Skip to main content
Sain perjantaina soiton soneralta, jossa "päivitettiin" tietojani. Soittaja siis varmisti että sähköpostini ja osoitteeni on sama kuin aiemminkin.

Miksi tämmöistä "päivitystä" on tarve tehdä? Soittaa asiakkaalle ja kysyä että asut sä vielä samassa mestassa missä kuukausi sitten?

Eiköhän tuo osoite muutu sitten jos muutan?

Noh. Sitten kaveri sanoikin että meillä on mahtava kanavapaketti tarjous että saan sen ilman avausmaksua (eikö tuo avausmaksuilla rahastaminen ole hieman ysäriä?) ja että kytkemiseen menee pari-kolmepäivää ja se on sitten ensiviikolla kytkettynä.

Tässä vaiheessa kysyisin että missä vaiheessa olen ilmoittanut halukkuuteni tilaamaan tuon paketin? En missään, koska myyjä ei antanut edes puheenvuoroa...

Aivan haista paska toimintaa tämmöinen ja taatusti joltain asiakkaalta saadaan rahat vedettyä lompakosta!!

Eikö riitä että työnnän teille 80e/kk vaan pitää vielä sitten koittaa väkisin persraiskata viimeisetkin fyrkat. Voi vttu sanon minä ja vaihan kohta puljua, kunhan jouluna eroon tästä paskasta pääsen.
Hei Pertsa69!

Kyselemme asiakkailta tällä hetkellä lupaa siihen että voimme toimittaa kaikki tilausvahvistukset ja asiakastiedotteet sähköpostiin ja samalla tarkistamme että email osoite on oikea. Yhdestäkin tilauksesta lähtee jo melkoinen määrä paperia, joten säästää huomattavasti sekä kustannuksia että luontoa jos ne voidaan toimittaa sähköisesti.

Harmillinen tilanne jos et ollut tyytyväinen saamaasi puheluun. Kiitokset kuitenkin palautteesta, laitan sen tiedoksi markkinointiimme.
Hei

Tuohan on ihan OK ja hienoa että niitä aiheesta kysellään (laskut ja sopimukset pysyvät tallessa), mutta se että samalla kaupataan jotain niin että sanotaan että tuote on sinulla sitten maanantaina vaikka ei ole mitään puhettakaan ollut että semmoista olisi tilaamassa.

Tyyliin.

"Hei meillä on Canal + paketti nyt todella edukkaasti. Tässä mene pari päivää niin se on sulla sitten tiistaina"

Eikö ensin pitäisi kysyä onko asiakas kiinnostunut tuotteesta? Haluaako asiakas tuotteen? Tuommoisessa tilanteessa sitä tuntee itsensä kusetetuksi.
Onhan näitä lehtikauppiaita jotka aina muotoilee myytävän tuotteen "Laitetaanhan teillekkin tämmöinen tulemaan?" ei ne sano että "Joo tää lehti on sulle jo periaatteessa tulossa, että se maanantaina tulee luukusta sisään.
Hei Pertsa69!

Totta puhut. Ihan tuolla tyylillä ei pitäisi kauppaa käydä. Laitan tästä ehdottomasti palautetta eteenpäin. Kiitos kun otit yhteyttä!
Merja_J kirjoitti:
Kyselemme asiakkailta tällä hetkellä lupaa siihen että voimme toimittaa kaikki tilausvahvistukset ja asiakastiedotteet sähköpostiin ja samalla tarkistamme että email osoite on oikea.


Tuohan on askel oikeaan suuntaan. Oman kokemukseni perusteella operaattorit eivät juuri lupaa sähköiseen suoramarkkinointiin kysele, vaan laittavat kylmän viileästi mainoksia sisältävät asiakaskirjeet tulemaan.

Pertsa69 kirjoitti:
Miksi tämmöistä "päivitystä" on tarve tehdä? Soittaa asiakkaalle ja kysyä että asut sä vielä samassa mestassa missä kuukausi sitten?

Eiköhän tuo osoite muutu sitten jos muutan?


Kuten jäljempänä kerroit, kyseessä oli myyntipuhelu. Voihan siinä samalla noin alkulämmittelynä tietty varmistaa että yhteystiedot ovat oikein. Osoitetiedot voi kyllä päivittää myös väestötietojärjestelmän kautta, ellei henkilö ole sitä kohdaltaan kieltänyt.
tonyboy kirjoitti:
[quote="Pertsa69":zhl3ft8v]Miksi tämmöistä "päivitystä" on tarve tehdä? Soittaa asiakkaalle ja kysyä että asut sä vielä samassa mestassa missä kuukausi sitten?

Eiköhän tuo osoite muutu sitten jos muutan?


Kuten jäljempänä kerroit, kyseessä oli myyntipuhelu. Voihan siinä samalla noin alkulämmittelynä tietty varmistaa että yhteystiedot ovat oikein. Osoitetiedot voi kyllä päivittää myös väestötietojärjestelmän kautta, ellei henkilö ole sitä kohdaltaan kieltänyt.[/quote:zhl3ft8v]

Myyntipuheluissa on vain sellainen pieni jippo, että niitä ei saa aloittaa mitenkään muuten kuin suoraan kertomalla, että nyt ollaan myymässä.

Kuinkahan pitkälle ollaan lain hämärä raja ylitetty, kun Soneran nimissä soittavat puhelinmyyjät systemaattisesti esittävät 'asiakaspalvelijoita' 'päivittämässä liittymätietoja'. Hintatietoja ei kerrota, eikä myyntiaikeita...
halapata kirjoitti:

Myyntipuheluissa on vain sellainen pieni jippo, että niitä ei saa aloittaa mitenkään muuten kuin suoraan kertomalla, että nyt ollaan myymässä.


Täytyy kyllä sanoa, että kaikista sadoista myyntipuheluista joihin olen vastannut, ei yksikään ole alkanut suoralla ilmoituksella siitä, että kyseessä on myyntipuhelu.

Yleensä aina kierrellään ja kaarrellaan "meillä muistetaan nyt vanhoja tuotteen X tilaajia ja saat ihan au:3p0ajp0n]ilmaiseksi[/u:3p0ajp0n] meiltä.."

Lopultahan siellä aina on se "..ja saat tämän u:3p0ajp0n]lahjan[/u:3p0ajp0n] kun tilaat Y normaalihinnalla"

Alleviivasin sanat, joiden kohdalla myyjä rikkoi lakia. Maksullista tuotetta/palvelua ei saa mainostaa ilmaisena tai lahjana. Jokin on lahja tai ilmainen vain kun asiakas saa sen itselleen maksamatta siitä latin latia myyjäosapuolelle. Valitettavan yleinen markkinointitapa nykyään, ja täysin laiton.

Lehtimyyjät ovat etenkin kunnostautuneet tämän tekniikan käyttäjinä.

Vastaa