Skip to main content
Terve.

Yritin tuossa teiltä tilata nettiä jokin aika taaksepäin ja onnistuinkin siinä. Palvelu ei vain oikein vastannut toivomaani. Katsoin sivuilta mitä vaihtoehtoja asuntoon on saatavilla ja näin että asuntoon on saatavilla 24M netti, joten tilasin sen. Taloyhtiön vastikkeeseen kuuluu 2/2 kaapelinetti, joka täällä on jo toiminnassa. Mainitsin myös tämän lisätiedoissa tilatessani tätä yhteyttä sillä en ollut varma koskiko tilaus nyt kaapelia vai ei, mutta kukaan ei ottanut minuun mitään yhteyttä asiasta. Kun sitten soitin vikapalveluun kun netin yhteys ei ollut muuttunut, niin ihmettelivät että mikä ihmeen kaapeli ja totesivat että pitäisi olla perus ADSL. Eli viestiä ei ollut mitenkään huomioitu. Tämän jälkeen liitin ADSL modeemin pistokkeeseen, jopa resetoin koko boksin, enkä siltikään saanut nettiä toimimaan, en wlanin enkä ethernetin avulla, sillä ADSL valo ei syty lainkaan, vaikkakin vanhassa osoitteessa alle 1kk sitten toimi moitteetta, netti myöskin teiltä. Lopulta peruutin koko tilaukseni.

Yritin asiakaspalvelun puheluideni yhteydessä tiedustella tästä kaapelimodeemista ja liittymästä lisää, mutta ihmiset langan toisessa päässä hyvin pitkälti vain ohittivat kysymykset. Haluaisin siis nyt tietää, että onko edes mahdollista saada tätä jo täällä olevaa yhteyttä nostettua vai onko kyseessä vain joku taloyhtiön oma nopeus joka on kiveen hakattu? Taloyhtiö on Asunto-Oy Varkkakulma ja osoite varkkavuorenkatu 30, 20320 turku. Ja täsmentääkseni: netti toimii hyvin ja tasaisesti, haluaisin siihen vain nopeuden noston. Myös isännöinnistä on neuvottu kääntymään Soneran puoleen nopeuden nostoa halutessa.
Hei jarvja-o6,

Vilkaisin tietojasi ja kyllä tuo 24Mbit adsl on nopein yhteys mitä tarjotaan saatavuuden perusteella. Onko sinulla tuota 2/2mbit yhteyttä varten käytössä jokin taloyhtiön oma modeemi? Joskus laitteet ovat löytyneet asuntoyhtiön nimiltä ja sitä kautta nopeutta voi nostaa ehkä lisää. Jos sinulta tuo laite löytyy, voitaisiin tarkistaa mahdollisuudet nopeudennostoon sen laitteen MAC-numeron perusteella.

Tällä hetkellä tuo tilaamasi liittymä näkyy vielä aktiivisena ja sen toimimattomuudesta olikin jo meidän toimituksiin laitettu viestiä jotta asentaja kävisi sen tarkistamassa. Oletko tuon perumisen ilmoittanut asiakaspalveluun soittamalla vai laittamalla palvelupyynnön?

Vastaa