappeenrannan, Joutsenon ja Imatran seudulla kaapeliverkossa tehtiin päivitys- ja huoltotöitä 16.4. Näkyviin tuli uusia kanavia, mm. HD-kanavia, joista tosin näkyy vain Nelonen HD ilman korttia (muita ei kait voi vielä tilatakaan). No, ostin uuden digiboksin Handan DVB-C 9900 HD:n. Muuten kaikki tuntuu toimivan hyvin, mutta maksulliset Easy-paketin kanavat eivät enää näy, tosin niistä tulee EPG:en ohjelmatiedot ja teksti-tv:t näkyvät. Ko. kanavat eivät myöskään anna ilmoitusta maksullisesta kanavasta, kuten muut maksukanavasta, eli kortti ja kanavapaketit ikään kuin tunnistetaan, mutta kuvaa ja ääntä ei vain näy. Olen tehnyt useamman kerran kaikki täälläkin luetellut temput (irrottaminen verkkovirrasta, tehdasasetusten palautus ym.), mutta mikään ei tunnu auttavan. Mikä nyt neuvoksi?


Pitäisiköhän tässä tehdä jokin paritus rituaali vaikkei HD kanavista kyse olekkaan?
mafura: Sinun kannattaa ottaa yhteyttä Vikapalveluumme, jotta kanavat voidaan varmuuden vuoksi valtuuttaa kortille uudelleen. Vikapalveluun voit ottaa yhteyttä joko soittamalla numeroon 0206 90101, tai lähettämällä yhteydenottopyynnön Omien sivujen lomakkeella, jos sinulla vain on tunnukset Omille sivuille.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
mafura kirjoitti:
Lappeenrannan, Joutsenon ja Imatran seudulla kaapeliverkossa tehtiin päivitys- ja huoltotöitä 16.4. Näkyviin tuli uusia kanavia, mm. HD-kanavia, joista tosin näkyy vain Nelonen HD ilman korttia (muita ei kait voi vielä tilatakaan). No, ostin uuden digiboksin Handan DVB-C 9900 HD:n. Muuten kaikki tuntuu toimivan hyvin, mutta maksulliset Easy-paketin kanavat eivät enää näy, tosin niistä tulee EPG:en ohjelmatiedot ja teksti-tv:t näkyvät. Ko. kanavat eivät myöskään anna ilmoitusta maksullisesta kanavasta, kuten muut maksukanavasta, eli kortti ja kanavapaketit ikään kuin tunnistetaan, mutta kuvaa ja ääntä ei vain näy. Olen tehnyt useamman kerran kaikki täälläkin luetellut temput (irrottaminen verkkovirrasta, tehdasasetusten palautus ym.), mutta mikään ei tunnu auttavan. Mikä nyt neuvoksi?


Laitan tähän asiaan liittyen vielä tarkennusta ja lisätietoa.

Jotta maksu-TV -kanavat voivat näkyä uuden HD-digiboksisi kautta, HD-digiboksisi on linkitettävä järjestelmissämme kaapelikorttisi kanssa. Linkityksessä tarvitaan HD-digiboksista löytyvä 11-merkkinen linkitysnumero.

Voit olla yhteydessä kaapelikortin ja HD-digiboksin linkittämiseksi asiakaspalveluumme, joko puhelimitse 0200 17000 (pvm/mpm) tai Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta. Jos ilmoitat asiasta Omien Sivujen kautta, lomakkeen valinnoista kannattaa valita Tv-asiat -valinta. Viestin mukaan kanattaa myös liittää digiboksisi linkitysnumero sekä kaapelikorttisi numero.

Lisätietoa kaapelikortin ja HD Cable Ready -laitteen linkityksestä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa