Skip to main content

Kaapeliyhteys pätkii kerrostalossa

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei! Jostain syystä on taas alkanut se kausi, jolloin nettiyhteys toimii vain klo 22.30 - 7.00 ja sinä aikana olisi tarkoitus nukkua. Olen varmaan viisi-kuusi kertaa vienyt modeemin koko ruokatunnin jonottaen keskustan Soneran liikkeeseen, joka on joka kerta todennut, ettei modeemissa ole mitään vikaan. Kuinkahan monta kertaa tänä kesänä. Todella ärsyttävä vaiva juosta monta kertaa kesässä liikkeessä sen modeemin kanssa ja soitella maksullisiin palvelunumeroihin asiaa selvittämään. Mitä suosittelette?

Siinä menee aina pari päivää kun sitten modeemitestailujen jälkeen liike lähtee hoitamaan asiaa ja illalla asettaudun koneen ääreen soittoja odottamaan, että ei tässä ole mitään vikaa tai että on joku vika ja seuraavana päivänä kaikki toimii ja tätä kestää muutaman viikon ja taas sama. Vaiva on tyypillisin loma-aikoina. Taidan olla talossa ainoa Soneran käyttäjä, muut ovat menneet valokuituun.

3 kommenttia

  • June 4, 2013
Hei IKT30

Jos modeemi on testattu jo useampaan kertaan niin ei vika voi jäädä siihen. Modeemi näyttää tippuvan linjalta ajoittain. Eihän sinulla ole käytössä pitkää antennikaapelia tai haaroitinta? Joskus nämä voivat aiheuttaa pätkimistä liittymään.

Sonera kaupassa ei voida hirveästi auttaa tämän tyyppisissä ongelmissa. He voivat kyllä testata modeemisi, mutta kaikissa vika-asioissa kannattaa aina olla yhteydessä Vikapalveluumme.

Jos sinulla ei ole käytössä pitkää antennikaapelia tai haaroitinta, uskoisin että vika jää verkon puolelle. Voit huoletta jättää katkeilusta vikailmoituksen. Vikailmoituksen jättäminen onnistuu joko soittamalla Vikapalveluumme tai Omien sivujen kautta. Jos et halua soittaa meille, jätä ilmoitus Omien sivujen kautta.

Katkeilu saadaan varmasti korjattua vikailmoituksen kautta!

  • June 4, 2013
Paljon kiitoksia vastauksesta! Nyt ei tarvitse uhrata kahta ruokatuntia jonotukseen ja moneen kertaan testattuun modeemiin. Tosin ne ovat viime lomakaudelta eli joulun tienoilta. Jos edelleen on kaapeli mykkänä kotiin tullessa, niin jätän saamani linkin kautta vikailmoituksen huomisaamuna. Ensimmäisen tältä lomakaudelta. Siinä oli täsmälleen sama vika viime kesänä useaan otteeseen. Nyt muistui mieleen, että vika oli juuri siinä että modeemi tippui linjalta vaikka siinä ei ollut mitään vikaa eikä minulla ole haaroitinta eikä pitkää antennikaapelia. Kaapeliverkko on ihanteellinen sillä valokuidussa joutuisin vetämään ympäri huoneistoa pitkän "puhelimen jatkojohdon" ja sehän näyttää kamalta. Jospa olisi vain pari kertaa tämä vika tänä lomakautena.

  • June 4, 2013
Nyt taas toimii. Valot vilkkuivat kun tulin kotiin iltakuuden jälkeen. Kiitos tiedoista.