Moi,
kuinka kauan kaapelimodeemin MAC-osoitteen vaihto yleensä kestää? Ilmoitin uuden MAC:in pari päivää sitten ja omilla sivuilla se näkyykin, mutta uudella MAC:lla oleva modeemi ei saa yhteyttä (vanhalla MAC:lle oleva modeemi toimii edelleen).
Hommasin kokeeksi vanhan EPC3000 modeemin uudemman EPC3825 tilalle kun firmware päivityksestä huolimatta yhteys tuntuu pätkivän satunnaisesti (yleensä useamman kertaa päivässä).
Vanha MAC: ***4B8E9E
Uusi MAC: ***BEA5B7
Sivu 1 / 1
Moi tour,
MAC näyttäisi muuttunen kyllä, mutta uusi modeemi ei tännepäin ole ollut yhteydessä. Valtuutan tuon nyt vielä käsin uudestaan. Oliko uusi modeemi ollut kytkettynä samaan pistokkeeseen, kuin 3825? Kannattaa vielä tarkistella kytkennät ja vaikka resetoida epc3000, jos se ei yhteyttä saa.
MAC näyttäisi muuttunen kyllä, mutta uusi modeemi ei tännepäin ole ollut yhteydessä. Valtuutan tuon nyt vielä käsin uudestaan. Oliko uusi modeemi ollut kytkettynä samaan pistokkeeseen, kuin 3825? Kannattaa vielä tarkistella kytkennät ja vaikka resetoida epc3000, jos se ei yhteyttä saa.
EPC3000 oli kiinni eilen muutaman tunnin illalla (samassa antennikaapelissa kuin EPC3825), mutta se ei saanut yhteyttä muodostettua. Kokeilen vielä tänään illalla uudestaan resetoimalla modeemin.
EPC3825:ssa on uusin saatavilla oleva firmware, mutta siitä puuttuu tuo siltamoodi asetuksista. Olisiko tuo mahdollista saada näkyville? Ihan siltä varalta että tuo EPC3000 ei saa muodostettua yhteyttä resetoinnista huolimatta.
EPC3825:ssa on uusin saatavilla oleva firmware, mutta siitä puuttuu tuo siltamoodi asetuksista. Olisiko tuo mahdollista saada näkyville? Ihan siltä varalta että tuo EPC3000 ei saa muodostettua yhteyttä resetoinnista huolimatta.
Hei,
Minulla olisi juuri sama ongelma, että olen vaihtamassa EPC3825 modeemin tilalle EPC3000 ja olen tehnyt MAC-osoitteen muutoksen viime viikolla, mutta se ei vieläkään saa yhteyttä internettiin. Eli voisiko tuon EPC3000 valtuuttaa vielä uudelleen.
Molemmat modeemit ovat tällä hetkellä kiinni samassa pistokkeessa ja olen yrittänyt resetoida tuon EPC3000 modeemin.
Minulla olisi juuri sama ongelma, että olen vaihtamassa EPC3825 modeemin tilalle EPC3000 ja olen tehnyt MAC-osoitteen muutoksen viime viikolla, mutta se ei vieläkään saa yhteyttä internettiin. Eli voisiko tuon EPC3000 valtuuttaa vielä uudelleen.
Molemmat modeemit ovat tällä hetkellä kiinni samassa pistokkeessa ja olen yrittänyt resetoida tuon EPC3000 modeemin.
Kalle- kirjoitti:
MAC näyttäisi muuttunen kyllä,
Voiko useampi modeemi olla valtuutettuna yhtä aikaa? EPC3825 pääsee vielä linjoille normaalisti.
Kalle- kirjoitti: mutta uusi modeemi ei tännepäin ole ollut yhteydessä. Valtuutan tuon nyt vielä käsin uudestaan. Oliko uusi modeemi ollut kytkettynä samaan pistokkeeseen, kuin 3825? Kannattaa vielä tarkistella kytkennät ja vaikka resetoida epc3000, jos se ei yhteyttä saa.
Ei tuntunut resetointi auttavan asiaa, EPC3000 ei edelleen saanut yhteyttä muodostettua vaikka annoin sen yrittää melkein kolme tuntia samalla antennikaapelilla kuin millä EPC3825 on aikaisemmin ollut kytkettynä.
Tuo EPC3000 on ollut aikaisemmin samassa kaupungissa Soneran verkossa ja on otettu pois toimivana, voisiko tuo MAC olla liitettynä siihen edelliseen liittymään vielä?
Annoin tuon EPC3000:n olla koko viime yön kaapeliverkkoon kytkettynä, mutta ei se ollut saanut yhteyttä moudostettua.
Pieni korjaus vielä, tuo EPC3000 onkin näköjään Linksys WCM300 (sekin kyllä näyttää olevan Soneran sivuilla velä yhteensopivaksi todettu).
