Skip to main content

Kanavapaketin irtisanominen ym.

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei

Minulla on lokakuusta asti ollut Soneran viihdepaketti ja koti-tv. Tartuin avaamisen yhteydessä myös seuraaviin tarjouksiin: 10 ilmaista vuokraelokuvaa, 2 kk Viasatia, 2 kk MTV3-kanavapakettia. En ole kuitenkaan tyytyväinen palveluihinne.

Ensinnäkin, laajakaistaa ei asennettu sovittuna ajankohtana. Tästä jouduin itse olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, parikin kertaa (onneksi silloin jouduin odottelemaan "vain" 5-10 minuuttia).

Kanavapaketin irtisanomista ei ole tehty mitenkään helpoksi. Yritin jo lokakuussa soittaa asiakaspalveluun ja lopettaa kanavapakettien tilauksen maksuttomien kuukausien jälkeen eli joulukuun alusta. Jonotin yli 10 minuuttia, eikä minulle vastattu. Sen jälkeen olen aina silloin tällöin yrittänyt soittaa uudestaan, tuloksetta. Jos teillä ei ole resursseja vastata puhelimeen, olisi suotavaa, että asiakkaalla olisi mahdollisuus hoitaa asia jotain muuta kautta. Mutta irtisanominen ei onnistu ilmeisesti kuin puhelimitse. Ajanvaraus puhelinsoitolle ei onnistu, sillä vapaita aikoja ei ole. Minusta 10 minuuttia on jo ehdottomasti liian pitkä jonotusaika, mutta huomasin tätä palstaa lukiessani, että jotkut ovat joutuneet odottamaan usein yli puoli tuntia, joskus jopa yli kaksi tuntia, eivätkä silti ole päässeet läpi!

10 vuokraelokuvaa (katsottava kolmen kk:n sisällä) oli varsin mainio tarjous, mutta pitäisikö minun itse pitää kirjaa siitä, kuinka monta elokuvaa olen katsonut? Mistään en saanut selville, kuinka monta minulla on vielä katsomatta, enkä uskaltanut ottaa riskejä - voi olla, että pari elokuvaa jäi tarjouksesta käyttämättä.

Olen joutunut rekisteröitymään kolmeen eri paikkaan täällä Soneran sivuilla. Ensimmäisen kerran aloittaessani palvelua eli niillä tunnuksilla pääsen esim. hallinnoimaan tallennuksiani (mikä on muuten älyttömän hidasta!). Jotta pääsin tarkemmin tarkastelmaan liittymäni tietoja, minun piti rekisteröityä toisilla tunnuksilla. Etsin pitkään keinoa, jolla ottaa yhteyttä teihin muuten kuin puhelimitse ja vihdoin löysin tämän keskustelupalstan, johon piti myös rekisteröityä erikseen. Nämä kaksi viimeistä rekisteröitymistä olen siis tehnyt tänään, vain jotta saisin jonkinlaisen yhteyden teihin, jotta voisin irtisanoa kanavapakettini. Voin sanoa, että tämä on äärimmäisen turhauttavaa.

Voisin ehkä jotenkin kuvitella toipuvani ärsytyksestäni, jos palvelunne olisi muuten jotenkin erinomainen. Mutta toimittamanne digiboksi on hidas, tallentaminen on hidasta, tallennuksia ei saa järjestettyä mitenkään esim. kansioihin tai tallennuksia ei pysty ohjelmoimaan esim. joka arkipäivälle samaan aikaan, viikottain tai joka päivälle, vaan jokainen tallennus tulee tehdä erikseen. Välillä ohjelmatiedoissa näkyy ohjelmalla kaksi eri aikaa, jotka menevät vielä osin päällekkäin. Siis esim. 12.05-12.35 ja 12.10-12.40.

Jotain hyvää paketissa on sentään ollut: kausi Valioliigaa 49 euroa ja catch up -toiminto. Tämä ei kuitenkaan yksinään riitä. Kaiken kaikkiaan olen aika pettynyt siihen, mitä olette minulle tarjonneet.

5 kommenttia

  • January 4, 2013
Tänään pääsin läpi asiakaspalveluun kuunneltuani ensin särisevää hissimusiikkia "vain" noin kymmenen minuuttia. Sain irtisanottua kanavapakettini tästä päivästä lähtien. Mainitsin ystävälliselle asiakaspalvelijalle, että minusta on ikävää, etten pysty saamaan yhteyttä asiakaspalveluun kovin helposti. Hän ehdotti puhelinajan varaamista. Kerroin, että vapaita aikoja ei ollut. Hän ei tähän reagoinut juuri mitenkään.

En ole edelleenkään erityisen tyytyväinen Soneran tarjoamaan asiakaspalveluun.

  • January 8, 2013
Kuinka kauan joudun odottamaan vastausta tähän viestiin? Saman viestiketjun uudempaan viestiin on Soneran puolesta jo vastattu. Viestiä odotellessa olen vieraillut jo Kuluttajaviraston nettisivuilla ja löysin sieltä tällaisen jutun:

"Tilaamaani laajakaistaliittymää / ostamaani puhelinliittymää ei toimiteta sovittuna ajankohtana. Miten minun tulee menetellä ja voinko saada korvauksia?

