Skip to main content

Kaapelinetti 100mb REISTAA JATKUVASTI prkl

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 4 katselukertaa

Tervehdys,

Tarvitsen ratkaisun jatkuvaan ongelmaan, jossa kaapelinetti (100mb) Porvoon seudulla pätkii toistuvasti. Viimeksi oli poissa yli tunnin perjantaina, tietenkin illalla kun minkäänalista asiakaspalvelua ei saa mistään, ei edes sitä järjettömän turhauttavaa robottia jolle joutuu selittämään kaiken kengännumeroa myöten ennenkun puhelimeen vastaa ihminen josta mahdollisesti voisi olla hyötyäkin.
WLAN-routerissani lukee Cisco EPC3825.
Netin nopeudesta minulla ei ole moitittavaa, nopeus on 50-70mb alas. Silloin kun se toimii.

Totuus on, etten ymmärrettävästikään halua maksaa 40e/kk kiroamisesta ja modeemin buuttaamisesta silloin, kun olisi tarvetta netille.
Mikäli ongelma jatkuu, minun on harkittava sopimuksen purkamisen vaatimista ja operaattorin vaihtamista, vaikka en muusta firmasta 100 megan nettiä saa. Toivon teidän voivan auttaa.

Terveisin,
Jon-Erik Söderström

1 kommentti

  • June 3, 2013
Hei Jocke_84

Harmi että yhteyden kanssa on ollut ongelmia. Pätkimiseen löytyy kyllä korjauskeinoja.

Ensimmäisenä korjauksena päivitetään modeemisi. Pistin päivityksen jo tulemaan. Toisena keinona voisit muokata palomuurin asetuksia. Tässä ohjeet asetusten muokkaukseen:

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Poista Block IP Flood detection täppä
ja paina Save settings

Lähdetään näillä korjauksilla liikenteeseen. Mikäli ongelma jatkuu, ota yhteyttä Vikapalveluumme. Voit jättää vikailmoituksen myös Omien sivujen kautta. Voi olla, että linjaa pitää tutkia tarkemmin. Tarvittaessa käytämme asentajaa paikan päällä mittaamassa signaalia. Toivotaan että päivitys ja asetusten muokkaus korjaa ongelman!