Minulla katkeilee yhteys useita kertoja päivässä Kaarinassa. Katkot ovat kestävät n ½-2 min, jonka jälkeen yhteys palatuu.
Modeemi on TP-LINK TD-8810. ADSL valo sammuu ja Alarm syttyy, jonkin ajan kuluttua yhdistää uudelleen.
Vika ilmenee sekä suoraan modeemin kytkettynä että myös Buffalo AirStation WHR-G300N WLANissa. Kahden eri läppärin käyttiksinä on Vista ja Windows 7. Vika ilmenee kummassakin.
Kaistan nopeus on sopimuksessa 24/1, nopeusmittauksissa yleensä 10-13/0,8 Mb/s.
Modeemi on nykyään suoraan kytketty puhelinpistorasiaan ja muut laitteet on kytketty pois (paransi tilannetta hieman).
Talo on 50-luvun omakotitalo, linjan pituutta en tiedä. Mutta talo on Kaarinan keskustassa, Laarikatu 4, joten pitäisi olla < 1 km.
Helpsonin testissä mitattiin SNR 4,5 (saapuva), 7(lähtevä) (toivottavasti oikein päin, en saanut sivua talteen). Heidän mukaansa pitäisi olla yli 10 ja nopeuden lasku 8:aan Mb/s saattaisi auttaa.
Soitin Soneran automaattiseen tekniseen tukeen, joka suoritti linjan testauksen, mutta ei löytänyt vikaa.
Mitä pitäisi tehdä?
thjj
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Marras 2010, 17:22
Sivu 1 / 1
ADSL-yhteyden katkominen voi johtua ongelmasta missä tahansa DSL-signaalin reitin varrella lankapuhelinverkossa tai epävakaasti toimivasta ADSL-modeemista. Vian rajaaminen kannattaa aloittaa todennäköisimmästä ongelman aiheuttajasta ja helpoimmasta testattavasta eli ADSL-modeemista ja sen kaapelista (puhelinpistokkeeseen menevä kaapeli).
Jos katkokset jatkuvat myös toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, liittymästä kannattaa tehdä uusi vikailmoitus. Katkovasta yhteydestä voit ilmoittaa Vikapalvelulle Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, jonka viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään on mahdollista kuvailla kuinka vika ilmenee ja miten vikaa on omilla testeillä rajattu.
Aiheesta ADSL-yhteys pätkii tarkemmin Ohjeet ja vinkit - sivuilla.
Jos katkokset jatkuvat myös toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, liittymästä kannattaa tehdä uusi vikailmoitus. Katkovasta yhteydestä voit ilmoittaa Vikapalvelulle Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, jonka viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään on mahdollista kuvailla kuinka vika ilmenee ja miten vikaa on omilla testeillä rajattu.
Aiheesta ADSL-yhteys pätkii tarkemmin Ohjeet ja vinkit - sivuilla.
Kiitos vinkistä
Lainasin ZyXEL Prestige 660H/HW-61 modeemin ja tulokset olivat ihmeellisiä:
Nopeus putosi dramaattisesti:
Ping 30-50 ms (OK), Download 0,5-2,2 Mb/s , Upload 0,1-0,8 Mb/s.
Sen sijaan katkoja ei ole enää esiintynyt.
Mitähän tästä voi päätellä?
Timo
PS. Eilen (28.11.) illalla katkoi pari kertaa (heitti ulos BridgeBase Onlinesta, vaikka muut pelaajat pysyivät kiinni). En ehtinyt näkemään ZyXELin valoja, sillä modeemi on eri huoneessa.
PS2. Tänään (29.11.) pätki useamman kerran normaalikäytössä. ZyXELin DSL/PPP vilkkui hitaasti.
Mitenkä pääsee täyttämään mainitsemasi lomakkeen, jos ei ole Soneran s-postiasiakas?
Lainasin ZyXEL Prestige 660H/HW-61 modeemin ja tulokset olivat ihmeellisiä:
Nopeus putosi dramaattisesti:
Ping 30-50 ms (OK), Download 0,5-2,2 Mb/s , Upload 0,1-0,8 Mb/s.
Sen sijaan katkoja ei ole enää esiintynyt.
Mitähän tästä voi päätellä?
Timo
PS. Eilen (28.11.) illalla katkoi pari kertaa (heitti ulos BridgeBase Onlinesta, vaikka muut pelaajat pysyivät kiinni). En ehtinyt näkemään ZyXELin valoja, sillä modeemi on eri huoneessa.
PS2. Tänään (29.11.) pätki useamman kerran normaalikäytössä. ZyXELin DSL/PPP vilkkui hitaasti.
Mitenkä pääsee täyttämään mainitsemasi lomakkeen, jos ei ole Soneran s-postiasiakas?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.