Skip to main content
Hei,

Ei ainakaan nopeasti pistänyt silmään tuollaista otsaketta joten aloitin uuden ketjun. Tilasin sonera-viihteen tuossa keväällä ja mukana tuli muistaakseni viasat sekä discovery channel kanavapaketit. Kanavapaketteja on taidettu 10min katsoa yhteensä .. Huomasin tuossa ettei ne päätykkään itsestään vaan ne pitäisi ilmeisesti itse irtisanoa vaikka muistelin myyjän puhuneen toista? Onnistuuko jotenkin verkossa oma sonerassa?
Moi niela-20,
Kanavapaketteja ei vielä toistaiseksi pysty lopettamaan itsepalvelun kautta. Lisäätkö profiiliisi vielä laskulta löytyvän asiakasnumerosi niin katsotaan lopetus vaikka tätä kautta.
Päivitin asiakasnumeron. Kaikki ne tarjouksen mukana tulleet kanavapaketit voi lopettaa.
Moi niela-20,
Yritimme tavoitella sinua koskien kanavapakettien irtisanomista mutta emme saaneet kiinni. Meiltä soitetaan sinulle vielä uudemman kerran tänään!
niela-20, emme tavoittaneet sinua mutta jätäthän soittopyynnön ajanvarauskalenterimme kautta niin tavoittelemme sinua sinulle sopivampana ajankohtana.
Mia kirjoitti:
niela-20, emme tavoittaneet sinua mutta jätäthän soittopyynnön ajanvarauskalenterimme kautta niin tavoittelemme sinua sinulle sopivampana ajankohtana.



Miksi tämä Irtisanominen on niin uskomattoman vaikeaa? Onko siis ainoa vaihtoehto perua puhelimitse vaikka kurkusta ei meinaa lähteä minkäänlaista ääntä?
--
Heippa niela-20!

Ethän Facebookia käytä? Jos kyllä, niin laita meille asiasta privaviestiä Soneran Facebook sivujen kautta.
Miksi ei voi lähettää teille (yksityis)viestiä tätä kautta, tai emaililla, tai omien sivujen kautta, TAI hallinnoida itse paketteja omien sivujen kautta? Miksi jollain naamakirjalla onnistuu asiakkaiden palvelu mutta ei täällä teidän omalla foorumilla/nettisivuilla?!?! (Kaikkia ei katsos kiinnosta mitkään naamakirjat ja muut.) Olisi kiva jos asiakaspalveluun panostettaisiin.

Asiakaspalveluumme saa yhteyttä soittamalla, jättämällä soittopyynnön, täällä Keskustelupalstalla, Facebookissa ja Twitterissä. SoneraPartio neuvoo ja auttaa ympäri netin. Omien Sivujen kautta onnistuu myös jatkossa useamman asian hoito, sillä ne ovat tällä hetkellä uudistuksen alla. Välillä asian hoito vaatii vain lisätietoja, joita ei yleisille palstoille voida pyytää. Tämän takia joskus pyydetään laittamaan privaviestiä tai jättämään esim. juuri soittopyyntö.
Mutta. Eiköhän noista kanavista joku mieleinen löydy, jotta meidät tavoittaa :)






















Niinamari kirjoitti:
Asiakaspalveluumme saa yhteyttä soittamalla, jättämällä soittopyynnön, täällä Keskustelupalstalla, Facebookissa ja Twitterissä. SoneraPartio neuvoo ja auttaa ympäri netin. Omien Sivujen kautta onnistuu myös jatkossa useamman asian hoito, sillä ne ovat tällä hetkellä uudistuksen alla. Välillä asian hoito vaatii vain lisätietoja, joita ei yleisille palstoille voida pyytää. Tämän takia joskus pyydetään laittamaan privaviestiä tai jättämään esim. juuri soittopyyntö.
Mutta. Eiköhän noista kanavista joku mieleinen löydy, jotta meidät tavoittaa :)





Kiitos vastauksesta.

Soittamalla pääsee mukavasti hirmujonoihin (ja nuo sivuillanne jatkuvasti päivittyvät vastausajat EIVÄT todellakaan vastaa todellisuutta kun numeroon soittaa.. sen verran monta kertaa on tuo tullut jo todettua).

Soittopyyntöjä voi, mitä itse olen monta kertaa katsonut aikojanne, jättää vasta monen viikon päähän, JOS ollenkaan (monta kertaa kalenteri on ollut tyhjä KAIKISTA ajoista joka viikolta mitä kalenterinne antaa eteenpäin selata!). Esim. tällä hetkellä ensimmäinen vapaa aika "Laajakaista- ja TV-palveluiden myynti"-asioissa (josta siis ilmeisesti kanavapakettien irtisanomista tulisi kysellä) on yli 2½ viikon päähän. Onpas kätevää!

