Kaapelilaajakaista pätkii

  • 11 December 2014
  • 41 kommenttia
  • 42 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

41 kommenttia

ninternet kirjoitti:
Miulla EPC3825 ja yhteyden nopeus on hitaampi kuin 3g-verkon kautta surffatessa. Speedtest näyttää kyllä kelpo lukemia (30-80 megaa alas, 2-5 ylös), mutta sivut latautuvat kuin ois isdn ja useesti tulee yhteyden aikakatkaisu. Tietokone on piuhalla kiinni modeemissa. Modeemin tiedot:

Current Software Revision: epc3825-v302r125533-110811c
Firmware Name: epc3825-v302r125533-110811c.bin
Firmware Build Time: Aug 11 18:20:51 2011

Kannattaskohan koittaa ajaa firmis uudestaan ja sitten vasta vaihtaa modeemia?


Kyllä tuota firmiksen uudelleenajoa voi koittaa. Vikapalvelu voi hoitaa päivittämisen, joten kannattaa olla yhteydessä sinne joko puhelimitse tai palvelupyynnöllä omien sivujen kautta.
Jospa nyt alkaisi pätkimiset loppumaan.

Tänään on vaihdettu asunnon rasia, jonka jälkeen downstream power levelit nousivat n. 10 dBmv ja upstreamin laski vajaa 20 dBmv.

Se pyöri ennen tuota rasian vaihtoa reilusti yli 50 dBmv lukemissa.

Modeemin ilmoittamia lukemia.
Tinke12 kirjoitti:
[quote="Veikko":33f40l8x]Tietääkseni tuohon modeemiin ei ole päivitystä saatavilla, mutta voin varmistaa tilanteen. Laitan tänne tiedon kun saan varmistuksen.

Selvä.

Lisätietona vielä, että netti toimi aiemmin ongelmitta, mutta heti kun Sonera muutti kaapelitelevision kanavapaikkoja, alkoi netti pätkimään. Tv on tosin toiminut ongelmitta.[/quote:33f40l8x]

Minulla on Cisco EPC2325 Turussa ja yhteys pätkii käyden nopeasti alhaalla noin tunnin - päivän välein. Ongelmat ovat tulleet sen jälkeen, kun netti oli melkein kuukauden aluksi poikki vuodenvaihteessa Turun Kaapelitelevisiolta Soneralle siirryttyään.

Onko sinulla Tinke12 ongelma jo ratkennut? Jos on, niin miten?
Elikkäs netti yhteys katkeilee pävän mittaan pariinkin kertaan (tänään 14.8) mutta se palautuu hetken päästä ja se on epävakaampi kuin aikaisemmin.

Modem system info:
    Standard Specification Compliant: DOCSIS 3.0
    Hardware Version: 1.0
    Software Version: STB6.01.22
    Cable Modem Serial Number: 00950112305880
    Modem: Thompson


Event log: (In case)
 Time   Priority   Description 
Tue Aug 14 15:34:02 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Tue Aug 14 15:33:13 2012 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Tue Aug 14 15:32:57 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Tue Aug 14 15:16:59 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Tue Aug 14 14:28:43 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Tue Aug 14 14:15:47 2012 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Tue Aug 14 14:15:29 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Time Not Established Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Mon Aug 13 17:16:45 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Sun Aug 12 23:36:27 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Fri Aug 10 08:35:33 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Thu Aug 09 09:03:50 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Thu Aug 09 04:36:41 2012 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:26:24:ef...
Thu Aug 09 04:36:25 2012 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:26:24:ef...
Thu Aug 09 04:36:14 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Sat Aug 04 07:05:49 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Tue Jul 31 10:16:50 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Mon Jul 30 10:36:26 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Mon Jul 30 10:20:05 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Thu Jul 26 07:26:39 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Thu Jul 26 03:32:46 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Thu Jul 26 03:32:06 2012 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:26:24:ef...
Thu Jul 26 03:31:38 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Screenshot:

http://dl.dropbox.com/u/71259765/modem-problem.jpg
Hei samip

Jos yhteys pätkii, ota yhteyttä Vikapalveluumme, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö.

Täältä löydät ohjeita yhteyden testaamiseen.
Arttu- kirjoitti:
Hei samip

Jos yhteys pätkii, ota yhteyttä Vikapalveluumme, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö.

Täältä löydät ohjeita yhteyden testaamiseen.


Ymmärsit todennäköisesti hieman väärin eli Modeemi on Thompson TCW77,Jonka valot vilkkuu silloin kun yhteys on poikki,että ihankun se olisi käynnistynyt uudestaan tai palvelun haku alkanut jostain syystä
Pätkiikö siis muillakin kaapelilaajakaista Turun alueella? Oma yhteyteni on pätkinyt nyt jo noin viikon verran, alussa katkesi jatkuvasti mutta nyt vain ehkä kerran päivässä on yhteys poissa jonkin aikaa ja tulee sitten itsekseen takaisin. En ole vielä jaksanut soittaa asiakaspalveluun, mutta kai se pitää tehdä, jos tämä jatkuu.
alsie kirjoitti:
Pätkiikö siis muillakin kaapelilaajakaista Turun alueella? Oma yhteyteni on pätkinyt nyt jo noin viikon verran, alussa katkesi jatkuvasti mutta nyt vain ehkä kerran päivässä on yhteys poissa jonkin aikaa ja tulee sitten itsekseen takaisin. En ole vielä jaksanut soittaa asiakaspalveluun, mutta kai se pitää tehdä, jos tämä jatkuu.
Kyllä pätkii. Itellä ollut käytössä liittymä vasta reilun viikon ja päivittäin pätkii. Välillä kestää useita tunteja pätkimättä. Välillä katkeilee useasti tunnin sisään.
Samanlaiselta ongelmalta kuulostaa. Oma liittymäni on toiminut moitteettomasti viime viikkoon asti jo pitkään ainakin nyt kesällä (keväällä asuin muualla, joten siitä en tiedä). Liittymä on ollut Turun Kaapelitelevision ajoista asti muutaman vuoden, eikä silloinkaan ollut juuri koskaan ongelmia. Pätkiminen alkoi viime viikon tiistaina illalla.
Taitaa olla että täytyy soittaa sinne Soneralle ja kysellä asiasta 😕
alsie kirjoitti:
Pätkiikö siis muillakin kaapelilaajakaista Turun alueella? Oma yhteyteni on pätkinyt nyt jo noin viikon verran, alussa katkesi jatkuvasti mutta nyt vain ehkä kerran päivässä on yhteys poissa jonkin aikaa ja tulee sitten itsekseen takaisin. En ole vielä jaksanut soittaa asiakaspalveluun, mutta kai se pitää tehdä, jos tämä jatkuu.


