Hei,
Kysyimme teiltä, mitä mieltä olette Keskustele ja kysy -palstasta. Olemme analysoineet kävijäkyselyn tulokset ja nyt on tarkoitus kehittää Keskustele ja Kysy -palstaa teidän avulla. Antakaa meille ehdotuksia mitä pitäisi tehdä toisin, käytännön vinkkejä jne. Haluamme keskustele ja kysy -palstasta viihtyisän paikan, josta saa asiantuntevia vastauksia Sonera-asiantuntijoilta sekä toisilta käyttäjiltä.
Alustukseksi voin kertoa, että suuriosa kävijöistä on miehiä n. 85%. n. 65% kävijöistä löytää palstan Soneran sivujen kautta, mutta ei vähätellä hakukoneiden osuutta. Kolmannes kävijöistä löytää vastauksen asiaansa ja saman verran esittää kysymyksen palstalla.
Näiden sanojen jälkeen voimme siirtyä pääasiaaan.
Ulkoasun ja käytettävyyden osalta ei noussut esille isoja asioita, mutta tulemme tekemään pieniä muutoksia siihen. Annoitte arvosanan 3,5 asteikolla 1-5. Mikäli sinulla on näitä koskevia kehitysideoita, niin kuuntelemme mielellämme.
Tiedon etsimisessä koetaan haasteita. Hyvin monessa kommentissa tuli esille viestien otsikointi. Pyrimme jatkossa omalla toimilla kiinnittämään huomiota enemmän viestien sijaintiin ja otsikoihin. Otsikko -kentän pituutta on kasvatettu tulleen palautteen perusteella.
Mitä mieltä olette, jos ratkaistu viestiketju lukitaan ja otsikon eteen lisätään "ratkaistu:"? Auttaako tämä tiedon etsimisessä vai tiedätkö parempia tapoja?
Sonera-asiantuntijoilta toivotaan enemmän täsmällisiä ohjeita, eikä vain ohjausta palvelupyyntö- tai Ohjeet ja vinkit -palveluun. Toimimme myös jatkossa tällä tavalla, jos ohjeet riittävät vastaukseksi asiakkaan kysymykseen tai asiaa ei voida selvittää ilman vikailmoitusta. Ohjeen kopioiminen toisesta paikasta toiseen ei ole järkevää toimintaa. Selvitämme myös mahdollisuuden liittää palstan käyttäjätiedot asiakastietoihin, joka mahdollistaisi asiakkaan tilanteen selvittämisen.
Huonoimman arvosanan annoitte vastauksien nopeudesta. Osasimme tätä odottaa, koska Sonera-asiantuntijat vastaavat palstalla arkipäivisin 08:00 - 20:00. Sonera-asiantuntijat eivät osallistu keskusteluun viikonloppuisin, joten alkuviikosta pitää kiirettä. Kysymyksiin pyritään vastaamaan aikajärjestyksessä, joten useamman viestin kirjoittamisesta ei ole hyötyä. Pääsääntöisesti pystymme vastaamaan kysymyksiin seuraavana arkipäivänä.
Yksittäisen aihealueen osalta eniten petrattavaa löytyy mobiiliasioissa (mokkula). Haemme ratkaisua tähän asiaan, jotta palstalta saisi parempaa apua näissä kysymyksissä.
Pyyrimme kertomaan ajankohtaista-alueella tulevista muutoksista. Löydät lisää tiedotteita Sonera.fi:ltä. Häiriötiedotteista löydät tiedossamme olevat viat ja verkkossa tapahtuvat muutokset.
Tarkoitus on keskustella Keskustele ja kysy -palstan kehittämisestä, joten pidetään keskustelu aiheessa.
Soneran asiakaspalvelunumeroista, vianrajausautomaatista ja muista vastaavista ei keskustella tässä yhteydessä. Voit luoda näistä asioista oman aiheen asiaankuuluvalle alueelle.
Tutustu myös:
Näin esität asiasi FAQ
Keskustele ja kysy -palstan säännöt
Nettietiketti
PS. Osallistu myös Ohjeet ja vinkit -palvelun kehittämiseen.
T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Sivu 2 / 5
EHDOTTOMASTI tällä palstalla pitäisi olla mahdollisuus online chattiin asiakaspalvelijan kanssa koska lähetettyihin viesteihin ei tule vastauksia ja toiset asiat vaativat pikaista selvittämistä. Tämmöinen palvelu on esim. Philipsillä ja jopa kirjastollakin- se on Palvelua
che kirjoitti: EHDOTTOMASTI tällä palstalla pitäisi olla mahdollisuus online chattiin asiakaspalvelijan kanssa koska lähetettyihin viesteihin ei tule vastauksia ja toiset asiat vaativat pikaista selvittämistä. Tämmöinen palvelu on esim. Philipsillä ja jopa kirjastollakin- se on Palvelua
Tuohan voisi olla ihan botti, joka randomilla heittää ohjeita.
