Skip to main content
Onko Kuusamon alueella isokin ongelma, kun kakki kanavat ovat pimeenä?
Geemix kirjoitti:
Onko Kuusamon alueella isokin ongelma, kun kakki kanavat ovat pimeenä?


Myös Torniossa oli pimeänä.
Kanavat palautuneet ennalleen ja jopa Urhon kera. Toivottavasti eivät ylihinnoittele Urhoa!
Kaapeli-tv-verkossa Pohjois-Suomen alueella oli eilen aamulla 7.9.2009 vikaa. Vika korjattiin klo 08:40.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Mikäs nyt on vikana kun motorolan iptv boxi ei ole saanut yhteyttä sinne ruotsiin 11:00 jälkeen?.Tulee vain kaksi vihreää palkkia ja yksi punainen.Netti kyllä toimii ja toi adsl purkki sanoo että video toimii ja saa ip:n eli yhteyden pitäisi olla kunnossa.Samoin esim viasat kullan tilaaminen tuolta liittymänhallinnasta ei ilmeisesti onnistu vaan tulee ruutu jossa on virheitä,myös hinnasto ja info sanoo taas vaihteeksi "Sivu kadoksissa!".

/edit
Eipä toimi vieläkään vaan on ollut vuorokauden pimeänä ja boxi tekee tota samaa.Vlc:llä tosin noita kanavia pystyy katsomaan:).
Tietojemme mukaan Laajakaista TV -palvelussa ei ole tällä hetkellä havaittu yleistä häiriötilannetta tai ongelmaa. Kerroit myös, että palvelu toimii tällä hetkellä VCL-playerin kautta, joten todennäköisesti kyse ei ole verkon puolella olevasta ongelmasta.

Kannattaa vielä koittaa IP-TV -laitteen sammuttamista ja uudelleen käynnistämistä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme asian selvittämiseksi. Näin voidaan selvittää, onko kyse esimerkiksi IP-TV -laitteen viasta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Olin jo yhteydessä tonne,tolla vlc:llä näkyi kaikki kanavat(canal,hd,tv1000) mutta sitten ne laittoi salauksen päälle tms joten nyt en näe kuin noi ilmaiset kanavat vlc:llä(surf ja discovery tilattu) koska toi iptv boxi ei ole vieläkään lähtenyt toimimaan:/.Joku webbi sivu tai softa jolla pystyisi katsomaan noita tilattuja kanavia tietokoneella olisi kyllä todella kätevä;).
Voisko joku katsoa että mitä sen motorolan boxin metadata tiedoissa lukee kun sammuttaa virran siitä laitteesta,eli pitää info näppäintä pohjassa jolloin tulee se firmware configuration ruutu ja sen jälkeen painaa 2, 3, 5, 7 näppäimiä jolloin ilmestyy ip ruutu josta toi tieto löytyy.


http://iptv.colbro.se/topic.asp?TID=55
Itselläni kanavat pimeänä kolmatta päivää, torstaista lähtien. Vikailmoitus jätetty ja korvaushakemus on muotoutumassa.

Metadata on 224.2.2.2:22222. Tämähän on normaali DHCP-palvelimen oletus-ryhmälähetysosoite.

Vian oire (pimeän telkkarin lisäksi): boksin boottaus pysähtyy aina kolmanteen palluraan (pitäisi hakea rekistöröinnit).

EDIT: Ja lisäksi Motorolan boksi sammuttaa ja käynnistää itseään jatkuvasti, yötä päivää. Valoista päätellen on päällä n. 30 sek ja sitten käynnistyy uudelleen.
samma här... boxin käynnistys jää tosiaan tuohon kolmanteen palluraan. tv ei ole näkynyt ainakaan viime perjantaista asti (2.10.2009). vikailmoitusta tai muuta en ole vielä kerinnyt väsäämään.

laitevioista tuskin on kyse, kun näin monta samanlaista tapausta löytyy yhtä aikaa.
Voisiko joku jolla kanavat toimivat tai esim. asiakaspalvelu, vahvistaa että mitä siellä Firmwaren IP-taulussa oikein pitäisi lukea, vai pitäisikö mitään?! Itselläni kaikki kentät ovat tyhjinä ja Metadata kohdassa 224.2.2.2:22222. IP Resolution on DHCP (Staticilla "yllättävästi" nyypähtää jo ekaan palloon), Boot without IP Yes/No : ei vaikutusta.