Keskustelupalstan kautta, käsi ylös, kuka on saanut esim. lakkautettua jonkun kanavapakettitilauksen?! Tämän topikin asiakkaalle aluksi annoitte ymmärtää, että lopetus onnistuu täältä kautta, mutta kuitenkin lähditte hänelle soittelemaan ja kun ette saaneet kiinni, jätitte pallon asiakkaalle.

Naamakirjassa ilmeisesti(?) on parempi asiakaspalvelu kuin muualla soneran tarjoamissa vaihtoehdoissa.

















Sonera on jo monta kuukautta ollut Facebookin Suomen ykkönen Most Socially Devoted Brand -mittarilla. Se mittaa, kuinka kattavasti ja nopeasti vastaamme asiakkaiden kommentteihin ja kysymyksiin.





Eli ilmeisen nopeasti homma hoituu kolmannen osapuolen järjestämän palvelun kautta, mutta ei soneran omissa järjestelmissä (esim. kts. ylempi kommenti soittopyynnöistä).

Twitteristä en tiedä mitään miten te siellä palvelette.. joka tapauksessa sen kautta teidän tavoittelu vaatisi taas naamakirjan tapaan jonkun toisen systeemin käyttämistä.

SoneraPartiosta olen nähnyt jotain murobbs:ssä, mutta tuskinpa toisten foorumien kautta pystyy esim. kanavapaketteja irtisanomaan.. jos kerran ei täällä teidän omassakaan foorumissa onnistu. Vai?

Omat sivut ja niiden parannuksesta; liittymänhallinnassa on teksti:

















Jos haluat tilata maksullisia palveluita, ole hyvä ja kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla.
Olet kirjautunut sisään Omille Sivuille laajakaistan käyttäjätunnuksella tai sähköpostiosoitteella. Suosittelemme Sinulle kätevien ja tietoturvallisten Sonera Tunnusten luomista. Sonera Tunnuksilla hallinnoit kerralla kaikkia matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiäsi sekä tv-palveluitasi.





Ahah, mutta miksi toiset tunnarit? Miten nämä tunnarit ovat "tietoturvallisia"? Onko nykyiset käyttämäni laajakaistatunnarit sitten jotenkin "tietoturvattomat"? 😃 Ja tarvitseeko noita soneratunnuksia tulevien uusien asianhoitomahdollisuuksien käyttämiseen? Ja mitä tarkoittaa tämä idioottimaisuus (soneratunnuksen rekisteröintisivulta):

















Huom! Sonera Viihde -palvelun tallennuksia hallinnoidaksesi sinun tulee kirjautua laajakaistaliittymän käyttäjätunnuksella.





Right! Onpa todella kätevät nämä soneratunnarit kuten mainostatte. Siis ihan oikeasti, onko siellä kenelläkään yhtään aivosolua pörräämässä?


Summasummarum: onko todella niin, että parhaiten te palvelette facebookissa, kuten siltä näyttää?


Joka väylästä saa ihan yhtä parhainta palvelua 😉
Ja edelleen uskon vahvasti, että jokainen löytää näistä sen itselleen kätevimmän tavan hoitaa asiansa.
Tylsä kuulla, että sinulla on ollut hankaluuksia saada meihin yhteyttä, pahoittelut siitä.


Heips. Sm-liigaa ei näy urholta eikä valioliiga HD enään näy ensi kaudella.voinko sanoa sonera sport-pakettini heti irti? 13 kanavaa joiden takia paketin otin,ei näytä toisin sanoen mitään. Sopimus olisi voimassa muistaakseni lokakuun alkuun.
Ipanez: Soittele meille nroon 0200 17000 tai jätä soittopyyntö, niin päästään hoitamaan asia. Soneran Facebook sivujen privaviestilläkin asian saa kuntoon 🙂
Moi,