"poista boksin firmis", "reboottaa reititin" jne.
ei tuohon ihmistä tarvita.
tietenkään noista ohjeista ei ole mitään hyötyä, mutta yhtä vähän niistä silloinkin on kun ihminen niitä antaa.
Voisitte sisäänkirjautumisen yhteydessä uudelleenohjata sivulle jossa olin, nykyisinhän joutuu etusivulle ja sieltä etsiä aiheen uudestaan.
Arthetzki kirjoitti: Voisitte sisäänkirjautumisen yhteydessä uudelleenohjata sivulle jossa olin, nykyisinhän joutuu etusivulle ja sieltä etsiä aiheen uudestaan.
Palaute välitetty eteenpäin. En tiedä onko mahdollista toteuttaa tekniikalla joka tämän forumin takana pyörii. Testasin asiaa kahdella muulla teknisesti vastaavalla keskusteluforumilla ja molemmat tekivät saman eli kirjautuessa avasivat etusivun.
hei, Erik
En löydä omaa viestiketjuani enää mistään. Koska ongelma josta puhuin palasi taas klo 8 kun vikapalvelu sulkeutui. Näin kävi myös eilen en siitä itse tiennyt kun olin kiireinen. Nyt puhelimemme ovat siis toimimattomat kun vikapalvelua ei ole. Vika menee kellon mukaan päälle ja pois.
Tosi paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En löydä omaa viestiketjuani enää mistään. Koska ongelma josta puhuin palasi taas klo 8 kun vikapalvelu sulkeutui. Näin kävi myös eilen en siitä itse tiennyt kun olin kiireinen. Nyt puhelimemme ovat siis toimimattomat kun vikapalvelua ei ole. Vika menee kellon mukaan päälle ja pois.
Tosi paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tarkoitatko tätä ketjua -> viewtopic.php?f=98&t=5937
Aloittamasi viestiketjut, kuten myös kirjoittamasi viestit löydät siten että kun klikkaat Keskustele ja kysy-etusivulla linkkiä "Näytä omat viestit". Tämä toiminto listaa kaikki omat viestit aikajärjestyksessä.
Aloittamasi viestiketjut, kuten myös kirjoittamasi viestit löydät siten että kun klikkaat Keskustele ja kysy-etusivulla linkkiä "Näytä omat viestit". Tämä toiminto listaa kaikki omat viestit aikajärjestyksessä.
Olisi tällainen kysymys. Asun nyt ulkomailla ja minulla on sellainen Soneran easy-liittymä. Olen nyt muuttamassa takaisin Suomeen kesällä 2011. Ja se kysymys:
Voinko saada laskutettavaan eli kiinteään liittymään saman numeron kuin minulla on nyt tuossa pre-paid liittymässä. Teetin juuri 500 käyntikorttia ja painatin niihin tuon numeron. Olisi aika noloa heittää tuollainen kasa käyntikortteja roskiin. Kiitos.
Voinko saada laskutettavaan eli kiinteään liittymään saman numeron kuin minulla on nyt tuossa pre-paid liittymässä. Teetin juuri 500 käyntikorttia ja painatin niihin tuon numeron. Olisi aika noloa heittää tuollainen kasa käyntikortteja roskiin. Kiitos.
Hei Ucceli: Onnistuu kyllä. Voit tehdä muutoksen itse verkkokaupassamme, jos sinulla on verkkopankkitunnukset. Vaihtoehtoisesti voit käydä paikan päällä Soneran myymälässä.
Muutoksen myötä saat 3000 minuuttia puheaikaa kuukaudessa Soneran ja TeleFinlandin liittymiin tämän vuoden loppuun saakka. Kannattaa myös tutustua monipuolisiin tarjouspaketteihin, joihin voit itse valita haluamasi puhelimen ja palvelut.
Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Muutoksen myötä saat 3000 minuuttia puheaikaa kuukaudessa Soneran ja TeleFinlandin liittymiin tämän vuoden loppuun saakka. Kannattaa myös tutustua monipuolisiin tarjouspaketteihin, joihin voit itse valita haluamasi puhelimen ja palvelut.
Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Teillähän on uus brändi ja sivut mutta ette vastaile 12.05.2011 maksavien asiakkaiden kysymksiin elui Bränni kyllä heikkenee kun ette vastaa YLE HD asiohin vai menikö soneran kaikki rahat tyhmään oudon värsieen sivuunne???
