Skip to main content
Hei, onko Jyväskylän alueella valokuituverkossa ollut huoltotöitä tai jotain muuta häiriötä, kun modeemini ilmoitti yhteyden nopeudeksi n. 46 mbit/s normaalin n. 96 mbit/s sijaan maanantaista lähtien, iltaisin nopeus palasi normaaliksi. Tänään nopeus on ollut normaali.
Hei Wezcu80

Jyväskylän alueella on ollut pieniä häiriöitä yhteyksissä 24-25.9 jotka ovat saattaneet vaikuttaa nopeuteen. Nämä viat ovat kuitenkin korjaantuneet ja häiriöajat eivät ole olleet pitkiä.

Vilkaisin yhteyttäsi ja tällä hetkellä nopeudet näyttäisivät olevan kohdallaan ja hieman ylikin luvatusta. Ilmoittele uudestaan mikäli ongelmat yhä jatkuvat!
Taas tänään yhteys on ollut hitaampi, kuin tavallisesti, modeemi ilmoittaa up/down -nopeudet: 12.800 / 46.360.
Hei Wezcu80

Kyllä vain näyttää nyt taas hitaammalta tuo yhteys. Oletko tehnyt jo perus toimenpiteet (modeemin uudelleenkäynnistys, modeemin resetoinnit, puhelinjohdon tarkistus) sisäverkossasi?

Mikäli yllämainitut toimenpiteet on käyty jo läpi, suosittelen että jätät asiasta vikailmoituksen niin tutkitaan asiaa tarkemmin verkon puolelta.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Hei, en ole nyt kotona, en pääse tekemään resetointia pariin tuntiin, mutta laite on kyllä ollut virrattomana öisin.
Hei Wezcu80

Tee toimenpiteet sitten kun sinulle sopii 🙂 Vikapalvelumme on auki myös lauantaina klo 9 - 16.30 jos haluat asiasta olla huomenna puhelimitse yhteydessä.

Puhelinjohtona kannattaa pitää laitteen alkuperäistä ~2m kaapelia ja jos sinulla on muita lankalinjan laitteita, poista ne vianetsinnän ajaksi pois lankalinjasta (esim. ylijännitesuoja, lankapuhelin)

Käytäthän yhteyttäsi verkkokaapelin avulla? WLAN-verkon ylitse nopeudet ovat aina hieman hitaammat entä verkkokaapelilla, mutta tällä hetkellä nopeudet modeemillesi asti näkyvy selvästi normaalia hitaampana.
Hei, olen resetoinut modeemin ja käynnistänyt sen uudelleen, niistä ei ollut apua.
Olen myös kokeillut toisella modeemilla toisesta asunnon puhelinpistorasiasta lyhyemmällä eri puhelinjohdolla, eikä siitäkään ollut apua, yhteys oli edelleen hidas.
Ja käytän aina tietokoneen ja modeemin välillä verkkokaapelia.
Hei Wezcu80

Suosittelisin nyt tässä tilanteessa tekemään asiasta suoraan vikailmoituksen koska vika ei näytä rajoittuvan sisäverkkoosi.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Soitin vikapalveluun ja tein vikailmoituksen, katsotaan mitä saavat aikaiseksi.
Ilmoitin vikailmoitusta tehdessäni vian ilmenemisajaksi: n. 8:00-21:00, 28.09 vika tuli klo. 13:00 jälkeen. Liittymä toimi normaalisti 28.09 noin klo. 03:00-13:00.
Liittymä alkoi toimimaan normaalisti 29.09 noin klo. 13:00 ja vika tuli takaisin n. klo. 18:45.
Modeemi täytyy käynnistää uudelleen, kun vika on poistunut.
Vika ei vaikuta Koti-TV:n toimintaan.
Hei Wezcu80,

Ilmoittelin vikailmoituksellesi kertomasi lisätiedon. Mikä on yhteyden tilanne tällä hetkellä?

Toivotaan että vika saadaan mahdollisimman pian kuntoon.
Tällä hetkellä yhteys toimii normaalisti.
Eilen illalla modeemi käynnistyi itsekseen uudelleen 2 kertaa.
Vika palasi n. klo. 14:00 jälkeen.
Allaolevassa linkissä on kuvakaappaus, josta näkyy vian aikana modeemin näyttämät yhteysnopeudet,
up/down 12.799/45.835
http://img853.imageshack.us/img853/1907/som0.png
EDIT: Vika poistui n. klo. 21:00 jälkeen.
Hei Wezcu80,

Lisäilin nämäkin tiedot vielä ilmoituksellesi. Mukaanlukien tuon laittamasi kuvankaappauksen osoitteen.
Tänään yhteys katkesi muutamaksi sekunniksi noin klo. 11:30 ja kun yhteys tuli takaisin niin vika tuli takaisin.