Hei tour,
Valtuutin tiedoissasi näkyvän kaapelimodeemin MAC:n verkkoon. Mikäli yhteys ei lähde toimimaan, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Valtuutin tiedoissasi näkyvän kaapelimodeemin MAC:n verkkoon. Mikäli yhteys ei lähde toimimaan, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Ei tuo EPC3825 näytä sen paremmin siltaavana toimivan, pätkii noin kymmenen kertaa päivässä ja joskus jopa ihan pidempiä jaksoja (kuten esim merkiksi viime yönä 2h + 4h). Viimeisen 48h tilanne: http://imgur.com/twKFfdM
Linjan arvot on modeemin mielestä lähes tulkoon aina samat. Esim. aamulla olleen katkoksen aikana:
Channel 1: -6.9 dBmV 35.6 dB
Channel 2: -7.9 dBmV 37.8 dB
Channel 3: -7.6 dBmV 38.6 dB
Channel 4: -8.2 dBmV 37.5 dB
Channel 5: -9.0 dBmV 37.6 dB
Channel 1: 37.2 dBmV
Channel 2: 39.0 dBmV
Channel 3: 37.4 dBmV
Channel 4: 37.9 dBmV
Yhteyden katketessa ei modeemin valoista pysty päättelemään että linja olisi poikki sillä kaikki (POWER, DS, US, ONLINE & ETHERNET) valot palavat samaan malliin kuin lyhteyden verkkoon toimiessa.
Vaihdoin taas tuonne Soneran omille sivuille WCM300 MAC:n (***bea5b7), jos tuo vanhempi modeemi suostuisi nyt muodostamaan sen yhteyden. Eli jos joku saisi valtuutettua tuon WCM300:n MAC:in niin pääsisi testaamaan että jos se saisi tällä kertaa yhteyden muodostettua ja voisi testata että onko vika modeemissa vai linjoissa.
Linjan arvot on modeemin mielestä lähes tulkoon aina samat. Esim. aamulla olleen katkoksen aikana:
Channel 1: -6.9 dBmV 35.6 dB
Channel 2: -7.9 dBmV 37.8 dB
Channel 3: -7.6 dBmV 38.6 dB
Channel 4: -8.2 dBmV 37.5 dB
Channel 5: -9.0 dBmV 37.6 dB
Channel 1: 37.2 dBmV
Channel 2: 39.0 dBmV
Channel 3: 37.4 dBmV
Channel 4: 37.9 dBmV
Yhteyden katketessa ei modeemin valoista pysty päättelemään että linja olisi poikki sillä kaikki (POWER, DS, US, ONLINE & ETHERNET) valot palavat samaan malliin kuin lyhteyden verkkoon toimiessa.
Vaihdoin taas tuonne Soneran omille sivuille WCM300 MAC:n (***bea5b7), jos tuo vanhempi modeemi suostuisi nyt muodostamaan sen yhteyden. Eli jos joku saisi valtuutettua tuon WCM300:n MAC:in niin pääsisi testaamaan että jos se saisi tällä kertaa yhteyden muodostettua ja voisi testata että onko vika modeemissa vai linjoissa.
Näyttää siltä että ei tuo WCM300 pääse linjoille. MAC osoite vaihtui melkein heti kun tein muutoksen Soneran omien sivujen kautta, mutta silti modeemi ei saanut yhteyttä muodostettua vaikka oli kytkettynä useamman tunnin ajan.
Nyt sitten näyttää taas että EPC3825 on pysynyt linjoilla koko viime yön yhtä pientä pätkäisyä lukuun ottamatta.
Nyt sitten näyttää taas että EPC3825 on pysynyt linjoilla koko viime yön yhtä pientä pätkäisyä lukuun ottamatta.
Hei tour,
Jos yhteyden ongelmat jatkuvat edelleen, niin kannattaa tehdä vikailmoitus siitä, niin päästään selvittämään ongelmaa tarkemmin. Vikailmoituksen voi tehdä myös Omien sivujen kautta.
Jos yhteyden ongelmat jatkuvat edelleen, niin kannattaa tehdä vikailmoitus siitä, niin päästään selvittämään ongelmaa tarkemmin. Vikailmoituksen voi tehdä myös Omien sivujen kautta.
Hei
Meille on tulossa uusi modeemi ja MAC osoite oli vaihdettu vastaamaan uutta laitetta. Laite ei ole kuitenkaan vielä tullut ja kun yhteys katkesi eilen, huomasin että MAC osoite ei vastannut tällä hetkellä käytössä olevaa modeemia. Vaihdoin osoitteen takaisin mutta vielä en pääse linjoille. Kuinkahan kauan tässä menee?
Meille on tulossa uusi modeemi ja MAC osoite oli vaihdettu vastaamaan uutta laitetta. Laite ei ole kuitenkaan vielä tullut ja kun yhteys katkesi eilen, huomasin että MAC osoite ei vastannut tällä hetkellä käytössä olevaa modeemia. Vaihdoin osoitteen takaisin mutta vielä en pääse linjoille. Kuinkahan kauan tässä menee?
Hei Hanneko,
Valtuuttelin vanhan kaapelimodeemisi nyt uudelleen, niin sen pitäisi hetkisen kuluttua nousta linjoille.
Valtuuttelin vanhan kaapelimodeemisi nyt uudelleen, niin sen pitäisi hetkisen kuluttua nousta linjoille.
Toimii, kiitos ja hyvää viikonloppua
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.