Haluaisin kanssa irtisanoa kanavapaketin. Soittopyynnön jättäminen ei näköjään ole mahdollista enkä jaksa odottaa tuntia asiakaspalveluiden jonoissa. Onnistuisikohan se kenties jotenkin tätä kautta??
Tomaatti4: Tätä kautta ei voida varmistaa asiakkaan henkilöllisyyttä sillä tasolla, jotta muutoksia päästäisiin tekemään.
Ainakaan tällä hetkellä ei näytä jonoa Asiakaspalveluumme olevan ja jos asialla ei ole hirmuinen kiire, varmasti soittoaikojakin vapautuu lähiaikoina.
Jos käytät Facebookia, niin Soneran Facebook -sivujen kautta privaviestillä onnistuu myös.
Niinamari kirjoitti:
Tomaatti4: Tätä kautta ei voida varmistaa asiakkaan henkilöllisyyttä sillä tasolla, jotta muutoksia päästäisiin tekemään.
Ainakaan tällä hetkellä ei näytä jonoa Asiakaspalveluumme olevan ja jos asialla ei ole hirmuinen kiire, varmasti soittoaikojakin vapautuu lähiaikoina.
Jos käytät Facebookia, niin Soneran Facebook -sivujen kautta privaviestillä onnistuu myös.


No eipä tietenkään pääse muutoksia tekemään kun kyse on irtisanomisesta, mutta jos haluaisin tilata kanavapaketin niin varmasti onnistuisi heti.

Minkä takia sitten aikaisemmin pystyitte lähettämään minulle laajakaistatunnustusten salasanan tätä kautta, jos kerta kanavapakettia ei voi irtisanoa? Ilmeisesti sitten siinä ei ole nii tärkeää tietää varmistaa asiakkaan henkilöllisyyttä...
Tomaatti4: Point taken. Täällä ollaan tosiaan välillä hankalien kysymysten äärellä.
Tälläkään hetkellä ei näytä ruuhkaa linjoilla olevan, joten homman saa kätevästi hoidettua puhelimitsekin.
Voitko laittaa sähköpostiin liitteen jolla saisimme kirjallisesti irtisanottua kanavapaketit jotka ujutettiin tilauksen mukaan ja joita ei ole kertaakaan katsottu 🙂 Alkaa paketista tulla turhan kallis..
Hei niela-20!

Voit irtisanoa kanapaketit soittamalla meille 0200 17000 (ma–pe 8–20, la 9–16.30) tai Facebookin kautta yksityisviestillä. Toivottavasti jompikumpi näistä yhteydenottotavoista on sinulle mieleen 🙂
Olen myöskin ihmetellyt tämän saman asian kanssa jo jonkin aikaa.
Discovery paketti ihan turhaan roikkuu tuolla, mutta irtisanomista ei tahdo löytyä mistään (paitsi soittaminen, josta jäänyt kammo..jonotusta jonotuksen perään).
Moi Mistid,
Heikki tuossa jo vähän vihjaisikin, eli jos soittamiseen on tullut kammo niin laita ihmeessä viestiä Facebookkiin (http://www.facebook.com/sonera). Voit laittaa privaviestillä asiakasnumeroa tai muuta tietoa jolla pääsemme asiaan käsiksi niin homma hoituu ripeästi 🙂
Minulla kanavapaketin irtisanominen sujui hyvin.
Varasin itselleni ensin soittoajan soneran sivustolta,mutta tässä viestiketjussa usein esiintullut fb-sivustojen kautta tapahtuva irtisanominen sujui erinomaisesti. Joten soittoajankin sain peruutettua 🙂 Minun kohdallani asiat sujuivat jouhevasti,ongelmitta.
Hieno juttu itu13!

Erittäin mukava kuulla, että asiat sujuivat erinomaisesti kohdallasi 🙂
Ala-arvoista asiakkaan huomioonottamista kanavapakettien irtisanomisen kohdalla. Soneralla on kaikki tarvittava tieto asiakkaasta "Omilla sivuilla" ja jos sieltä ei pysty hallinnoimaan kanavapaketteja tai jättäämään muutos-/irtisanomispyyntöä niin on ihme.

En käytä Facebookia, kuten ei käytä noin 4 miljoonaa muutakaan kansalaista. Eli täytyy tarttua puhelimeen. Ei se vaikeaa ole, mutta jää paha maku pavelun toiminnasta.
SM-liiga kiinnostaisi mutta Nelosen kanavapaketeissa on minimitilausjakso 12kk. Asumistilanne on ns välimuutto eli vuokralla (entinen asunto myyty ja uusi ensinnässä). Tässä tilanteessa en tietenkään halua sitoutua 12kk jaksoon mikäli kaapeli-TV operaattori muutossa vaihtuisi tai uudessa asunnossa on antenni-TV.

Voiko tällä perusteella irtisanoa määräaikaisen sopimuksen muuttopäivästä alkaen ilman velvoitetta eli vaikka sopimus on 12kk määräaikainen niin mahdollisesti jäljelle jäänyttä aikaa ei tarvitse maksaa mikäli uudessa asunnossa ei ole Soneran kaapeli-TV palvelua saatavilla?

Vastaa