EDIT: Vian aiheuttama nopeus muuttui nopeuksiksi: up: 7.000 down: 69.999, noin klo. 14:40.
EDIT: EDIT: Nopeudet muuttui up: 7.000 down: 46.784, noin klo.22:30.
Vika vaikuttaa näköjään nyt upload -nopeuteenkin.
Tänään yhteys katkesi pitemmäksi aikaa. Poistuin muutamaksi tunniksi kotoa, kun tulin takaisin kotiin modeemi vilkutti punaisia valoja, käynnistin modeemin uudelleen ja yhteys on taas päällä ja yhteysnopeudet on taas up: 7.000 ja down: 69.999.

EDIT: nopeudet up: 7.000 ja down: 46.601, klo 22:26 alkaen.
Hei Wezcu80,

Viankorjaus oli siirretty asentajalle. Toivotaan että tuo vika saadaan nyt paikallistettua ja korjattua mahdollisimman nopeasti.
Hei, onko asentajalta kuulunut mitään uutta vianselvitykseen liittyen?
Vianselvityksen luvattiin kestävän viisi arkipäivää ja nyt on menossa jo kuudes arkipäivä, olisi hyvä tietää missä vaiheessa vianselvitys on. Vika ei ainakaan ole vielä poistunut.
Hei Wezcu80

Vikailmoituksesi on yhä asentajalla työn alla mutta mitään tarkempaa arviota korjausajasta ei vielä ole. Pahoittelen viivästystä mutta kannattaa odottaa meiltä nyt lisätietoja asian suhteen ihan txt-viestillä. Tarvittaessa asentaja ottaa kyllä puhelimellakin yhteyttä mikäli tarve vaatii (esim. tulee käymään paikanpäällä)
Päivitetään tilannetta tännekin: asentaja kävi, vika poistui hetkellisesti ja palasi jälleen (Yhteydessä tapahtui katko, kun vika tuli takaisin.), jouduin tekemään uuden vikailmoituksen ja menee taas n. 5 vuorokautta vianselvityksessä. (Itse epäilen edelleen talon kuitulaitetta, joka jakaa yhteyden asuntoihin.) Vian ilmeneminen alkoi 23.09.2013. Siihen asti liittymä oli toiminut moitteettomasti 20.06.2013 alkaen.
Hei, voidaanko kokeilla sellaista, että otetaan VDSL-yhteyden virheenkorjaus pois päältä, jos sillä olisi vaikutusta asiaan? Luin, että joissain tapauksissa tämä on auttanut.
Hei Wezcu80

Asiasi on otettu uudestaan tutkintaan eilen tekemälläsi vikailmoituksella. Laitoin lisätiedot asiasta sinne mukaan. Tuolla virheenkorjauksella ei saada kättelynopeuksia paremmaksi niin paljon että nopeutesi hyppäisi 43Mbit luokasta --> 90Mbit.

Virheenkorjauksen poisto vaikuttaisi myös Viihdepalvelusi toimintaan huonontavasti.
Tein juuri speedtest.net nopeustestiä ja välillä ping on 28 ms ja välillä 10 ms, liittyykö tämä tuohon hidasteluvikaan? Tällä hetkellä yhteysnopeudet on kyllä kohdallaan speedtest.net antoi nopeuksiksi down:89mbit/s up:12mbit/s.
Hei Wezcu80

Vilkaisin yhteyttäsi ja yhteysarvot ovat nyt taas paljon paremmat. Mitään muutoksia itse liittymääsi ei ole tehty, mutta vikailmoituksesi on yhä käsittelyssä. Lisäsin ilmoittamasi lisätiedot vikailmoitukselle!
Löysin syyllisen ping-nopeuksien heittelyihin, joka on asuntoni puhelinpistorasia! Asentaja vaihtoi pistokkeen, mutta liitos pistokeen ja pistorasian valillä jää löysäksi.
Löysin keinon saada pistokkeen pysymään kunnolla puhelinpistorasian pohjalla (tosin vähän kyseenalaisella keinolla, siihen pitäisi kyllä löytää parempi keino, ehkä vaihtamalla koko rasia uuteen, johon tarvittaisiin varmaan lupa isännöitsijältä ja mitähän mieltä asentaja on, voisitteko kysyä hänen mielipidettä?), nyt ping-arvot ovat ainakin jokaisella testillä 10ms!
Vikaa tämä ei poistanut sillä vika palasi 13.10.2013 n. klo:17:30, yhteydessä tapahtui katkos ennen vian tuloa. Kun nettinopeus vika on päällä ping on n.26ms.
Vika poistui n. klo:23:30. Tuntuu siltä, että vika-ajat olisi hieman lyhentyneet.
Auttaisikohan DSLAM:n resetointi vian poistamiseen?
Hei Wezcu80,

Mikäli pistorasia tuntuu löysältä, niin sen vaihtaminen voisi olla pakallaan. Pistorasian vaihto täytyy hoitaa taloyhtiön kautta. Yleensä pistorasian vaihdon hoitaa taloyhtiön huoltoyhtiö.

Mikäli yhteydessä esiintyy tuonkin jälkeen ongelmaa, niin kannattaa asiasta tehdä uusi vikailmoitus.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa