Skip to main content
Hei
Sunnuntaina 23.3. iltapäivällä kaapeliyhteys talouteemme yht'äkkiä katkesi. Soneran kaapeliyhteys on toki katkeillut aikaisemminkin, mutta nyt tilanne ei korjaantunut.
Kävin tarkastamassa nettiboksin "näkymän": surkeassa Cisco EPC3825 palaa yleensä muutama (ehkä viisi) vihreää valoa, nyt vain kaksi.
Katkaisin virran, odotin hetken ja kytkin uudestaan. Nyt vasemmanpuoleisin vihreä valo alkoi vilkkua (niinkuin normaalistikin), mutta hetken jälkeen loput valot syttyvät/välähtävät ORANSSEINA. Tämän jälkeen jäljelle jää vain vasemman puoleisin valo vihreäksi, loput ovat pimeinä. Tovin jälkeen LAN-valo syttyy vihreänä.
Nettiyhteys ei toimi. Mac-apuri kehoittaa "siirtymään lähemmäksi reititintä", mutta yhteyttä ei saada muodostettua.

Missä mahtaa olla vika?
Hei Gesualdo,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, mikäli ongelma jatkuu edelleen.

Modeemin resetointia voisi kokeilla vielä myös. Eli paina modeemin reset painiketta pohjassa noin 30 sekunnin ajan.
Yritit siis langattomasta yhteydestä (WLAN/WI-FI) yhteydellä Mac laitteestasi? Jos mahdollista kokeile suoraa kaapelia... Yhteyttä siis ei muodostunut ollenkaan reitittimeen? Tarkista saitko oikeat asetukset reitittimeltä (IP, Subnet Mask, Gatway ja DNS)


Jos mahdollista kokeile muulla laitteella

Vastaa