Kaapeliyhteys pätkii

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ostin kauttanne äskettäin Cisco EPC3825 modeemin, tarkoituksena vaihtaa vanha modeemi modernimpaan. Modeemi toimii muutoin OK, paitsi että sekä LAN- että WLAN-nettiyhteys katkeaa toistuvasti. Välillä muutaman kymmenen minuutin jälkeen, välillä kestää hiukan pitempää. Muuta korjauskonstia en on ole keksinyt, kuin virrat modeemista pois ja uudelleen päälle, niin taas yhteys on jonkin aikaa . Mitä pitäisi tehdä? Onko joku asetus väärä vai missä vika? Joka tapauksessa näin ei voi jatkua!!

Palautanko laitteen ja turvaudun takaisin vanhaan Motorola SB5100E laitteeseen, joka on toiminut i kitkatta vuosikausia.

3 kommenttia

tuo on epc3825 ominaisuus.
vaihda epc3010:aan ja osta omalla rahalla oma reititin, juuh, vie rahaa, mutta ei tartte tuskailla katkeamisen kanssa.
viimeinen oljenkorsi sulla on etät vaihda automaattikanava valitsin pois, ja vaihda se toiseen kanavaan.
google playssa ja app storessa on appsi joka kertaa millä kanavalla on mikäkin wlani sinun lähellä.
valitse se kanava jossa ei ole liikennettä, lisää nopeutta ja vähemmän katkeilua, tämän voit myös tehdä sillä omalla routerilla.

itse kärsinyt aivan samoista vioista.
ominaisuus= et voi asialle mitään ja asialle ei voida tehdä mitään.
Auttaisiko ongelmaan firmwiren päivitys. Se näyttää olevan vuodelta 2010, vaikka sain kaapelimodeemin Soneralta viikko sitten.
Hei Tapsar,

Laitoin modeemillesi ohjelmistopäivitystä tulemaan.

Käy päivityksen jälkeen vielä kytkemässä palomuuri pois päältä. Päivityksen pitäisi olla asentunut noin parin tunnin sisällä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Mikäli yhteys pätkii edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa