Hei!
Hankin vuosi sitten äidilleni kaapelikortin ja siihen mtv total sport kanavapaketin. Joulukuussa tein uuden vuoden mittaisen sopimuksen, alkaen helmikuusta. Joulukuun lopulla ongelmat kaapelikortin kanssa alkoivat.
Kun katselemme tv:stä maksuttomia kanavia (mtv3, nelonen jne.) tai maksullisen kanavapaketin kanavia kaapelikortin ollessa kytkettynä televisioon, 67 sekunnin välein alkaa jokin automaattinen päivitys. Tällöin ruutuun tulee teksti CI+CAM päivitys käynnissä, kanava vaihtuu itsestään yle1 kanavalle, päivitys kestää 2 sekuntia (2%) ja kanava palaa takaisin aikaisemmin katsotulle paikalleen. Jos katsomme Yle1 tai Yle2 kanavia, ongelmaa ei esiinny.
Olen ollut ongelmasta aikaisemmin jo yhteydessä asiakaspalveluunne puhelimitse ja he suosittelivat television tehdasasetusten palauttamista. Siitä ei kuitenkaan ollut apua. Kävimme jo liikkeessä vaihtamassa kaapelikortinkin uuteen, ei apua siitäkään. Kokeilimme korttia naapurin televisioon. Aluksi näytti toimivan siellä, kun ei tätä kiusaavaa päivitystä naapurissa ilmaantunut. Mutta naapurissa kanavapaketin kanavat eivät avautuneet, ellei kanavan vaihdon välissä sammuttanut koko vastaanotinta.
Televisio on merkiltään Samsung UE32C6715US, johon on asennettuna uusin päivitys.
CI+ moduuli LA digital
Ongelman vuoksi ohjelmien katsominen on mahdotonta ja siten myös kanavapaketti täysin turha, ellei ongelmaa voida jollakin tavalla korjata. Tästä syystä toivoisin pikaista vastausta, ennen kuin uusi tilausjakso kanavapaketille ehtii alkaa.
Kiitos!
Sivu 1 / 1
Hei Sandra73,
Kuulostaa siltä että CI+ kortinlukija ei ota ohjelmistopäivitystä vastaan kunnolla. Yksi vaihtoehto voisi olla kokeilla käyttää kortinlukijaa toisessa televisiossa ja testata päivittyisikö kortinlukijan ohjelmisto sitä kautta. TV:n olisi kuitenkin oltava CI+ yhteensopiva laite.
Mikäli ongelma jatkuu edelleen, niin suosittelen olemaan yhteydessä kortinlukijan valmistajaan/maahantuojaan.
Kuulostaa siltä että CI+ kortinlukija ei ota ohjelmistopäivitystä vastaan kunnolla. Yksi vaihtoehto voisi olla kokeilla käyttää kortinlukijaa toisessa televisiossa ja testata päivittyisikö kortinlukijan ohjelmisto sitä kautta. TV:n olisi kuitenkin oltava CI+ yhteensopiva laite.
Mikäli ongelma jatkuu edelleen, niin suosittelen olemaan yhteydessä kortinlukijan valmistajaan/maahantuojaan.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.