Asiakaspalvelussa on vain automaatti, ja kun etsin Soneran sivuilta paikkaa, jossa voi antaa palautetta, löytyi vain tämä, jossa asiakkaat on näköjään ohjattu keskustelemaan keskenään, eikä palaute ohjaudu ilmeisesti minnekään. Eli tämä on nyt näköjään sitä ulkoistamista parhaimmillaan.
Ennen kun oli internetin kanssa tekninen ongelma, sai soittaa Soneran tukeen, ja sieltä sai neuvoja. Nyt on Soneran tuessa vain automaatti ja jos ja kun automaatista ei ole apua, ohjataan Helpsonin tukeen, joka, toisin kuin ennen Soneran tuki, on maksullinen.
Eilen puhuin pitkään maksullisen tuen kanssa, ja johtopäätös maksullisesta tuesta oli, että modeemi on vainaa ja pitää ostaa uusi. Kuitenkin pian maksullisen puhelun jälkeen modeemi rupesi uudestaan toimimaan, ja kun tänään tuli saldoviesti, niin puhelinlasku oli 50 euroa, josta aiempien laskujen perusteella maksullisen puhelun osuus arvattavasti jotain nelisenkymmentä euroa, kun ennen neuvot sai puhelinpalvelusta maksutta.
Kaikessa siis on nykyään menty siihen, että asiajas maksaa itse (ja firma vielä käärii mehevät voitot), ja näin säästyvät rahat käytetään kalliisiin televisiomainoksiin, joissa kehutaan kuinka halpaa palvelu on.
Ja jos tästä haluaisi antaa palautetta niin asiakkaat ohjataan keskustelemaan keskenään, ja tähänkin luultavasti vastaa joku toista asiakasta teeskentelevä soneran työntekijä joka vakuuttaa miten hyvää ja halpaa palvelu hänen mielestään on.
Eikä kyllä palvelun hyvyydessä ollutkaan valittamista, mutta ennen sen sai maksutta.
Oma päätelmäni netin toimimattomuudesta helpdesk-puhelun jälkeen on, että ilmeisesti vanha modeemi oli ylikuumennut tultuaan ehkä lasketuksi vahingossa hiirimaton päälle, mutta kun en tätä voinut arvata, niin jouduin sitten pulittamaan monen kuukauden puhelinlaskun lopultakin virheellisestä diagnoosista.
Eli mikä on erona entiseen: ennen sai soitella helpdeskit lävitse ja lopulta apu löytyi, ja niin nytkin, mutta nyt ennen ilmaisesta helpdeskistä kääritäänkin makoisa voitto, jolla sitten rahoitetaan isoja kalliita tv-mainoksia siitä miten halpaa palvelu on.
Eli keisarin uudet vaatteet totta tosiaan.
Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.