Toimitusajankohdasta ja viivästyksen seuraamuksista on sovittava liittymäsopimuksessa. Mikäli palvelua ei ole toimitettu sovittuna ajankohtana eikä viivästys johdu käyttäjästä, on toimitus viivästynyt. Olet velvollinen maksamaan sopimukseen perustuvat maksut vasta siitä hetkestä lähtien, kun yhteys on käytettävissä. Tällaisessa tapauksessa voit saada vakiokorvauksen, jonka määrä on vähintään 20 euroa kultakin alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin enintään 160 euroa. "

Jään odottelemaan vastaustanne ja 20-160 euron korvausta. Minuun voi ottaa yhteyttä myös puhelimitse tai sähköpostitse.

  • January 8, 2013
Hei tmev!

Ikävä kuulla, että olet tyytymätön palveluihimme, lukuunottamatta Valioliigan kausikorttia ja catch up -toimintoa.

Tietojemme mukaan asentaja oli yrittänyt tavoitella sinua alunperin sovittuna kytkentäpäivänä, mutta et ollut ehtinyt vastaamaan puhelimeen. Asentaja olisi halunnut vielä varmistaa sinulta, että kytkentä voidaan tehdä toiselta operaattorilta tilatun yhteyden paikalle. Sinut on tavoitettu 3.10., jolloin asennus on sitten päästy tekemään.

Palveluiden irtisanomiset vaativat yhteydenoton puhelimitse, jotta asiakasta voidaan infota irtisanomisajoista ja joissain tapauksissa esimerkiksi laitteiden palautuksista. Toisinaan linjoillamme on ruuhkaa ja soittoajanvarauksiinkaan ei löydy vapaita aikoja. Ymmärrän kyllä hyvin, että nämä ovat asiakkaalle turhauttavia tilanteita, kun yhteydenotto nopeasti ei onnistu.

Käytetyt elokuvavuokraukset voi tarkistaa valitsemalla Koti TV:n valikosta "Tietoa palvelusta" ja "ostosi".

Koti TV -palvelun kehitysehdotuksia on listattu sivullamme. Mainitsemasi toistuva tallennus ja tallennuksien järjestely eri kansioihin ovat "ei päätetty" -tilassa eli ideoiden totetusmahdollisuuksia tutkitaan, mutta päätöksiä niistä ei ole vielä tehty. Toivotaan, että nuo muidenkin kaipaamat ominaisuudet saataisiin jossain vaiheessa lisättyä palveluumme.

  • January 8, 2013
Tuosta asennuksesta, hommahan meni niin, että olin hyvissä ajoin (3.9.) tilannu asennuksen päivämäärälle 1.10. Sen piti olla asennettu kyseisenä päivänä klo 20 mennessä. No, ei ollut ja soitin asiakaspalveluun, mutta eihän se ollut auki enää klo 20 jälkeen. Seuraavana päivänä soitin (ja jonottelin) uudestaan. Asia luvattiin selvittää. Asiakaspalvelija otti puhelinnumeroni ja mainitsin, etten pysty sinä päivänä enää vastaamaan puhelimeen. Jos asennus ei tapahdu sovittuna päivänä, vaan minun täytyy ottaa yhteyttä teihin ja kysyä asennukseni perään, ja jos vasta asennusvaiheessa tulee teille tuollainen kysymys mieleen, enkä pääse vastaamaan puhelimeen (minkä olin teille jo ilmoittanutkin), niin on tuskin minun vikani, että asennus viivästyy. Eikä minua tavoiteltu 3.10. vaan olen itse soittanut asiakaspalveluun klo 12.05.

En silti ymmärrä, miksei palvelua voi irtisanoa vaikka sähköpostitse. Kyllä silloinkin voi informoida asiakasta irtisanomisajoista ja laitteiden palautuksista.

Mistä tuo Koti TV:n valikko löytyy? Olen selannut omia sivuja, tuloksetta.

Aika kehnolta näyttää myös tuo kehitysehdotuksia-sivu. Suurimmassa osasta kehitysehdotuksia on viimeisin päivitys 24.8.2012. Sitä paitsi, monet kehitysehdotuksista ovat sellaisia, mitkä löytyvät myös kaapelikanavilta tallentavalta, yli neljä vuotta vanhalta digiboksiltani. Esimerkiksi toistuva tallennus, kelausnopeuden vaihtelu, tallennuksen järjestäminen kansioihin ja paljon parempi ohjelmavalikko.

Millä perusteella minun kannattaisi jäädä Soneran asiakkaaksi?

  • January 9, 2013
Hei tmev!

Kiitos tilanteen selventämisestä. Olit laittanut Facebookissa meille yksityisviestiä, niin palaan vielä sitä kautta tuohon asiaan.

Koti TV:n valikolla tarkoitin ihan sitä digiboksin kautta löytyvää valikkoa eli kaukosäätimestä menu, sitten tietoa palvelusta -> ostosi.

Viihdepaketin puolesta puhuvat ainakin nopea laajakaistayhteys, videovuokraamo, 3000h tallennustilaa ja ohjelmakirjastot, joista katsot ohjelmia silloin, kun sinulle sopii. Palvelusta saat tietysti enemmän irti kanavapaketeilla. Suosittelen tutustumaan ainakin MTV3 Totaliin ja HBO-pakettiin.