Ei ole mitään hyötyä tehdä vikailmoitusta, siis mikäli tavoitteena on saada toimivampi yhteys. Turun alueella ei ole toiminut kaapelinetti päivääkään kunnolla sen jälkeen kun turun kaapelitv siirtyi soneralle. Suositteleen tekemään reklamaation mahdollisimman nopeasti.
eyah kirjoitti:
[quote="alsie":2or9cmlr]Pätkiikö siis muillakin kaapelilaajakaista Turun alueella? Oma yhteyteni on pätkinyt nyt jo noin viikon verran, alussa katkesi jatkuvasti mutta nyt vain ehkä kerran päivässä on yhteys poissa jonkin aikaa ja tulee sitten itsekseen takaisin. En ole vielä jaksanut soittaa asiakaspalveluun, mutta kai se pitää tehdä, jos tämä jatkuu.


Ei ole mitään hyötyä tehdä vikailmoitusta, siis mikäli tavoitteena on saada toimivampi yhteys. Turun alueella ei ole toiminut kaapelinetti päivääkään kunnolla sen jälkeen kun turun kaapelitv siirtyi soneralle. Suositteleen tekemään reklamaation mahdollisimman nopeasti.[/quote:2or9cmlr]

Kyllä meillä Turussa se toimii ihan hyvin (Jos ei ota huomioon että joskus yöllä se saattaa katkea)
Eli Jäkärlän alueella!
Hei, netti alkanut pätkimään ja varsinkin tällä viikolla on pätkinyt monta kertaa vuorokaudessa.
Mulla on käytössä se Ciscon EPC3825, joten jos vois saada sen päivityksen siihen.
Hei Allu1122

Kaapelimodeemien päivitykset hoituvat Vikapalvelumme kautta. Ota yhteyttä Vikapalveluumme 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee palvelupyyntö, niin me otamme yhteyttä sinuun.
Mistä ihmeestä voisi johtua, että kaapelinettiyhteys on välillä toimimatta ja tulee sitten omia aikojaan takaisin? Välillä yhteys toimii ihan hyvin, mutta joinain päivinä tulee katkoksia, ei mitään parin minuutin pätkiä vaan usein yhteys on poissa tunnin tai enemmän. Tätä ongelmaa on nyt ilmennyt useamman viikon ajan, ei kuitenkaan joka päivä.

Usein katkoksia ilmenee iltaisin ja sunnuntaisin, eilenkin yhteys oli suurimman osan päivästä poissa. En tietenkään koko päivää asiaa tarkkaillut, mutta ainakin iltapäivällä ja illalla se oli pitkiä aikoja poissa ja palasi välillä muutamaksi minuutiksi vain katketakseen jälleen. Tänä aamuna taas yhteys tuntui toimivan normaalisti sen aikaa mitä nyt ehdin sitä kokeilla ennen kotoa lähtemistä. Koska olen huomannut vian lähinnä iltaisin ja sunnuntaisin, en myöskään ole voinut soittaa asiakaspalveluun silloin, kun yhteys ei toimi. Jos sinne soittaa aamulla yhteyden ollessa toimintakuntoinen, epäilemättä he voivat testatessa todeta sen toimivan...

Voiko vika olla modeemissa (modeemi on kolmatta vuotta vanha, mitään toista modeemia ei ole, jolla testata)? Vaiko kuitenkin palveluntarjoajalla (yhteyden ollessa poikki modeemin cable-valo ei pala, mikä kai tähän viittaisi)? Kokeiltu on kahdella eri tietokoneella ja tehty moneen kertaan normaalit modeemin uudelleenkäynnistystoimenpiteet ja Windowsin yhteysvianmääritykset, joista ei ole ikinä mitään apua. Ethernet-kaapelin kautta olen myös kokeillut (muutoin langaton yhteys) ja vaihtanut lyhyemmän koaksiaalikaapelin. Yhteys tulee aina takaisin omia aikojaan jossain vaiheessa jos on tullakseen, mitään sille ei voi itse tehdä.
Hei alsie

Vaikea sanoa suoraan mistä pätkiminen johtuu. Yksi syy voi olla vanhempi modeemi. Toinen syy voi olla rikkinäinen antennirasia. Pystytkö testaamaan yhteyttä toisesta rasiasta? Antennikaapelin oletkin jo vaihtanut, joten ongelma ei voi olla siinä. En usko, että ongelma jää tietokoneeseen, koska olet testannut toisella tietokoneella.

Ota yhteyttä Vikapalveluumme, 0206 0101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö. Voimme tutkia yhteyttä lokien kautta. Jos yhteys pätkii meillepäin, jää tästä merkintä järjestelmään. Ongelman ei tarvitse olla päällä soittohetkellä. Pätkivät ongelmat ovat monesti juuri tällaisia.

Vastaa