Skip to main content

Kaapelilaajakaista Imatra katki

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Eilen illalla 14.1.2012 n. 17:10 aikoihin katkesi liikenne. Siinä sitten joskus puoli kuuden aikoihin buuttasin modeemin, kun näytti valot ihan ok, mutta liikennettä ei kulkenut. Yhteys ei muodostunut sen jälkeen ollenkaan. Modeemin online valo jää vilkkumaan.

Yöllä oli modeemi saanut yhteyden pystyyn. Lukemat näytti ok:lta, mutta ip:tä ei kone eikä wlan tukiasema saanut. Ja kun menin buuttaamaan modeemin, niin taas vaan vilkuttelee valojaan eikä saa yhteyttä pystyyn.

Siinä joskus 19 jälkeen tein vikailmoituksen, mutta eihän sitä käsitellä, kuin ehkä joskus maantaina tai tiistaina.

Toimihan tuo sentään pari kuukautta ihan hyvin eikä mitään pahempaa ongelmaa ollut.
Ehdin jo taas vähän harkitsemaan että nostaisi nopeuden ja tekisi uuden 24kk sopimuksen, mutta onneksi pitävät huolen että ei tarvitse tuollaisia tehdä.

Marraskuussa vaihtui modeemi, käyty vaihtamassa antennirasia, säädelty vahvistimia.

5 kommenttia

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • January 15, 2012
Ja tänne kun valitti niin heti alkoi toimimaan

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • January 16, 2012
Ja nyt sitten tuli tekstiviesti että vikaa ei löytynyt.

Tälleenhän niitä vikailmoituksia saadaan karsittua, kun käsittelyajat on useita vuorokausia ja vika ehtii hävimään itsekseen. Turhaa niistä mitään vikailmoitusta nyt jättämään.

Nytkin kyseessä oli tuollainen 14.1.2012 n. 17:10 - 15.1.2012 11:00 katkos.
Joka alkoi ilman että mihinkään kaapeliin koskettiin, ja alkoi samalla lailla toimimaan itsekseen.

Kaapelia vaihdettiin ja modeemia buuttailtiin tuossa välillä useampaan otteeseen, mutta sillä ei mitään vaikukutusta ollut.

  • January 17, 2012
Moi. Itse asun myös Imatralla ja soneran kaapeli laajakaista yhteydestä ei ole mitään muuta hyvää sanottavaa kuin että nopeus on sellainen kuin pitääkin. Minulla sekä lähistöllä asuvalla isälläni yhteys pätkii todella usein (ainakin 2 päivän välein) yleensä muutaman minuutin mutta viikoittain kymmeniä minuutteja poikki, pahimmillaan myös tunteja. Vikailmoituksen tein vuonna 2010 kun yhteys oli poikki lähes aina ja viestin mukaan vika korjattiin. Tämä tuntuu olevan koko Imatran alueen yheinen vika koska kavereillani pätkii myös mutta usein eri aikaan kun minulla. Mitähän asialle voisi tehdä vai onko vaihdettava erään muun palvelun tarjoajan ADSL yhteyteen? Liittymän sopimus loppuu kohta ja uudistus/nopeuden nosto ja uudistus on sellaisissa hinnoissa ettei mieleen tule enää tällä netin toimintavarmuudella jatkaa sopimusta.

  • January 18, 2012
Hei juhi_z,
Jotta vika saadaan selvitykseen ja juurisyy löydettyä, sinun ja isäsi kannattaa tehdä vikailmoitus tuosta joko soittamalla Vikapalveluumme 0206 90101 tai jättämällä heille palvelupyynnön, jolloin teihin ollaan yhteydessä asian tiimoilta.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • January 20, 2012
juhi_z kirjoitti:
Moi. Itse asun myös Imatralla ja soneran kaapeli laajakaista yhteydestä ei ole mitään muuta hyvää sanottavaa kuin että nopeus on sellainen kuin pitääkin. Minulla sekä lähistöllä asuvalla isälläni yhteys pätkii todella usein (ainakin 2 päivän välein) yleensä muutaman minuutin mutta viikoittain kymmeniä minuutteja poikki, pahimmillaan myös tunteja. Vikailmoituksen tein vuonna 2010 kun yhteys oli poikki lähes aina ja viestin mukaan vika korjattiin. Tämä tuntuu olevan koko Imatran alueen yheinen vika koska kavereillani pätkii myös mutta usein eri aikaan kun minulla. Mitähän asialle voisi tehdä vai onko vaihdettava erään muun palvelun tarjoajan ADSL yhteyteen? Liittymän sopimus loppuu kohta ja uudistus/nopeuden nosto ja uudistus on sellaisissa hinnoissa ettei mieleen tule enää tällä netin toimintavarmuudella jatkaa sopimusta.


Muutin marraskuussa Imatralle ja tuo lauantainen pätkäisy oli oikeastaan ensimmäinen pidempi katkos koko tältä ajalta. Muutamia lyhyitä parin minuutin katkoja ollut muutamia, mutta ei mitään sen enempää.
Nyt ei sunnuntain jälkeenkään näytä olleen kuin yksi katko ja sekin oli itse aiheutettu, kun testasin miten varayhteys lähtee toimimaan.

Tosin alkuunhan oli kyllä ongelmia ja paljon, mutta ne korjaantuivat, kun asentaja kävi nostamassa vahvistimen tehoja ja vaihtamassa rasian, jonka jälkeen yhteys on nyt toiminut ihan ok.