On kyllä karseen näkönen tää uus brändi.
http://kuvaton.com/kuvei/teliasoneran_seksilelulogo.jpg
Entinen oli paljo selkeempi / parempi.
http://kuvaton.com/kuvei/teliasoneran_seksilelulogo.jpg
Entinen oli paljo selkeempi / parempi.
Laittakaa suoraan etusivulle että soneran netti on katkeileva paska.
Viesteihin vois vastata jotain
juhuri kirjoitti: Viesteihin vois vastata jotain
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Hei,
Kysyimme teiltä, mitä mieltä olette Keskustele ja kysy -palstasta. Olemme analysoineet kävijäkyselyn tulokset ja nyt on tarkoitus kehittää Keskustele ja Kysy -palstaa teidän avulla. Antakaa meille ehdotuksia mitä pitäisi tehdä toisin, käytännön vinkkejä jne. Haluamme keskustele ja kysy -palstasta viihtyisän paikan, josta saa asiantuntevia vastauksia Sonera-asiantuntijoilta sekä toisilta käyttäjiltä.
Ei nyt varsinaisesti tämä ketju ole mikään ongelmien kysymis ja vastauspaikka, tai sai tuosta ensimmäisestä viestistä käsityksen :)
Eli ei varmaan ole tarkoituskaan täällä vastailla, kunhan vaan heitellä ilmoille ajatuksia ja ideoita joista poimitaan parhaimmat ja niihin ehkä kommentoidaan.
u:1gb2dir6]Muualla vastataanki ihan hyvin, tai niile tarkoitetuissa paikoissa joita onkin ihan kiitettävästi:[/u:1gb2dir6]
Keskustele ja kysy etusivu
Vai loppuuko viesteihin vastaaminen sitte tällä näkymin?
viewtopic.php?f=81&t=6222
Edit:
Ellei tuo juhuri:n kommentti sitten ollut jo johonkin aikaisempaan viestiin. Tuossahan etusivulla just sitä pahoiteltiin että viikolla vaan ja tiettyinä aikoina kerkiävät vastaamaan. Siksi itselläki lähtee vaihtoon kun kyllästynyt puhumaan robotille ja kirjottelemaan novelleja josta ei ole niin hyötyä tai aina kehotetaan tekemään se vikailmo tietenkin 100€ pelottelulla
Tarkennetaan että tuo mun kehitysehdotus: "Viesteihin vois vastata jotain" tarkoitti nimen omaan että vastausaika on turhan pitkä. Jos edes vastataan.
Esimerkiksi Koti-tv. Komponenttivideoliitännän kuolemasta on kysytty ainakin kolmessa ketjussa. Kahden viikon aikana Soneran puolelta ei ole vastattu näihin.
"Huonoimman arvosanan annoitte vastauksien nopeudesta. Osasimme tätä odottaa, koska Sonera-asiantuntijat vastaavat palstalla arkipäivisin 08:00 - 20:00. Sonera-asiantuntijat eivät osallistu keskusteluun viikonloppuisin, joten alkuviikosta pitää kiirettä. Kysymyksiin pyritään vastaamaan aikajärjestyksessä, joten useamman viestin kirjoittamisesta ei ole hyötyä. Pääsääntöisesti pystymme vastaamaan kysymyksiin seuraavana arkipäivänä."
Aikajärjestyksessä vastaaminen ei ole toteutunut esimerkkiketjuissa. 8 arkipäivää kulunut, eli ei ihan seuraavana arkipäivänä.
Esimerkiksi Koti-tv. Komponenttivideoliitännän kuolemasta on kysytty ainakin kolmessa ketjussa. Kahden viikon aikana Soneran puolelta ei ole vastattu näihin.
"Huonoimman arvosanan annoitte vastauksien nopeudesta. Osasimme tätä odottaa, koska Sonera-asiantuntijat vastaavat palstalla arkipäivisin 08:00 - 20:00. Sonera-asiantuntijat eivät osallistu keskusteluun viikonloppuisin, joten alkuviikosta pitää kiirettä. Kysymyksiin pyritään vastaamaan aikajärjestyksessä, joten useamman viestin kirjoittamisesta ei ole hyötyä. Pääsääntöisesti pystymme vastaamaan kysymyksiin seuraavana arkipäivänä."
Aikajärjestyksessä vastaaminen ei ole toteutunut esimerkkiketjuissa. 8 arkipäivää kulunut, eli ei ihan seuraavana arkipäivänä.
Tapio kirjoitti: [quote="Arthetzki":3txgpm59]Voisitte sisäänkirjautumisen yhteydessä uudelleenohjata sivulle jossa olin, nykyisinhän joutuu etusivulle ja sieltä etsiä aiheen uudestaan.