Eli Mickeyn ohjeiden mukaan:
1) Virtajohto irti.
(itselläni tosin tuntuu härveli olevan sen verran hövelillä päällä että voin painaa INFOa milloin tahansa, myöskin palluroiden aikana).
2) Johto takaisin ja paina INFO-näppäintä.
3) Firmware Configuration Menu aukeaa.
4) Näppäile kakesta 2, 3, 5, 7.
5) IP-nappula ilmestyy, valitse se.
6) IP Configuration aukeaa.

LISÄYS: Painoin vahingossa TEXT-näppäintä kakessa ja pallukoiden yläpuolelle ilmestyi pienempi sininen ruutu: System Information. Tässä ruudussa IP, Netmask, Gateway ja DHCP vastaavat omaa verkkoani. Ja tässä Metadata on 239.16.116.202:5555.

samiru kirjoitti:
vikailmoitusta tai muuta en ole vielä kerinnyt väsäämään.

Kannattaisi tehdä. Soneran tekniikka käsittelee tätä tällä hetkellä yksittäisenä vikana (siis yksittäisen käyttäjän), eli suomeksi: jonon hännillä ollaan.

samiru kirjoitti:
laitevioista tuskin on kyse, kun näin monta samanlaista tapausta löytyy yhtä aikaa.

Ellei sitten ole kyseessä käsille mennyt ohjelmistopäivitys. Kuulemma kolmas pallura on juuri päivityspalvelu.
vikailmoitus jätetty tänään. asiakastuen mukaan samasta viasta oli tullut ilmoituksia enemmänkin, mutta soneran päässä ei käsitystä mistä vika johtuu (yllätys!).

odotellaan...
Tänään sitten vika oli duunista tultuani korjattu, kiitokset tekniikalle! :)

Ja vikahan taisi olla epäilyni mukainen, pieleen mennyt päivitys. Vaan miksi ongelma iski ilmeisesti vain vpieneen] osaan IPTV käyttäjistä?!

Näköjään siellä Firmwaren asetuksien IP-taulukoissa ei kuulukkaan näkyä mitään IP-osoitteita koska taulu on vieläkin tyhjä. System Information lätkähän näytti koko ajan oikeita IP-tietoja.
Espoossa IPTV:n kaikki kanavat pimeenä. Eli sama vika mitä täällä on raportoitu lokakuussa: Boksin 3:s pallura jää punaiseksi, sen jälkeen aloittaa latailun alusta mutta ei pääse kolmatta palloa pitemmälle.

Nyt alkaa mennä päreet Soneran kanssa. Ensin tunnusten toimitus boksiin kesti yli 2 viikkoa. Sitten kun tunnus tuli, boksi oli pimeänä niinkuin nytkin. Toimi vajaan viikon ja sitten pimeni kesken tv:n katselun.

mitäs tämmöisellä palvelulla tekee?

ps. vikailmoitus jätetty.
Tismalleen sama vika täällä Vuosaaressa.
Milloin korjaus??
Osalla asiakkaista on ollut eilen ja tänään ongelmaa Laajakaista TV:n kanssa. Tietojemme mukaan ongelma on kuitenkin jo korjattu. Jos lataaminen jää edelleen kolmanteen pallukkaan, kannattaa kokeilla tehdä laitteille virtabuutti ottamalla virtajohto hetkeksi irti seinästä. Jos tästä ei ole apua, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus esimerkiksi vianrajausautomaatin kautta.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Panulle ja muille Soneran asiantuntijoille nyt tiedoksi, että ei sitä vikaa mihinkään ole korjattu. Soitin tänään 27.11.n. klo 17 vikapalveluun, ja minulle sanottiin että ilmoitetaan kyllä numerooni sitten kun tulee kuntoon. Ei ole vielä ilmoitettu.

Kokeilin tuota Panun neuvoa, johdot irti (n.10 minuuttia) ja takaisin kiinni. Ei auttanut mihinkään.

Joudunko nyt siis tuon Panun ilmoituksen mukaan tekemään uuden vikailmoituksen? Luuleeko Sonera korjanneensa tämän vian? ei ole korjattu.
Sonera Laajakaista TV -palvelussa ei ole tietojemme mukaan ole tällä hetkellä havaittu yleistä häiriötilannetta. Jos palvelussa on kuitenkin yhä ilmennyt häiriötä, ongelmasta kannattaa jättää vikailmoitus vikapalveluumme.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa