Skip to main content

Kaapelimodeemi ongelma

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Elikkäs muutettiin uuteen asuntoon, ja edellisessä kämpässä oli puhelinpistokkeella toimiva modeemi ja reititin. Nyt tähän uuteen asuntoon tarvitsee kaapelimodeemin joka liitetään antenniverkkoon. Meillä on modeemina Netgear CG834WG v2 ja soneran laajakaista sopimus.

Nyt oon sitte liitokset tehny mutta nettiyhteyttä ei tule. Antennikaapeli on tottakai TV:n antennipistokkeessa ja toinen pää modeemissa. Ja koneeseenki tottakai liitetty johto.

Mutta tuossa silti vilkkuu tuo "cable" valo, vähän ennen sitä se palo kokoajan mutta sillonkaan ei ollu yhteyttä. Oon yrittäny resetoida, ei vaikutusta, vaihtaa nettikaapelia mikä menee koneelle, ei vaikutusta, käynnistänyt konettakin uudelleen, ei vaikutusta.
Ja antenni johon pitäs kyllä olla kunnolla kiinni, pari kertaa käytin irti ja laitoin takasin.

Mistähän vois johtua, käyttis Windows 7 ja siinä netti-ikonin päällä (se missä on näyttö ja kaapelin merkki normaalisti) on nytte se keltanen varotuskolmio.

Ja nettiyhteyden pitäis olla kytketty soneralta jo, kun tässä samassa paketissa on myös mokkula ja sekin toimii

7 kommenttia

  • January 9, 2012
Oletko kokeillut klikata tuota varoituskolmiota ja klikkaa "Korjaa ongelma" tjps.?

  • January 10, 2012
Hei teemu987,
Lisäisitkö profiiliisi asiakasnumerosi, niin voimme tarkistella tilannetta?

  • January 10, 2012
Laskua ei ole vielä edes tullut, ja sopimuksessa en nähnyt pienellä vilkaisulla missään sitä numeroa.

  • January 10, 2012
Hei teemu987!
Jotta kaapeliyhteys toimii, on modeemin mac-osoite oltava tallennettuna Soneralle. Onhan se kunnossa? Asia voidaan tarkistaa, kun soitat Asiakaspalveluumme puh. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30, pvm/mpm).

  • January 12, 2012
Se on käyty tarkistaan modeemin kanssa sonera liikkeessä, soneralla tää modeemi toimi ku ne testas ja ostin uuen antennijohonki sieltä mutta silti ei toimi.. Cable valo ei vaan pala joka meinaa sitä että yhteyttä ei ole ja windowsin korjausjuttu sanoo että DNS palvelin ei vastaa. Resetoitu varmaan niin paljo ettei sormet ja varpaatkaan riitä ja ootettu 10min-4h mutta ei mitään sano.

Downstream vilkkuu kokoajan ja cable valokin heittää palamasta kokonaan

  • January 13, 2012
Hei teemu987!
Koska modeemin toimivuus on testattu jo liikkeessämme, eikä yhteys kuitenkaan toimi, seuraavaksi kannattaa kartoittaa vikaa talon sisäverkosta. Tiedätkö, onko asunnossa ennen toiminut vastaava yhteys? Onhan koneen asetukset ok? Löydät ohjeita aiheesta täältä.

Mikäli nämä kaikki ovat kunnossa, teethän vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluumme.

  • January 14, 2012
Alkoi toimimaan yhtäkkiä!