Kaapelimodeemi ja windows 7
Miksiköhän yhteyden muodostaminen ja päällä pysyminen takkuaa win 7 kanssa? Wanha XP pysyi verkossa kuin tauti, mutta tämä uusi kannettava suorastaan hylkii Internet-yhteyttä. Modeemin (Thomson) ajureuita ei tarvinnut erikseen asentaa, joten epäilen jo tuostakin syystä yhteyden toimivuutta. Tyypillisin virhesanoma on: Virhe 651. Kyllähän aina tunnin askartelun jälkeen voi yhteys taas toimia, mutta tämä käy jo ketuttamaan. Millaiset asetukset verkkoyhteyksiin tulisi laittaa, jotta yhteys käynnistyisi myös lepotilan jälkeen ilman, että modeemista tarvitsee katkaista virrat ja kone sammuttaa? Ja yleensäkin odotan, että kun koneen avaan myös Internet olisi käytössä. Käytössäni on Kaapeli liittymä 2Mbit. Ikkuna joka tuppaa näyttöön tämän tästä ja vähän väliä kertoo, että: Yhdistetään WAN Miniport (PPPOE):n kautta. Onko tuo asiallinen väylä? Ja kuinka on Sonera Internet avustajan valmiudet fixata "seiskan" ongelmia, sillä Vistan oletuksilla tuo ohjelma koneelleni asentui? Liikenne tuohon seinään kulkee mallikkaasti, mutta siitä eteenpäin modeemin kautta tietokoneelle on jotain pahasti vinossa. Mutta ennen mitä ne kaikkea tärkeimmät valinnat ja ruksit on, jotka verkkoyhteys-ikkunassa ja välilehdillä tulisi olla päällä ja mitä ei missään nimessä? Vai mikä tässä mättää?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.