Palaute välitetty eteenpäin. En tiedä onko mahdollista toteuttaa tekniikalla joka tämän forumin takana pyörii. Testasin asiaa kahdella muulla teknisesti vastaavalla keskusteluforumilla ja molemmat tekivät saman eli kirjautuessa avasivat etusivun.[/quote:3txgpm59]
Nyt näyttäisi toimivan niinkuin pitääkin, eli kirjautumisen yhteydessä palautetaan siihen sivulle missä voi vastata ketjuun joka oli äsken auki. Kiitos parannuksesta!
Miten pitkät vastausajat täällä on keskimäärin? Ei taida lukea missään.
kumipallo: Tällä hetkellä vastaamme viesteihin suurimmalta osin arviolta noin 1 - 3 päivän viiveellä. Teknisissä Sonera Laajakaista -liittymiin ja -palveluihin liittyvissä kysymyksissä on tällä hetkellä vanhimpien viestien osalta noin viiden päivän vastausviive.
Viikonloput vaikuttavat myös vastausaikoihin, sillä tällöin palstallamme on vastaamassa vain matkapuhelin palveluidemme osaajia.
Jos kysymykseen joudutaan hakemaan tietoa asiakaspalvelumme ulkopuolelta, vastausviive voi kasvaa. Pyrimme tällöinkin ilmoittamaan, että asia on laitettu selvitykseen ja asiaan palataan.
Viikonloput vaikuttavat myös vastausaikoihin, sillä tällöin palstallamme on vastaamassa vain matkapuhelin palveluidemme osaajia.
Jos kysymykseen joudutaan hakemaan tietoa asiakaspalvelumme ulkopuolelta, vastausviive voi kasvaa. Pyrimme tällöinkin ilmoittamaan, että asia on laitettu selvitykseen ja asiaan palataan.
miten tääl pystyy niinku kysyy jotain mä en löytäny ku tän miten vastataan jonkun viestii
Miksi asiantuntija ei vastaa viesteihin koskien verkkotallennuksen ongelmia KotiTV:ssä?
Saisitteko jo pikkuhiljaa sen toiminnon tänne että näkee osoitteen ja postinumeron perusteella millaisen yhteyden kys. osoitteeseen saa ?!?!?!!?
Minäkin huomasin vasta tänään tämän palstan.
Heti rekisteröitymisen jälkeen huomasin , että haluaisin vaihtaa käyttäjätunnuksen , mutta miten . Näyttää siltä , että vain sähköpostiosoitteen ja salasanan voi muuttaa...
Heti rekisteröitymisen jälkeen huomasin , että haluaisin vaihtaa käyttäjätunnuksen , mutta miten . Näyttää siltä , että vain sähköpostiosoitteen ja salasanan voi muuttaa...
palosi-16 kirjoitti: Heti rekisteröitymisen jälkeen huomasin , että haluaisin vaihtaa käyttäjätunnuksen , mutta miten . Näyttää siltä , että vain sähköpostiosoitteen ja salasanan voi muuttaa...
Käyttäjätunnusta ei voi vaihtaa, mutta voit tehdä uuden käyttäjätunnuksen ja käyttää jatkossa sitä.
latexii kirjoitti: Saisitteko jo pikkuhiljaa sen toiminnon tänne että näkee osoitteen ja postinumeron perusteella millaisen yhteyden kys. osoitteeseen saa ?!?!?!!?
sonera.fi-sivuston laajakaistan saatavuuskysely on toistaiseksi pois käytöstä. Voit tiedustella laajakaistan saatavuutta osoitteeseesi Myyntipalvelun maksuttomasta numerosta 0800 133133.
Semmonen, että näkis kuinka monta asiakaspalvelun työntekijää on tällä hetkellä vastailemassa ko. palstalla, vois olla varmaan aika kova juttu. Tietäis vähän, et onko sitä vastausta tulossa pian vai vasta huomenna.
troubleshooting kirjoitti: Semmonen, että näkis kuinka monta asiakaspalvelun työntekijää on tällä hetkellä vastailemassa ko. palstalla, vois olla varmaan aika kova juttu. Tietäis vähän, et onko sitä vastausta tulossa pian vai vasta huomenna.
Viesteihin vastataan saapumisjärjestyksessä. Oman viestin kommentointi siirtää viestin aina uusimmaksi, joka ei siis kannata, jos haluaa mahdollisimman nopean vastauksen. Tavoitteenamme on vastata viimeistään seuraavana arkipäivänä. Aina se ei onnistu, koska osa kymyksistä vaatii taustaselvittelyä. Ei ole siis juurikaan merkitystä kuinka monta asiakasneuvojaa on palstalla samaan aikaan vastaamassa vaan enemmänkin kysymysten laadusta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.