Moi,
Minulla on Vantaalla Laajakaista Extra (100M).
TIlasin laajakaista tv -vermeet ja pienen odottelun jälkeen ne tulivat kotiovelle.
Boksi ei vain lähde käyntiin. Palluroita näkyy.
Jos laitan verkkopiuhan suoraan seinään, niin pääsen kahteen vihreään palloon ja sitten alkaa alusta.
Jos laitan Thomsonin reitittimen väliin ei pallojen väri muutu.
Reitittimen läpi tulee nettiyhteys, sillä koitin laittaa siihen läppärin.
Mikähän tuossa olisi vikana?
Onko koko palvelua mulle kytketty?
Toinen kysymys on, että tarvitsenko tuota reititintä ylipäätänsä. Mulla on asunnossa huoneistokohtainen jakamo, josta voisin hubilla jakaa nettiyhteyden Digiboxille (boksista verkkopiuha suoraan seinään) ja toiseen pistokkeeseen tietokoneelle. Onko tämä ok Laajakaista-tv:n osalta. Langatonta yhteyttä en tarvitse.
T.Teemu
Sivu 1 / 1
Laajakaista TV tarvitsee sekä palvelureitittimen että siihen kytkettävän digiboxin. Laajakaista TV:n käyttöönoton ohjeet löytyvät täältä.
Laajakaista TV:n takia et voi käyttää huoneistojakamossa erillistä ethernet-kytkintä. Voit kuitenkin sijoittaa palvelureitittimen huoneistojakamoon ja jakaa sen avulla Laajakaista Extra - yhteyden eri huoneisiin ja digiboxille oman yhteytensä sisäverkon kautta.
Ellet saa Laajakaista TV:tä toimimaan, ilmoita siitä palvelupyyntö-lomakkeella (TV-asiat > Vikatilanne > Laajakaista TV). Palvelupyynnön perusteella sinuun otetaan yhteyttä ja myös tarkistetaan että Laajakaista TV:n suhteen Soneran puolella asiat on kunnossa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Laajakaista TV:n takia et voi käyttää huoneistojakamossa erillistä ethernet-kytkintä. Voit kuitenkin sijoittaa palvelureitittimen huoneistojakamoon ja jakaa sen avulla Laajakaista Extra - yhteyden eri huoneisiin ja digiboxille oman yhteytensä sisäverkon kautta.
Ellet saa Laajakaista TV:tä toimimaan, ilmoita siitä palvelupyyntö-lomakkeella (TV-asiat > Vikatilanne > Laajakaista TV). Palvelupyynnön perusteella sinuun otetaan yhteyttä ja myös tarkistetaan että Laajakaista TV:n suhteen Soneran puolella asiat on kunnossa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksesta.
Korjaus edelliseen viestiin: Minulla onkin Zyxelin palvelureititin (P-2302HW-P1).
Valitettavasti yksikään pallura ei lähde vilkkumaan, saati muutu vihreäksi.
Puhelimitse sain ystävällistä neuvontaa, että hdmi-asetukset pitää säätää kaukosäätimellä. Mutta ei auttanut sekään. Laitoin tiketin sisään Oma Sonera -sivuilta.
Teemu
P.S. Laittakaa ihmeessä sivulle http://www.sonera.fi/TV/Laajakaista+TV#Ohjeet
linkki noihin käyttöönotto-ohjeisiin, joihin yllä linkität. Ne olivat ihan hyvät, mutta en ollut niitä ikinä löytänyt.
Korjaus edelliseen viestiin: Minulla onkin Zyxelin palvelureititin (P-2302HW-P1).
Valitettavasti yksikään pallura ei lähde vilkkumaan, saati muutu vihreäksi.
Puhelimitse sain ystävällistä neuvontaa, että hdmi-asetukset pitää säätää kaukosäätimellä. Mutta ei auttanut sekään. Laitoin tiketin sisään Oma Sonera -sivuilta.
Teemu
P.S. Laittakaa ihmeessä sivulle http://www.sonera.fi/TV/Laajakaista+TV#Ohjeet
linkki noihin käyttöönotto-ohjeisiin, joihin yllä linkität. Ne olivat ihan hyvät, mutta en ollut niitä ikinä löytänyt.
Kiitos palautteesta. Ehdottamasi idea laitettu eteenpäin.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.